AndroidHealthClinic

Gestopt MissKaksi's count down to summer

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wel blijven posten hoor!!! Anders is het niet de stok achter de deur die je misschien wel nodig hebt!;)
Ik kan het me niet voorstellen hoe je op 500 Kal. per dag hebt geleefd. Maar als je dat kunt is het niet zo moeilijk om de discipline op te bregen om trouw te gaan trainen en een gezond voedingspatroon aan te wennen:)..Om langzaam op te bouwen is het denk ik verstanding om in ieder geval voor of na je training een goede koolhydraten met eiwitmaaltijd te nemen. En neem morgens in iedergeval een brinta of havermoutmaaltijd. Bijv. 250 ml magere melk met 50 gr havervlokken. Dat is zo ong. 250 Kal. maar dat gaat je lichaam echt niet in vet omzetten!
Heel veel succes in ieder geval!
+1

Ik weet niet echt hoe je het rustig kan opbouwen.
Op de site www.slank-en-sterk.nl staat wel een kopje over opbouwen. (bij voeding)
Deze site heeft mij oa ook in het begin geholpen.
 
Ok it's been long time!! Net BFFM uitgelezen. Mijn hele pinksterweekend gelezen in de zon. Ik ben een voorstander voor een goede planning en niet zomaar beginnen! Morgen nog een dagje vrij en in de avond weer beginnen met trainen na een rustweek.

Heerlijk! Ik heb er echt zin in. Eerst full body krachttraining en daarna 20-30 min cardio.

Nu ik BFFM uit heb, kan ik ook mijn voedingsschema gaan maken. Eindelijk van die shakes af! Langzaam afbouwen (hoeveelheid calorieën opbouwen) is erg moeilijk en ik schiet dan ook regelmatig in de fout! :(
 
BFFM is een goed boek inderdaad; ben er ook maar eens in begonnen dankzij alle goede reviews en in het bijzonder Pilatesmeisje :)

Succes met zowel het trainen als het maken van je schema. Feel free om het hier te posten - ik weet zeker dat mensen het graag voor je beoordelen (of het als inspiratie voor andere mensen kan dienen)!

Sport-ze in ieder geval!
 
Goedzo! Bij vragen kun je rekenen op hulp - wees in ieder geval niet bang om je eetschema te posten, kan alleen maar positieve feedback op komen!
 
Mijn voedingsschema!!
Uitgaande van 1600 calorieen (voor behoud zou ik rond de 1660 moeten zitten) en 50-30-20 is dit waar ik op uitkom:

7:00
200 ml Magere yoghurt
40 gr havermout
1 stuk fruit

10:00
2 volkoren boterham met Becel en kipfilet en plakjes komkommer
1 appel

12:30
2 volkoren boterhammen
100 gram vis/kip/cottage cheese
100 gram komkommer
50 gram mais

15:30
1 volkoren boterham met Becel en kipfilet en plakjes komkommer

18:00
100-150 gram rijst/aardappelen/pasta
100 gram kipfilet/vis/cottage cheese
1 el olijfolie
200 gram groente

20:00
20 gram amandelen of 1 el pindkaas

Ik verbaas me over hoeveel het is. Ik heb het idee dat ik dat nooit op krijg. Als je gezond eet kan je echt veel eten voor 1600 calorieen! Gelukkig ben ik nog aan het opbouwen. Ik werk nu naar dit schema toe, met een opbouw van ongeveer 100 calorieen per week (ik zit nu rond de 1100 cal).

Graag hoor ik jullie commentaar/opmerkingen/feedback!
Sporten doe ik meestal na werk, dus uurtje of 17:30, daarna eet ik de 18:00 maaltijd. Dus die kan wel eens opschuiven naar 19:00.

---------- Toegevoegd om 23:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:07 ----------

Ohhh ja :( van de week naar de "shake-consulent" geweest en ik was 1,3 kilo aangekomen. Voornamelijk vocht (doordat ik weer koolhydraten eet), maar toch niet zo leuk. Ik moet de weegschaal wel loslaten, maar het blijft balen!!
 
+1

Ik weet niet echt hoe je het rustig kan opbouwen.
Op de site [Link niet meer beschikbaar] staat wel een kopje over opbouwen. (bij voeding)
Deze site heeft mij oa ook in het begin geholpen.


