Fitness Seller

Misselijk en opgeblazen

Bezoekers in dit topic

Cocoon92

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
3 feb 2013
Berichten
66
Waardering
42
Lengte
1m95
Massa
95kg
Vetpercentage
15%
Na 3 jaar niet te trainen ben ik terug begonnen en ben ik meteen gaan bulken. Echter heb ik de hele dag een raar ‘waterig’ gevoel in mijn maag. Ben ook vaak opgeblazen en het voelt echt niet goed.

ik heb het meestal na mijn shakes lijkt alsof hier de oorzaak van is iemand een idee of dit kan?

mijn shakes bestaan 2x per dag uit xxl whey protein & daarbij xxl perfect rice powder voor mijn carbs.

voedingsschema:

ochtend voor training: havermout, melk, pindakaas en sesamzaad met blauwe bessen

Ochtend na training: xxl whey & rice powder

smiddags: 3 meergranen wraps met kip, sla, tomaten

late namiddag: xxl whey & rice powder

avond: volkoren pasta met zalm, olijfolie en diverse groente afhankelijk per dag (brocolli etc)

voor slapen: 250g kwark (skyrr) met handvol noten en sesamzaad
 
Alles is volkoren en of bevat veel vezels, dit kan een opgeblazen gevoel geven
In Whey zit vaak wel wat lactose, misschien licht intolerant. Bloed laten prikken bij dokter en opsturen naar labo dan weet je het.

Ik krijg het van grote hoeveelheden havermout en rauwe melkproducten.
 
Ik zou het niet direct op de shakes gooien als oorzaak. Je bent plotseling meer en ook anders gaan eten en daar moet je spijsvertering aan wennen.
 
Hoe lang heb je hier al last van? Je geeft aan je voeding ineens over een andere boeg gegooid te hebben. Nogal wiedes dat je lichaam (darmflore) hierop moet anticiperen. Als je nog maar net begonnen bent met je bulk, zou ik het nog even aankijken. Als het niet verbeterd en je hebt er echt last van, kun je je voeding opnieuw onder de loep nemen. En dan is het een kwestie van trial & error. Producten vervangen, andere samenstelling van je macro's, andere timing.. Totdat je iets vindt waarbij je het minst last hebt. Echter is een opgeblazen gevoel wel iets wat een beetje bij bulken hoort. Net als spierpijn kun je het niet altijd voorkomen..
 
Bedankt voor de reacties. Zoals MDC al zegt ben ik mss licht intolerant voor lactose. Gisteren de XXL hydrowhey begonnen te nemen. Nergens meer last van! Geen opgeblazen gevoel meer en licht verteerbaar voor mij niks anders meer!
 
Back
Naar boven