MuscleMeat

misselijk door dextrose

Users who are viewing this thread

DarkLegion

Dutch Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
9 okt 2002
Na de training neem ik 80 gram dextrose met whey, 500 ml water en evt. creatine. Maar volgens mij maakt die dextrose je tijdens het drinken misselijk, trekt wel weg, maar je blijft wel beetje een vol gevoel houden.. Is dat normaal ?

ff andere vraag: moet ik ook zoveel dextrose toevoegen als ik geen creatine neem? En moet ik de hoeveelheid water verhogen als ik wel creatine neem?

thnx alvast !

CrocoDillon

Dutch Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
11 feb 2003
ik gebruik 50gr dextrose, volgens mij is dat genoeg voor iemand van mijn gewicht (75kg) voor een hoge insulinepiek. Ik weet niet hoeveel jij weegt, maar het kan zijn dat je wel erg veel neemt.

Vol gevoel kan ook door de creatine komen, dit trekt vocht aan. zorg ervoor dat de creatine volledig oplost. met of zonder creatine evenveel dextrose. het gaat om de insulinepiek en die wordt niet door crea beinvloed.

ZoutZak

Huge Freak
+15 jaar member
Lid geworden
9 okt 2002
Lengte
2m
Massa
110kg
als ik op een lege maag mn creatine innam plus delivery van ong 20 gr dextrose kreeg ik ook zo;n misselijk gevoel, komt denk ik omdat mn maag al die suikers op de vroege morgen niet aankan. daarom neem ik em nu na et ontbijt, dan is dat misselijke gevoel weg.

OP
D

DarkLegion

Dutch Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
9 okt 2002
Originally posted by zoutzak
als ik op een lege maag mn creatine innam plus delivery van ong 20 gr dextrose kreeg ik ook zo;n misselijk gevoel, komt denk ik omdat mn maag al die suikers op de vroege morgen niet aankan. daarom neem ik em nu na et ontbijt, dan is dat misselijke gevoel weg.

Zit je in de oplaadfase of neem je altijd 's ochtends? Moet je er dan ook dextrose bij nemen? Alleen na de training toch?Anders zet het alleen aan tot vet?

Originally posted by CrocoDillon
ik gebruik 50gr dextrose, volgens mij is dat genoeg voor iemand van mijn gewicht (75kg) voor een hoge insulinepiek. Ik weet niet hoeveel jij weegt, maar het kan zijn dat je wel erg veel neemt.

Vol gevoel kan ook door de creatine komen, dit trekt vocht aan. zorg ervoor dat de creatine volledig oplost. met of zonder creatine evenveel dextrose. het gaat om de insulinepiek en die wordt niet door crea beinvloed.

Ik weeg 96 kg. helaas geen id van vetpercentage.. iig redelijk laag. Maar ik ben ook misschien als ik geen creatine neem.. Die 70-80gr dextrose vult teveel denk ik

Laatst bewerkt:

Bo

Dutch Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
20 nov 2002
Ik had er de eerste week dat ik begon met dextrose ook last van, als ik het me goed herinner.

Kijk eens of je er over een week niet aan gewent bent.

OP
D

DarkLegion

Dutch Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
9 okt 2002
ok.. thnx.. nog wat andere vraagjes(die vast al vaker aan de orde zijn geweest..srry dan;) maar zijn me nog steeds niet duidelijk,omdat de verpakking mij iets anders vertelt)
1.hoeveel water moet ik drinken op een dag als ik ook creatine gebruik?
2.Is het nodig in de oplaadfase om 's ochtends ook dextrose(of druivensap) bij me creatine toe te voegen?
3.Is buiten de oplaadfase 1 keer inname na de training voldoende?

KaLe

Mommy's little monster
Elite Member
+15 jaar member
Lid geworden
8 okt 2002
Lengte
1m69
Massa
95kg
1. zoveel mogelijk. probeer 4 tot 6 liter binnen te krijgen op een dag.

2. ja. anders neemt de crea slecht op.

3. Dat is per persoon verschillend. Kijk wat bij jou werkt. Er zitten hier ook mensen op het board die 3 of 4 keer per dag crea innemen.

suc6

OP
D

DarkLegion

Dutch Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
9 okt 2002
bedankt voor je antwoord..
Maar ik wil in oplaadfase 6 dagen 15 gram per dag nemen(verdeelt in 3x per dag), dan overgaan op 5gr. Is die 15 gr. niet beetje veel?

En als ik het 's ochtends neem is het het beste om een half uur voor me ontbijt te nemen met druivensuiker, right?

ZoutZak

Huge Freak
+15 jaar member
Lid geworden
9 okt 2002
Lengte
2m
Massa
110kg
Originally posted by DarkLegion
bedankt voor je antwoord..
Maar ik wil in oplaadfase 6 dagen 15 gram per dag nemen(verdeelt in 3x per dag), dan overgaan op 5gr. Is die 15 gr. niet beetje veel?

En als ik het 's ochtends neem is het het beste om een half uur voor me ontbijt te nemen met druivensuiker, right?
ik doe het ook zo, alleen na de laadfase een onderhoudsfase van 10 gr/dag. is aan de ruime kant maargoed, weet je zeker dat je niet te weinig binnenkrijgt

KaLe

Mommy's little monster
Elite Member
+15 jaar member
Lid geworden
8 okt 2002
Lengte
1m69
Massa
95kg
meer dan 10gr per dag kun je ook niet opnemen. Dat pis je weer uit, dus zonde van het geld.

@Dark..

's ochtend 20 a 30 minuten voor het ontbijt is goed!

OP
D

DarkLegion

Dutch Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
9 okt 2002
Originally posted by KaLe
meer dan 10gr per dag kun je ook niet opnemen. Dat pis je weer uit, dus zonde van het geld.

Maar in laadfase kan ik wel 15 gram pakken? Of pis ik dan ook deel uit ?

Soulreaver

Ripped Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
9 okt 2002
Ik pak dagelijks 15 gr. ik reager er super op en wordt veel voller en sterker. neem ik 5 gr. dan merk ik helemaal niks, zelfs na weken niet.. ik weet dat Robin bv. ook hoge dosering pakt en hier heel goed op gaat..

OP
D

DarkLegion

Dutch Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
9 okt 2002
Originally posted by soulreaver
Ik pak dagelijks 15 gr. ik reager er super op en wordt veel voller en sterker. neem ik 5 gr. dan merk ik helemaal niks, zelfs na weken niet.. ik weet dat Robin bv. ook hoge dosering pakt en hier heel goed op gaat..

In onderhoudsfase? Neem je dat in 1 keer na de training of wel verdeeld?

OP
D

DarkLegion

Dutch Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
9 okt 2002
hoeveel dextrose moet ik 's ochtends door me water nemen?

Naar boven