Fitness Seller

Sticky Misselijk na training

Bezoekers in dit topic

champion

Novice
15 jaar lid
Lid sinds
1 mrt 2003
Berichten
12
Waardering
0
hallo ik ben centennial an train al een paar jaar zeg maar twee nu waarvan een jaar intensief. ik nu de laatste tijd erg last van misselijkheid na de training?? heet is met name op been dagen als ik erg zwaar ga(squaten) en met het deadliften ik ben dan helemaal nar de klote zo gezegd en ik weet dan niet wat ik met mezelf aan moet na de training ikk ben dan leeg en voel me zeer misselijk bijna tot overgevens toe wel eens?????

wie kan mij vertellen wat dat is of wat ik er tegen kan doen????

alvast bedank!!

was getkend,

le grand baron
 
Iedereen heeft het wel eens, krijg je dan ook een slechte/zoute smaak in je mond en moet je soms braken? Soms zuurstof tekort en even moeten neerliggen om bij te komen?

Mogelijke oplossingen zijn:

  • Eet geen zware maaltijd vlak voor de training, liever een licht verteerbare shake.
  • Drink tijdens de training tussendoor slokjes water waarin 1 eetlepel maltodextrine zit verwerkt per 1 tot 1.5 liter. Dit voorkomt een lage bloedglucosespiegel en dus een lichte vorm van hypo. Drink NIET teveel glucose/sportdrank tijdens de training anders krijg je net het omgekeerde effect. Dus altijd een verdunde drank.

  • Rust langer tussen sets: zorg dat je bloeddruk daalt en dat je hartslag minder snel gaat, zodanig dat je lichaam kan bijbenen.

  • Zorg voor een goede ademhaling: zuurstof moet tot aan je organen kunnen komen, zonder dat je spieren alle zuurstof opeisen, als je hersenen en andere organen te weinig van die zuurstof krijgen zal je misselijk worden.
    Een goede ademhaling is uitermate belangrijk.

    • Adem in door je neus, blaas uit door je mond, je mag ook licht door neus én mond inademen.
    • Adem altijd diep in en diep uit, zo vermijd je dat er teveel C02 achterblijft maar dat er genoeg zuurstof binnenkomt.
    • Adem met je buik, niet je borstkas: Het kost meer moeite voor je lichaam om de ribben te doen uitzetten dan het middenrif. Daarom zal je een buikademhaling minder belastend zijn en dus minder zuurstof opeisen. (Deze heb ik van een brandweerman geleerd;))
    • Zorg voor een goede verluchting in de ruimte waar je traint (airco of ramen open) event. een ventilator.

  • Zorg ervoor dat je over een goede conditie beschikt. Als je hart goed getraind is en je longen meer inhoud hebben, dan kan je intensieve trainingen veel beter aan. Cardio is zeker niet alleen belangrijk om af te vallen!

Zo dat zijn al enkele tips, hopelijk kan je er wat mee! :)
 
denk da alles al gezegd is door T, maar het zal waarwschijnlijk dus te maken hebben met het feit dat er minder zuurstofrijk bloed naar je organen gaat idd. Je spieren eisen dat tijdens trainen als t ware op waardoor de doorbloeding van je maagdarmkanaal langzaam gaat lopen. Als je maag dan ook nog eens veel (zwaar verteerbaar) voedsel bevat is er weinig bloed om de gassen die bij t gisten vrijkomen af te voeren..of zoeites in die geest

Weet niet precies of dit de oorzaak is aangzein ik geen ervaring daarin heb, maar denk dat je Admns tips beter kan opvolgen
 
Ik heb vorige week ook een middag misselijk in bed gelegen na mijn benen training. Was echt mega irritant.

Tempo van de training iets lager leggen werkt voor mij goed.
 
