AndroidHealthClinic

Sticky Misselijk na training

Bezoekers in dit topic

Ericr zei:
Lang geleden dat ik gekotst heb na een training, shit ik begon soft te worden :D

Maar als je echt misselijk bent na een zware cardiosessie dan krijg je niet eens drankjes naar binnen, dan ben je blij dat je nog leeft. Of eigenlijk dat ook nog niet eens.

Idd als je echt tot het uiterste bent gegaan is kotsen een normale zaak, zeker met dit weer. Ben ook al een paar keer misselijk en draaiend naar buiten gewaggeld ...

Gelukkig heb ik een zeer sterke maag en geef ik bijna nooit over :D
 
Snelle suikers tijdends trainen zijn inderdaad van immens belang. Niet alleen om misselijkheid te voorkomen. Het zorgt er ook voor dat je insulinespiegel stijgt, waardoor de groei bevorderd wordt. Het houdt ook je cortisolniveau naar omlaag, en cortisol breekt je spieren af. (in't echt is't nog iets ingewikkelder)
Maar suiker tijdends het trainen is van vitaal belang.
Ook tragere suikers kunnen helpen om een dip te voorkomen. Een middelmatige portie spaghetti 1-2 uur voor de training is goed.
 
Ericr zei:
Lang geleden dat ik gekotst heb na een training, shit ik begon soft te worden :D

Maar als je echt misselijk bent na een zware cardiosessie dan krijg je niet eens drankjes naar binnen, dan ben je blij dat je nog leeft. Of eigenlijk dat ook nog niet eens.
Hoeveel setjes cardiosessie had je dan gedaan? ;) :)
 
Guido zei:
Hoeveel setjes cardiosessie had je dan gedaan? ;) :)
:) Buitensessie op de fiets en is niet 1 keer voorgekomen. Heb denk ik iets van 3 of 4 keer op mijn knietjes aan de rand van de duinen gezeten. Zo diep gaan lukt me nu niet eens meer. Ook al ben ik ook wel eens bijna aan de einde van een sessie van een roeimachine afgeflikkerd in de sportschool.
 
Ericr zei:
:) Buitensessie op de fiets en is niet 1 keer voorgekomen. Heb denk ik iets van 3 of 4 keer op mijn knietjes aan de rand van de duinen gezeten. Zo diep gaan lukt me nu niet eens meer. Ook al ben ik ook wel eens bijna aan de einde van een sessie van een roeimachine afgeflikkerd in de sportschool.
Ik heb een tyfushekel aan conditietrainingen . Ik neem aan dat jij een reden hebt dat je je conditie zo op peil houdt ? met alle respect.
 
Ben nooit misselijk na training maar heb soms wel ineens barstende koppijn en het idee dat ik om ga vallen. Wordt dan aardig zwart voor de ogen
 
hoofdpijn is tekort aan water......drink iets meer.
 
champion zei:
hallo ik ben centennial an train al een paar jaar zeg maar twee nu waarvan een jaar intensief. ik nu de laatste tijd erg last van misselijkheid na de training?? heet is met name op been dagen als ik erg zwaar ga(squaten) en met het deadliften ik ben dan helemaal nar de klote zo gezegd en ik weet dan niet wat ik met mezelf aan moet na de training ikk ben dan leeg en voel me zeer misselijk bijna tot overgevens toe wel eens?????

wie kan mij vertellen wat dat is of wat ik er tegen kan doen????

alvast bedank!!

was getkend,

le grand baron

Ik heb het zeer regelmatig na een zware trainig, niet specifiek benen of een andere spiergroep. Ik neem in deze gevalen en knie(op één knie rusten en je lichaam ff respijt geven) :D
 
Heb der ook regelmatig last van met beven erbij, alsof ik ga flauwvallen...gelukkig train ik thuis want anders had ik de gym al ondergekotst. :D
 
Ook wel eens gehad ja. Misselijk na een training. Ik ben er achter gekomen dat die training gewoon veels te zwaar was. Nu (1 jaar later) heb ik bij de zelfde zware trainingen geen last meer. Me lichaam kan het nu aan.......maar het verhaal van admin zou ook wel eens de oorzaak geweest kunnen wijn
 
ik heb het nu. Net klaar van benen trainen. Ik heb het eigenlijk alleen maar bij mijn benen. :D
 
Ging vorige week nog over me nek na een flink zware rugtraining. Stond net te douchen en me rikketikkie helemaal van slag, kon nog net op tijd bij de wasbak. Maar meestal heb ik het na een benentraining dat ik bijna gestrekt ga en wat misselijk ben, ik heb het nu wel meer onder controle dan vroeger, op vorige week na dan.
 
ik heb nu 2 jaar echt een warm hart voor bodybuilding maar kan tegenstanders ook wel begrijpen...wara moet dat heen als iedereen een emmer mee moet gaan nemen naar elke traine no mvervolgens zo hard te trainen dat het emmertje vol is en je dus hard genoeg heb getraind? Tom
 
Denk dat dat komt doordat je te weinig water drinkt?

Drink iig 1,5liter per uur trainen en maximaal 2liter.

Meer pissen maar minder hoofd pijn het kan ook liggen aan ademhaling en iets met je buikspieren waar ik laatst wat over had gelezen;)

(ik zal der later wat meer over neerzetten hier, ik zal het effe opzoeken)
 
Mijn ervaring nu is dat, naarmate je conditie verbeterd, door regelmatig HIT cardio te doen, dat je er dan ook veel minder last van hebt door een betere zuurstoftoevoer via bloed.

Nog een belangrijke tip dus.
 
Heb het ook geregeld gehad. Wat mij dan iig NIET helpt is te zoete drankjes tijdens training drinken als AA en Aquarius.

Kauwgum wil bij mij ook nog wel s helpen tegen misselijkheid.

Tegen zwak/leeg gevoel idd zorgen dat je bloedsuikerspiegel weer snel op peil wordt gebracht. Heb t onlangs voor borsttraining gehad, en had niets zoets om naarbinnen te werken. Dat was knap vervelend. Erg zwak k*tgevoel in mn hele lichaam.
 
Big_T zei:
Mijn ervaring nu is dat, naarmate je conditie verbeterd, door regelmatig HIT cardio te doen, dat je er dan ook veel minder last van hebt door een betere zuurstoftoevoer via bloed.

Nog een belangrijke tip dus.

:thumbs:

Big_T jij weet het wel.
 
Misschien dat het daarom komt dat ik er NOOIT , maar dan ook NOOIT last van heb gehad.... ja tuurlijk ben ik bekaf na een benentraining, maar nooit echt misselijk of dergelijke, verder heb ik wel een uitstekende conditie ( wielrennen in de zomer, 150 km ritten e.d. Maar ja het combineren gaat toch niet samen, voor de massa... dus ga nu voor voornamelijk voor de massa en conditie zal er onder moeten lijden, maar baal er wel van, want ik genoot altijd wel van die ritten, ah well... wie groot wil zijn...
 
O yeah die hap kots in je mond in de gym is altijd de pret!

goede tips jongens!
 
Krijg er ook wel eens last van als ik benen of rug doe, ik trek dan een beetje wit weg en zo. :kots:
Een uur voor de training voldoende koolhydraten naar binnen werken en tijdens de training nog een powerbar en voldoende water drinken helpt wel.
En als ik er last van krijg even 5 minuutjes rust of een kleine spier zoals biceps pakken helpt om het weer kwijt te raken.
Want het is inderdaad bloed dat uit je hoofd en ingewanden trekt.
 
Back
Naar boven