Fitness Seller

Misselijk van het eten!!! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

daboytommy__

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
13 jul 2004
Berichten
31
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
78kg
Vetpercentage
14%
Beste lui,
ik zit met een dilemma. Ben al een hele tijd aan het trainen(zo'n 5 jaar). Ben ongeveer 1,77m en ben van 50kg naar 70 kg gegaan in die 5 jaar. Vooral het laatste jaar heb ik veel progressie gemaakt. Puur omdat ik extreem veel at (en natuurlijk hard trainde).
Dit ging een hele tijd goed, tot zo'n half jaar geleden. Toen ging mijn maag protesteren. Vooral s'morgens. Als ik brinta at en daarna nog kwark had ik echt het gevoel dat mijn maag op omdraaien stond. Als ik dan m'n tanden ging poetsen en mijn tandenborstel kwam maar iets te dicht in de buurt van mijn keel, kwam alles er weer uit. Believe me, that wasn't a pretty sight.
Ik dacht dat het een incident was en ging gewoon door. Maar het gebeurde zo'n 4 keer in 1 week. Ik schrok hier best wel van en heb sindsdien niet meer echt veel gegeten. Dit is nu ongeveer 4 maanden geleden en zou toch wel weer willen gainen. Sporten gaat weer lekker, alleen het eten blijft echt een probleem. Wie heeft dit ook gehad en wat kan ik doen om het te verhelpen?
Het kotsen was trouwens alleen van de brinta en kwark.
Ik hoop dat ik alleen serieuze reacties krijg want voor mij is het een serieus probleem.
Alvast bedankt voor de reply's,
groeten van Tom
 
Hoi Tom , vervang je brinta met kwark voor bord havermoutpap.

(vr)eet je niet helemaal vol, als je je vol voelt stoppen. en 2.5 - 3 uur later volgende maaltijd nuttigen. ;)
 
probleem komt me bekend voor, heb ik ook last van, maar ik zou niet weten wat je eraan zou kunnen doen. Ik word misselijk van yoghurt en in de ochtend.
 
Zou je van havermout minder snel misselijk worden dan?
 
Of, naast de havermout-tip, een ander ontbijt nemen. Heb je al andere dingen geprobeerd 's ochtends? Probeer eens brood met eiwitrijk beleg/ muesli met melk of iets dergelijks.
En trouwens, van kwark werd ik juist 's avonds een tijdje extreem misselijk. Bij mij hielp het om een beetje snelle suikers aan de kwark toe te voegen. Zie quote uit eiwit faq:

6. Hoe word eiwit opgenomen?

Een eiwit / aminozuur wordt in de cel opgenomen door de celwand. Dit gaat niet zomaar. Het eiwit / aminozuur moet begeleid worden door een aantal stoffen die de opname voorbereiden. Dit kunnen vitaminen / mineralen zijn maar ook andere aminozuren of koolhydraten. Elk eiwit / aminozuur heeft een andere werking en andere werkingsplaats. Hierdoor heeft elk eiwit / aminozuur een andere opname wijze in het lichaam en is kennis van de zogenaamde opname begeleiders heel belangrijk voor een werkend advies (voorbeeld : L-Triptophaan wordt het beste voor het slapen gaan begeleid van een vruchtensap of primair koolhydraat houdende drank opgenomen).

Succes ermee in ieder geval!:)
 
hardgainder ben jij heb ik het idee. neem kleine calorie rijke maaltijden, je word niet vol maar krijgt wel veel cals binnen. pannekoeken (eierpannekoeken) brood met pindakaas ontbijt koek.
 
Bedankt voor de reacties. Maar het fijne van brinta s'morgens is dat je het zo snel maakt en dat je het zo naar binnen giet. Havermout heb ik wel eens op, maar vind brinta lekkerder. Is havermout beter te eten als het warm is?
 
Bedankt voor de reacties. Maar het fijne van brinta s'morgens is dat je het zo snel maakt en dat je het zo naar binnen giet. Havermout heb ik wel eens op, maar vind brinta lekkerder. Is havermout beter te eten als het warm is?

Ja, vind ik wel. Ik eet 's ochtends altijd havermoutpap. Dat maak ik de avond van te voren klaar (dan trekt t vocht in de havermout). Daar zit in:
- 80 g havermout
- 10 g lijnzaad
- 2 g kaneel
- 250 ml melk
- 10 g whey aarbei of vanille
Voedingswaarde EKV 30/60/11 448 kcal

Lijnzaad en whey hoeft natuurlijk niet persé. Het gaat om de basis havermout, melk en iets zoets is wel aan te raden. ;)
Nou probeerse dan maar!:D
 
Ja, vind ik wel. Ik eet 's ochtends altijd havermoutpap. Dat maak ik de avond van te voren klaar (dan trekt t vocht in de havermout). Daar zit in:
- 80 g havermout
- 10 g lijnzaad
- 2 g kaneel
- 250 ml melk
- 10 g whey aarbei of vanille
Voedingswaarde EKV 30/60/11 448 kcal

Lijnzaad en whey hoeft natuurlijk niet persé. Het gaat om de basis havermout, melk en iets zoets is wel aan te raden. ;)
Nou probeerse dan maar!:D

Dus jij giet dit alles te samen in kom, en zet deze avond ter voren in koelkast en smorgens dan in microgolf?
 
Dus jij giet dit alles te samen in kom, en zet deze avond ter voren in koelkast en smorgens dan in microgolf?

Precies, dat ontbreekte nog aan mijn verhaal haha. 2.30 min op 700 W. :meal:
 
Back
Naar boven