Nog een tip!
Wanneer je tussen twee sets squat zonder zuurstof zit, ga dan niet naar buiten of met je hoofd door het raam hangen! Dit zou een plots teveel aan zuurstof kunnen geven waardoor je gaat hyperventileren. Probeer daarintegen rustig diep te ademen, hou je adem even vast en adem terug uit (kwestie stikstof afbouw). Langzaam probeer je dit proces dan trager uit te voeren tot je hartslag en ademhaling terug aangenaam zijn om je volgende set uit te voeren.
 
Ja tis echt een k*tgevoel ik hang zelfs nu nog wel eens halfkotsend boven de WC en ik train al zo'n 7 jaar. Maar geloof me helemaal weg gaat het nooit. Sterker nog naarmate je benen groter worden kan je er zelfs meer last van krijgen. Je benen zijn zo'n beetje de grootste spieren van je lichaam en bij het trainen lopen die inderdaad vol met bloed en dat trekt zuurstof weg uit het bovenlichaam. Wat je eventueel zou kunnen overwegen is om de ene dag voorkant en de andere dag achterkant benen te pakken.

Met vriendelijke groet,

Jerry Koolhoven
 
ik heb dat ook wel eens op de beendagen idd
 
Ik heb het een keer tijdens een roeiwedstrijd gehad. Hele WC onder gekots. Ik had toen die dag te weinig gegeten en wegens gebrek aan voedsel lag er een mars op mijn maag. Dat doe ik dus nooit meer.....
 
pff...gelukkig heb ik er nog geen last van gehad, maar ja mijn benen zijn ook nog niet zo groot ;)
 
Ik herken het ook wel jha hoort er gewoon bij proberen de hier boven genoemde tips te volgen.mij hebben ze een keer van de trap moeten dragen kon gewoon niet meer lopen en auto rijden al helemaal niet meer staat je dan ff voor paal ....maar wel een vette work out gehad
 
Neem inderdaad snelle suikers, zoals een AA. Ik heb het zelf ook wel eens gehad, zelfs een keer een black-out gehad, door een zuurstof tekort. Op de grond liggen, met de benen omhoog dus. Was behoorlijk genant hahahaha. Snelle suikers helpen, probeer het eens
 
Mugje zei:
waarom AA en geen dextrose???

Hij gaf een voorbeeld. gewoon een drankje met snelle suikers.

Ik heb 't zelf ook vrij vaak met roeien en fietsen. Altijd wil ik tot het uiterste gaan. Erg irritant is 't. Ik ging nog wel eens naar buiten sinds de zaal waar ik train erg weinig ventilatie heeft. :(
 
champion zei:
hallo ik ben centennial an train al een paar jaar zeg maar twee nu waarvan een jaar intensief. ik nu de laatste tijd erg last van misselijkheid na de training?? heet is met name op been dagen als ik erg zwaar ga(squaten) en met het deadliften ik ben dan helemaal nar de klote zo gezegd en ik weet dan niet wat ik met mezelf aan moet na de training ikk ben dan leeg en voel me zeer misselijk bijna tot overgevens toe wel eens?????

wie kan mij vertellen wat dat is of wat ik er tegen kan doen????

alvast bedank!!

was getkend,

le grand baron
Bij de benen is dat normaal...als je ze tenminste hard genoeg traint...Scwarzenegger had een emmertje bij de hand voor te kotsen....ennuh misselijkheid na de training kan aan je suikerspiegel liggen...na de training thuis ff glas cola drinken..
 
Denk dat nen fristi toch nog een stuk beter is hoor ... :p

De GI waarde van cola ligt ergens op dezelfde hoogte als de Titanic ... neen hoor na de workout moet je snelle suikers nemen. -> AA , Extran , ... Of gewoon pure dextrose mengen met water.
 
Een cola of idd een AA doet het meestal wel als ik me slecht begin te voelen in de gym :)
 
Lang geleden dat ik gekotst heb na een training, shit ik begon soft te worden :D

Maar als je echt misselijk bent na een zware cardiosessie dan krijg je niet eens drankjes naar binnen, dan ben je blij dat je nog leeft. Of eigenlijk dat ook nog niet eens.
 
Back
Naar boven