Fitness Seller

Misselijk na benentraining (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Gast 147539

Cool Novice
Lid geworden
8 sep 2015
Berichten
160
Waardering
64
Lengte
1m80
Massa
84kg
Vetpercentage
15%
Hallo allemaal ik train nu me benen zo,n 3 maanden erg intensief omdat ze vergeleken met me bovenlichaam erg achterliepen,

In het begin ging het redelijk goed, totdat ik en maand geleden met de high volume methode ging trainen. ik word erg misselijk na me benentraining en het kan volgens mij niet aan me voeding liggen aangezien er ruim 2 uur zit tussen me laatste maaltijd en totdat ik begin met me training.

Ik train me benen twee keer per week en hou me aan een eigen bedacht voedingsschema van 2744 kalorieen per dag.

mijn trainingschema voor benen :

Squat : 4 sets - 15 reps
Hack squat : 4 sets - 20 reps
Leg press : 5 sets - 12 reps
Leg extensions - 5 sets- 18 reps
Leg curls - 5 sets - 18 reps
Standing calf raises - 4 sets - 20 reps

er zit drie dagen rust tussen me benentrainingen.

me voedingschema :

1. 100g havermout, 1 banaan, 1 glas melk
2. 100 gram zilvervliesrijst, 2 gekookte hele eieren
3. 100 gram zoete aardappel, 100 gram broccoli, 1 blik tonijn
4. 100 gram volkoren pasta, 100 gram gekookt kip, 50 gram gekookte wortels
5. 100 gram koolvis, 50 gram paprika, 50 gram champignons
6. 500 gram magere franse kwark, 50 gram walnoten.
Kcal : 2744
Eiwitten : 230,2 g
Koolhydraten : 314,8 g
Vetten : 92,4 g


Mijn vraag aan jullie is of jullie aan de hand van me train en voedingschema kunnen zien wat de redenen kunnen zijn voor de misselijkheid na me training, want ik heb hierover rondgevraagd in de sportschool en niemand had dit probleem met de benen training en heb hierover ook geen andere topics kunnen vinden in dit forum.
 
Ik word al misselijk als ik naar die repranges kijk! Dus anderen op jouw sportschool trainen ook op dit extreem hoge volume? Waarom zou dit goed voor je moeten zijn, lijkt me eerder een aanslag op je lijf. ???
 
train je benen is een tijdje op low reps en high weights. 3-6 reps of zo moet imo wel genoeg zijn. Wel maximaal gewicht natuurlijk.

Kleine opmerking betreft je macro's: je zou je witten ook rond de 190-200 kunnen doen en je carbs wat hoger gooien. Just sayin.
 
train je benen is een tijdje op low reps en high weights. 3-6 reps of zo moet imo wel genoeg zijn. Wel maximaal gewicht natuurlijk.

Kleine opmerking betreft je macro's: je zou je witten ook rond de 190-200 kunnen doen en je carbs wat hoger gooien. Just sayin.
Ik ga het proberen om idd op wat zwaarder gewicht te gaan trainen zien of dat wel helpt
 
Ik word al misselijk als ik naar die repranges kijk! Dus anderen op jouw sportschool trainen ook op dit extreem hoge volume? Waarom zou dit goed voor je moeten zijn, lijkt me eerder een aanslag op je lijf. ???
Bij mij zijn er een paar in de sportschool die op dit volume trainen,

Ik train met dit volume, omdat ik lange tijd niet zo heb getraind, ik trainde met 6-12 reps per oefening per set maar dat hielp niet veel. Toen ik op deze manier verder ging trainen merkte ik gewoon toename in massa waardoor ik.zo ben doorgegaan, totdat ik erg misselijk begon te worden na deze trainingen
 
Als je misselijk wordt op deze training/repranges probeer dan effe iets anders, zo kan je snel zien of het daar aan ligt of niet ;)
Ik zeg altijd 'als je niet probeert, kom je er ook niet achter'
 
Benen = high reps.
Stop es met de easy way out adviseren. Dat hij misselijk wordt is alleen een teken dat ie niet als een bejaarde traint.

Six pack shortcut dit, 20 minutes a day dat. Sodemieter op man.
 
Let erop dat je goed uitblaast, druk op je hoofd is behoorlijk bij een zware training als je niet goed uitblaast. En weet niet hoeveel tijd er zit tussen je sets? Probeer eens wat langer te rusten.
 
Let erop dat je goed uitblaast, druk op je hoofd is behoorlijk bij een zware training als je niet goed uitblaast. En weet niet hoeveel tijd er zit tussen je sets? Probeer eens wat langer te rusten.
Bij mijn benentraining zit er 90 seconden rust tussen elke set. Goed advies ik zal het uitproberen
 
Benen = high reps.
Stop es met de easy way out adviseren. Dat hij misselijk wordt is alleen een teken dat ie niet als een bejaarde traint.