Nou stok achter de deur is wel nodig! Maar nu ik een schema heb, kan ik me ook ergens aan houden. En anders eet je toch stiekem een beetje meer. Dankjewel voor de website! Deze is handig.. 100 cal. per week opbouwen, dat is wat ik nu ga doen.

Nu ff op lege maag 20 minuten gaan joggen! Het is heerlijk weer :D
Daarna klusjes/boodschapjes halen en trainen.
 
Net schema, alleen die laatste maaltijd: zou je dan niet lekker een bak kwark nemen? Goed voor je broodnodige eiwitten.
 
Die maaltijd van 1800 is direct na training?
snelle koolhydraten moet je dan nemen.
veel succes.
 
Net schema, alleen die laatste maaltijd: zou je dan niet lekker een bak kwark nemen? Goed voor je broodnodige eiwitten.

Ik liep een beetje klem met calorieen op het eind. En het feit dat ik al boven de 30% zat qua eiwitten, maar ik denk dat ik wel nog wat kan schuiven. Laatste maaltijd wat kwark en wat noten erdoor heen. Ik vond een handje noten ook wel wat weinig..

---------- Toegevoegd om 19:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:09 ----------

Die maaltijd van 1800 is direct na training?
snelle koolhydraten moet je dan nemen.
veel succes.

Maar ik probeer juist mijn laatste 2 maaltijden zo min mogelijk koolhydraten te nemen op groente na.. Ik ben erg gevoelig voor koolhydraten.
Is het nodig als je alleen voor vetverbranding gaat?
 
Maar ik probeer juist mijn laatste 2 maaltijden zo min mogelijk koolhydraten te nemen op groente na.. Ik ben erg gevoelig voor koolhydraten.
Is het nodig als je alleen voor vetverbranding gaat?
Ja, nodig voor je herstel.
Hoe kom je er bij dat je gevoelig bent voor koolhydraten?
 
Ja, nodig voor je herstel.
Hoe kom je er bij dat je gevoelig bent voor koolhydraten?


Sinds ik weer carbs eet, ben ik alweer 1,3 kilo aangekomen. Ik ga er vocht van vasthouden. Maar misschien is het een reactie op het weer eten...
 
Sinds ik weer carbs eet, ben ik alweer 1,3 kilo aangekomen. Ik ga er vocht van vasthouden. Maar misschien is het een reactie op het weer eten...

Eerder vocht dan overgevoelig schat ik zo. Die carbs / vocht heb je ook nodig voor spierherstel.
Eet eens een maand normaal (op onderhoud, 50-30-20) en kijk eens hoe je er uit ziet (foto's vergelijken) - ik denk dat dat meer zegt dan een paar stomme getallen op de weegschaal. (dat heb ik tenminste zelf ondervonden)
 
Goedemorgen,

Nieuwe dag en een dacht dichterbij het einddoel.

:meal::roflol::brew::loopband::lifter::cheer::clap::aai::fire::meal::coffeepc::coffee::loopband::cheer::lifter::cheer::lifter::wave2::hello::aai:
 
YES!! Gisterochtend gewogen. Vergeleken bij vorige maand:
3 ons totaal erbij
6 ons vet eraf
1.1 kg spiermassa erbij
vocht erbij

Vetpercentage van 34.5% naar 33.4%

Ik doe het dus wel enigszins goed! Maar het kan beter, want ik heb teveel snelle suikers opgehad afgelopen maand! Komende maand harder knallen

Gisteren ook gewichten verhoogd!!
Squat van 40 kg naar 50 kg
Millitary Press van 10 kg naar 12,5
BP: 20 - 22.5
DL: 25 kg
 
Nice!
Keep up the good work...
 
Hoe gaat het hier ? Fijn weekend!
 
Ik heb lang niets van me laten horen. Oorzaak: discipline! Ik ga zo'n beetje elke dag wel de fout in met iets lekkers :( En om dat nou elke dag weg te schrijven :p
ik heb een mooi schema om te trainen. En ook voeding zou goed moeten gaan. Maar het is zo wennen qua boodschappen doen, eten klaarmaken Ik deel mijn keuken en heb dus beperkte ruimte in de kasten en koelkast, zodat ik moeilijk in het weekend alles klaar kan maken. Qua trainen gaat het wel lekker, voeding blijft mijn zwakke plek!!
Komend weekend weer wegen, maar ik vrees het ergste :(

Ik ga toch proberen om elke dag hier te schrijven, misschien dat dat mijn discipline verbetert

Sq: 50kg
BP: 25 kg
DL: 30 kg

---------- Toegevoegd om 22:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:19 ----------

Hoe gaat het hier ? Fijn weekend!

