AndroidHealthClinic

misselijk(kotsen) gapen na training

Bezoekers in dit topic

odan

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
23 apr 2004
Berichten
371
Waardering
0
Hey mensen, ben weer terug....tenminste begin weer terug te komen:o
Heb ruim 5 maand niet kunnen trainen vanwege de diagnose bijna burn-out:(
Had ik ook nooit gedacht, maar ja.
Nu train ik weer rustig 2 maal p/w full-body, maar erg voorzichtig.
Alleen gebeurt `t regelmatig dat ik na een training van zo`n 30-40 min ietwat misselijk ben, maar na een paar slokken AA ik moet rennen naar de ple:kots:
en regelmatig de zaak er weer uitgooi?????
Als dat dan net niet gebeurd moet ik in ieder geval tot een paar uur na de training erg vaak gapen???(het liefst zou ik gaan slapen)
Bloed is al regelmatig gecheckt dat is `t dus niet, trouwens na een half uurtje hardlopen heb ik beduidend minder last(op een andere dag natuurlijk he')
Kent iemand dit?
Greetz odan
 
Te weinig koolhydraat-reserves om de training uit te voeren...

Zorg dat je ochtend-maaltijden frequent en voedzaam genoeg zijn. Dat zijn de belangrijkste maaltijden als het gaat om koolhydraat-reserves tijdens de training.
 
Ik denk gewoon dat je lichaam ook weer moet wennen aan de training. Sommige mensen die lang niet gesport/getraind hebben moeten weer wennen en na een aantal keren verdwijnt het misselijkheidsgevoel vanzelf wel. Kijk maar naar de sportprogramma's op tv. Mensen die nooit gesport hebben zullen na een half uurtje rennen/sprinten al gelijk overgeven.

En natuurlijk wat Unclez zegt is heel erg belangrijk. Goed eten en drinken.

En als je misselijk bent is het niet aan te raden om AA te gaan drinken. Van die zoete spul zou ik ook gaan kotsen als ik misselijk ben. Het beste is om een beetje water te gaan drinken in plaats van AA.
 
Dat kotsen heeft niet al te veel met het AA-tje te maken. Het is juist wel belangrijk om bij een carbo-crash zoals ik het zelf maar noem snelle suikers tot je te nemen, wat erg goed kan in de vorm van een AA-tje.

Wel zou ik proberen eerst even te kotsen en daarna pas het AA_tje te drinken, zonde van je geld anders :D
 
Check inderdaad je voeding. Water drinken met een klein beetje dextrose erin kan ook helpen. Probeer kleine slokjes te nemen tijdens het trainen, en niet van die grote teugen.

Misschien ga je te snel achter elkaar. Misschien is je rust tussen de setjes te kort, waardoor je te weinig zuurstof krijgt. Analyseer gewoon je voeding en training eventjes, en probeer wat dingen uit.
 
Ik denk toch dat die snelle suikers ineens niet echt helpen.
Volgens mij is het wel een soort hypo, maar wellicht kan ik beter tijdens de training sterk verdunde suikers nemen.
 
Die suikers zijn ook voornamelijk om er bovenop te komen. De training kun je verder echt wel vergeten als je zo in elkaar gaat, dan helpt verdund suikerwater tijdens de training ook voor geen meter meer, imho...

In mijn ogen schort het echt stomweg aan je voeding over de dag heen. Ik heb het zelf ook veel gehad toen ik begon met hard trainen en nog te weinig aandacht aan mijn eten besteedde...
 
goed eten.. en ik denk dat je na ongeveer 30 minuten even je lichaam moet voorzien van koolhydraten.. een beetje AA ofzo..

als je te weinig glucose in je bloed hebt dan kun je misselijk worden namelijk..
 
direct na het opstaan wat limonade met creatine, poosje daarna een dikke massieve shake en 4 bammetjes....dat is toch ruim voldoende voor een relatief lichte training....(weeg 80 en ben 178 cm)
 
Hoe lang duurt het daarna tot de training?
 
zit zo een 1 a 2 uur tussen max.
(Ik ben trouwens ook na die trainingssessie helemaal beverig als een oud mannetje en heb dan alleen maar zin aan chocola en slapen(
 
Als het mogelijk is, zou ik die sessies verplaatsen naar 's-middags /'s-avonds en er nog een paar maaltijden tussen plakken...

FB trainingen zijn nou eenmaal zware energie-vreters...

Of probeer eens EERST de bammetjes te eten en daarna pas de shake... Als ik een shake op een relatieg lege maag gooi, blaf ik hem er na een uur of wat alweer uit langs de achterdeur :D
 
oke mensen...raadsel opgelost, dame van de vitaminestore wist het.
Te weten....aan het eind v/d training een lichte hypo, vervolgens een bom aan snelle suikers in de mik in de vorm van een sportenergie oid. wat leide tot een snelle piek en een snelle, eh hoe noem je dat..dal.
Nou ja het wordt dus allemaal in de maag gekiept en die zegt dan KOTSEN.
Remedie is gewoon water met een beetje limonade oid sterk verdund tijdens de training naar binnen nippen.
Ik blij, schoonmakster blij, allemaal blij
 
Gapen is verschrikkelijk.
 
Als ik miselijk word helpt het om neer te liggen mlet de benen omhoog. Sinds ik dit doe word ik nooit meer misselijk van erg zware (been)trainingen.
 
Back
Naar boven