Six pack shortcut dit, 20 minutes a day dat. Sodemieter op man.
Ja, want misselijk worden geeft aan dat je goed hebt getraind. OP geeft aan dat hij het als een probleem ervaart, niet als een badge of honor.

Als verder alles in orde is qua voeding en rust dan zit er blijkbaar toch een probleem in het totale volume. Langere rust tussen de sets kan misschien inderdaad helpen. Misschien eens proberen per benentraining te wisselen tussen kracht (lagere reps op squats en leg press) en hypertrophy (je huidige schema).
 
Je eet 2 uur voor je training niet moeilijk dat je misselijk word daarna is een lange tijd zonder voeding
 
Ja, want misselijk worden geeft aan dat je goed hebt getraind. OP geeft aan dat hij het als een probleem ervaart, niet als een badge of honor.

Als verder alles in orde is qua voeding en rust dan zit er blijkbaar toch een probleem in het totale volume. Langere rust tussen de sets kan misschien inderdaad helpen. Misschien eens proberen per benentraining te wisselen tussen kracht (lagere reps op squats en leg press) en hypertrophy (je huidige schema).
Ik heb gisteren mijn benen getraind met zware gewichten tot relatief laag in herhalingen, zo'n 6-9 reps, op zich ging het wel goed alleen bij de leg press had ik nog en beetje last, mschn dat het aan die oefening ligt
 
Je eet 2 uur voor je training niet moeilijk dat je misselijk word daarna is een lange tijd zonder voeding
Ik neem me derde maaltijd twee uur voor het trainen. En heb bij andere spiergroepen er nooit last van ook als ik die met hoog volume train. Drm vond ik het vreemd dat ik het wel had met benentraining
 
Ja, want misselijk worden geeft aan dat je goed hebt getraind. OP geeft aan dat hij het als een probleem ervaart, niet als een badge of honor.

Als verder alles in orde is qua voeding en rust dan zit er blijkbaar toch een probleem in het totale volume. Langere rust tussen de sets kan misschien inderdaad helpen. Misschien eens proberen per benentraining te wisselen tussen kracht (lagere reps op squats en leg press) en hypertrophy (je huidige schema).

Waar claimde ik dat dan? Ik zei dat dat aangeeft dat ie niet als een bejaarde traint.
 
Ik neem me derde maaltijd twee uur voor het trainen. En heb bij andere spiergroepen er nooit last van ook als ik die met hoog volume train. Drm vond ik het vreemd dat ik het wel had met benentraining
je andere spiergroepen zijn ook niet heel je onderlichaam ^^
 
Waar claimde ik dat dan? Ik zei dat dat aangeeft dat ie niet als een bejaarde traint.
Uit de context van de rest van je reply zou je dat kunnen opmaken. Liever trainen zonder shortcuts en easy way outs en misselijk na je training dan trainen als een bejaarde.
 
Ik heb gisteren mijn benen getraind met zware gewichten tot relatief laag in herhalingen, zo'n 6-9 reps, op zich ging het wel goed alleen bij de leg press had ik nog en beetje last, mschn dat het aan die oefening ligt
Nou ja, misschien dat het werkt, menselijk lichaam blijft een raar ding en iedereen is anders.
 
je andere spiergroepen zijn ook niet heel je onderlichaam ^^
Nee dat niet nee. maar bij rug wat op benen na de grootste spiergroep van je lichaam is vond ik het vreemd dat ik het daarbij niet had, maar snap je punt wel
 
Niet teveel drinken tijdens training. Neem je een pre workout? Probeer dan eens een uur voor de trainig ipv een half uur. Ik moet benen ook echt op een lege maag trainen anders word ik ook misselijk. Dit komt waarschijnlijk doordat bloed je benen in loopt en wordt onttrokken aan je maag en darmen. Als deze nog gevuld zijn reageert je lichaam hierop door de inhoud naar buiten te werken. Probeer zelf een beetje te experimenteren en kijk wat werkt.
 
Ik neem ge
Niet teveel drinken tijdens training. Neem je een pre workout? Probeer dan eens een uur voor de trainig ipv een half uur. Ik moet benen ook echt op een lege maag trainen anders word ik ook misselijk. Dit komt waarschijnlijk doordat bloed je benen in loopt en wordt onttrokken aan je maag en darmen. Als deze nog gevuld zijn reageert je lichaam hierop door de inhoud naar buiten te werken. Probeer zelf een beetje te experimenteren en kijk wat werkt.
Ik neem geen preworkout man, ik drink wel tijdens de training gewoon water, ik zal proberen om wat minder te drinken tijdens de training zien wat voor effect het heeft.
 
Back
Naar boven