Hey! Hier gaat het slecht :( Ik moet er echt harder aan gaan trekken, anders gaat het resultaat erg tegenvallen!!
 
Koolhydraten zijn inderdaad nodig voor herstel, maar dat hoeven geen eenvoudige (hoge GI) koolhydraten te zijn. Het is zelfs beter om langzame koolhydraten te nemen zodat je lichaam gedurende de hele nacht er gebruik van kan maken voor herstel.
 
knap dat je deze before pics durft posten, indeed veel werk aan de winkel maar je voeding opbouwen??? nee, stap gewoon onmiddelijk van alle slechte gewoontes af: direct op onderhoud gaan eten en beginnen sporten, je zal merken dat je na 2 weken al begint af te vallen! Je lichaam houd op dit moment alles vast wat jij eet omdat het schrik heeft dat het de volgende uren niks meer krijgt, crashdieten zijn echt slecht hoor!!! Gewoon schoon eten op onderhoud, zonder te veel vet en te veel koolhydraten en je zal merken dat je fitter word en dus ook vet sneller gaat verbranden!

Succes!!!!!
groetjes suusje xxx
 
ik heb een mooi schema om te trainen. En ook voeding zou goed moeten gaan. Maar het is zo wennen qua boodschappen doen, eten klaarmaken Ik deel mijn keuken en heb dus beperkte ruimte in de kasten en koelkast, zodat ik moeilijk in het weekend alles klaar kan maken. Qua trainen gaat het wel lekker, voeding blijft mijn zwakke plek!!
Komend weekend weer wegen, maar ik vrees het ergste :(

Goedemorgen. Volg jouw log omdat jij eruitziet waar ik vandaan kwam zeg maar. Middels trainen niet zozeer kg's ( ja ook hoor) afgevallen maar wel heel veel cm"s. Al ben ik nog 15kg van streefgewicht vandaan. Wil dan kijken hoe ik erbij sta met huidige massa.

Even als reactie op jou MAAR- opsommingen:
Fannore woont ook in een studenten kot. Wellicht kan je haar wat tips vragen.
Boodschappen doe is wennen ja. Ik vond de eerste 2 weken een crime maar ondanks de tussentijdse veranderingen weet ik wel wat ik voor een week nodig heb om te halen. Dat wat een week lang houdbaar blijft haal ik ook voor een week. Dat waar dit nie het geval is haal ik daar waar nodig. Gewoon plannen en gewoonte van maken. Ik liep met vriendin met zweet op mijn hoofd met een lijstje te klieren om alles voor de maandag te halen. Nu draai ik mijn hand erniet meer voor om.

Ik heb geen idee wat jij eet in de avonden maar ik maak voor langere tijd het eten klaar. Ik weet dat je op kot woont maar heb je ook niet op jouw kamer een eigen minivriezer ofzo? Veel studentenhuizen gebruiken hun vriezer nieteens dus wellicht i.o.m anderen mag jij hem gebruiken (in de drie waar ik heb gewoond en bij alle andere meiden was vriezer leeg).

I.i.g maak ik het voor een week klaar. De basis (rijst, pasta, quinoa) is voor een week of ik maak 3 pannen voor 2 weken van elke soort een. Kan ik wat afwisselen. Groenten maak ik ook een enorme berg (3ons voor diner per keer). Als ik enorm lazy ben plemp ik alles in een pan. Maar dat doe ik niet meer. Nja, en voor de kip, vis, of quorn geldt hetzelfde. Bkken in 3 verschillende pannentjes of even omspoelen.

Spinazie kan je in de magnetron plempen met een beetje water in het zakje net als andijvie.

Klinkt wellicht ingewikkeld maar echt. Als je het eenmaal hebt gedaan wen je er snel aan. Ik heb nog een kind rondhuppelen, werk (nachtdiensten), huishouden en doe cursus Frans en vaak cursus voor werk. Ben trouwens alleen verder. Wat ik wil zeggen is dat ik het ook kan.

En dat snoepen moet je doorbijten. Desnoods kijk je naar eetlustremmers of chroom. Dan moet je jezelf wel dwingen te gaan eten maar lichaam moet kunnen ontwennen aan suikers ( soor graving van het lichaam is het dan). Dan zal je zien dat jouw lichaam na een week of wat rustiger wordt en jij steeds beter de verleiding kan weerstaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven