XXL Nutrition

Sticky Misselijk na training (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Waarom heb ik er dan geen last meer van? Had het vroeger namelijk wel... Als je zuurstof tekort kom adem je niet perfect, klaar. Mensen houden hun adem vaak te lang in....

Ook leren om buikademhaling te doen, vergroot je longcapaciteit en is minder uitslovend. Dieper inademen en als dat allemaal niet helpt is er misschien gewoon te weinig zuurstof in jullie gym.

OK het kan wel eens gebeuren dat bij heel zware sets je in de problemen komt, maar dat zou niet frequent mogen gebeuren.
 
* Zorg ervoor dat je over een goede conditie beschikt. Als je hart goed getraind is en je longen meer inhoud hebben, dan kan je intensieve trainingen veel beter aan. Cardio is zeker niet alleen belangrijk om af te vallen!
Goede tip Big T! het er ook last van met Squaden (buitenadem/benauwd) en het is volgens mij ook puur lichaamsconditie.. beetje cardio erbij is misschien wel een goed alternatief dan enkel ijzer vreten :D
 
Zelf nagenoeg geen last van, enkele keer gehad. Maar meer door slechte ventilatie in de sportschool, warm/benauwd weer en dan de intensieve inspanning...
 
Zeg kinderen, in godsnaam. Misselijk, duizelig, draaierig ... moeten jullie niet eens nadenken hierover ?

OK, ik ben geen die-hard en misschien hoor ik hier misschien zelfs niet thuis, maar jullie ellende ... dat kan toch de bedoeling niet zijn zeker ? Of toch ?
 
iedereen kan toch een keer een keer bijna van z'n stokkie gaan, misselijk of licht in de hoofd raken? kan zoveel oorzaken hebben...
 
noooo shit ik dacht dat ik gewoon weak was maar het hoort er gewoon bij.... *zucht*
Alles proberen ook, minder zwaar trainen, dextrose door mijn water gooien, minder lang trainen. Ik voelde me elke keer net zo waggel en daar kwam nog bij: niet voldaan want ik kon mijn training niet afmaken.
Nu kan ik met een gerust hart gewoon effe chillen en weer doorgaan.

Pijn is fijn dan maar
 
ja heb ik ook soms en heb ook wel eens een blackout gehad met benen trainen
 
bump! eindelijk! wou net een topic openenen hierover, blijkt dat hier alles staat wat ik moet weten..
maar heb er ook bij rugtraining last van, soms al na 2 oefeningen..ik train na mn ontbijt.. zou ik dan te weinig eten sochtends? of gewoon voor het trainen en tijdens iets van dextrose of zoals ze zeggen AA oid? dacht serieus dat ik de enige was.. vind het wel echt ****ed up! hoop dat ik er met deze tips beetje overheen kom..

merk wel dat als ik ga drinken, water, dat het erger wordt..iemand? ook lijkt het wel of het door het gebruik van EAS komt.. namelijk met een slok water innemen, proef hem nog vaak tijdens trainingen hehe, heb het pas sinds ik daarmee ben begonnen..

*** BigT (of iemand anders natuurlijk) even vraag als jij het weet.. ik heb nogal snel last van hyperventilatie, kan dat ook een oorzaak zijn? heb dan wel een ademhalingsprobleem van mezelf.
 
Voor de gein eens wat karvan cevitam in je bidon doen, had hier vroeger ook weleens last van en voor mijn gevoel leek het gewoon een tekort aan snelle suikers te zijn!
 
Iedereen heeft het hier over misselijkheid, maar ik heb echter ergens anders last van.

Na een intense training krijg ik het altijd benauwd.
Tijdens de training totaal geen last, lkkr knalluh.
Maar daarna echt 3 a 4 uur gewoon benauwd hebben, trekt vaak langzaam weer weg.
 
Iedereen heeft het hier over misselijkheid, maar ik heb echter ergens anders last van.

Na een intense training krijg ik het altijd benauwd.
Tijdens de training totaal geen last, lkkr knalluh.
Maar daarna echt 3 a 4 uur gewoon benauwd hebben, trekt vaak langzaam weer weg.

Ok...hoe is je ademhaling tijdens de training?

Het KAN zijn dat je misschien niet de juiste ademhalingstechniek gebruikt waardoor er overdruk in de lonblaasjes ontstaat. Die rekken dan uit en dat kan leiden tot benauwdheid en tijdelijk zuurstof te kort.
 
Ik heb het idee dat mijn misselijkheid soms komt door de overdreven hoeveelheid cafeine die ik soms neem.:D
 
Bij mij lag het aan de supercharche.
Zit ook aardig wat caffeine in..
 
Vandaag heb ik voor het eerst een HIIT sessie geprobeerd van 15 min op de crosstrainer, nomaal doe ik altijd 30 minuten rustig. Nou na de training toch lekker een partij duizelig in mn hoofd, hoop dat het oz wegtrekt, mn lichaam was hier duidelijk niet aan gewend.
 
In het begin heb ik last van misselijkheid gehad. Duizeligheid heb ik soms nog steeds met squatten en onderrug oefeningen. Vaak ga ik dan even zitten met mijn hoofd naar beneden, zodat het bloed weer naar mijn hoofd gaat en haal een paar keer heel diep adem.
Ik merk soms wel dat ik tijdens het squatten het erg moeilijk vind een goede diepe buikademhaling uit te voeren omdat ik ook de spieren in mijn romp dan al zo aanspan. Heeft iemand hier een tip voor hoe ik dat beter kan doen?
 
In het begin heb ik last van misselijkheid gehad. Duizeligheid heb ik soms nog steeds met squatten en onderrug oefeningen. Vaak ga ik dan even zitten met mijn hoofd naar beneden, zodat het bloed weer naar mijn hoofd gaat en haal een paar keer heel diep adem.
Ik merk soms wel dat ik tijdens het squatten het erg moeilijk vind een goede diepe buikademhaling uit te voeren omdat ik ook de spieren in mijn romp dan al zo aanspan. Heeft iemand hier een tip voor hoe ik dat beter kan doen?

Inademen als je boven bent, en uitademen als je weer opnieuw boven bent.

Een ingehouden adem helpt ook voor de stevigheid van je core.
 
Vandaag heb ik voor het eerst een HIIT sessie geprobeerd van 15 min op de crosstrainer, nomaal doe ik altijd 30 minuten rustig. Nou na de training toch lekker een partij duizelig in mn hoofd, hoop dat het oz wegtrekt, mn lichaam was hier duidelijk niet aan gewend.



Heb ik ook altijd met HIIT op de momenten dat ik tegen mijn maximale hartslag aan zit. Weet niet of het ongezond is, maar fijn is het niet.

En met krachttraining word ik ook altijd goed duizelig van met name squats. Bij die squats neem ik altijd al 5 tot 10 sec. rust per rep voor de ademhaling, maar zelfs dat doet niet veel. Aan het einde van de set, meestal maar even liggen om bij te komen, terwijl ik door voetbal toch best een redelijke conditie heb. Begin met uitblazen en dan til ik het gewicht, bij het (wat langzamere) naar beneden gaan 2x relatief snel en diep in ademen en 1x uit. Iemand tips?

Dextrose/maltodextrine voor/tijdens training maakt voor mij geen (of niet veel in ieder geval) verschil.
Na de training is de duizeligheid meestal wel binnen 10 minuten weg.
 
Back
Naar boven