MuscleMeat

MiTrenZ: Contest Prep (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Kan me voorstellen dat je maag even op de kop stond na deze fasted work-out! Toch een nette prestatie. ;)

Ja, nu gelukkig wel weer redelijk bijgetrokken maar blijft rommelen
Net wel me 2e maaltijd gegeten en dat voelde in ieder geval al stuk beter.
Maar thanks man blijf me best doen in ieder geval :)

Oké helder. Volg zelf ook IF dus vond het een beetje vreemd. Weet niet hoe lang je dit al doet, maar ik ben er inmiddels al zo'n 3 jaar mee bezig en op een gegeven moment heb je niet eens meer zin om te eten, opzich wel handig in de cut ;). Goede training trouwens!

Thanks man :)
Dat ik geen BCAA's voorafgaand aan de workout nam?
Ja, nam standaard 10gr vooraf dan 20gr gedurende de training en 10gr achteraf...
Nu dus gewoon alleen de 10gr vooraf, want is voor de rest gewoon overbodig en geldverspilling.
Ben wel blij dat ik nog steeds progressie boek.


Nou zeg :(
Doe me best hoor... :janken:
 
Haters zijn de beste motivatie

xoxoxox
Superecto
 
Damn, jij hebt veel vrienden dan :roflol:

:heart:
 
Leuk artikel met oog op samenstellen van je dieet ;)

Bodybuilding Clean

Clean eating in the bodybuilding sense deserves its own discussion. Much of its ‘rules’ are adaptations of dogma from the 80’s and 90’s with a healthy dose of contradiction. Many bodybuilders who consider themselves hardcore will avoid (among other things) dairy and fruit, regardless of training season. Why? Nobody really knows, but I’d speculate that fruit & dairy phobia among bodybuilders originated from the pre-contest leaning-out process, which typically involves the reduction of carbohydrate. Milk and fruit are both carb-dominant foods, and are thus prime candidates for reduction or elimination.

But still, my example above is speculative. This dogma could just as easily have come about by someone cutting milk and/or fruit out of the diet and experiencing further fat loss from the re-creation of an energy deficit, and declaring those foods barriers to fat loss. Nevertheless, in some pre-contest cases, carbohydrate restriction to extreme degrees is called for, and this nullifies the possibility of including milk & fruit (or any carb source, for that matter), at least cyclically. So, milk and fruit got blamed as bad for all occasions, when their omission only potentially applies to certain aggressively carb-restricted dieting phases. Bodybuilders often pride themselves on having nutrient-rich diets, yet many of them opt for a significant portion of their day’s carbohydrate allotment as dextrose (or some other empty-calorie carb source) instead of fruit.
 
In die citaat zegt hij eigenlijk niks?
 
Meeste diets van bodybuilders zijn om te janken als je naar groente en fruit kijkt. Ik kan er persoonlijk niet genoeg van krijgen en denk ook dat het onmisbaar is in ieder dieet. Je kan niet net doen alsof je lichaam alleen uit spieren bestaat. Voor optimale spiergroei heb je een gezond lichaam nodig welke behoefte heeft aan de vele mineralen en vitaminen die in fruit en groente zitten.
 
Meeste diets van bodybuilders zijn om te janken als je naar groente en fruit kijkt. Ik kan er persoonlijk niet genoeg van krijgen en denk ook dat het onmisbaar is in ieder dieet. Je kan niet net doen alsof je lichaam alleen uit spieren bestaat. Voor optimale spiergroei heb je een gezond lichaam nodig welke behoefte heeft aan de vele mineralen en vitaminen die in fruit en groente zitten.

I lol'd
 
In die citaat zegt hij eigenlijk niks?

Dan lees je niet goed hij eindigt zelfs met het feit dat veel bodybuilders dextrose verkiezen boven zuivel producten en fruit, omdat die zogezegd "slechte" carbs zouden bevatten, terwijl dat dus nergens op gebaseerd is.
Tevens bevatten zuivel producten en fruit vele belangrijke en goede micronutriënten waarbij dextrose gewoon puur lege calorieën zijn en eigenlijk niks toevoegen aan het lichaam...
Als je het gehele artikel leest kom je sowieso tot de conclusie dat vaak juist bodybuilders een tekort hebben aan micro nutriënten door de welbekende fobieën voor sommige productgroepen.

Meeste diets van bodybuilders zijn om te janken als je naar groente en fruit kijkt. Ik kan er persoonlijk niet genoeg van krijgen en denk ook dat het onmisbaar is in ieder dieet. Je kan niet net doen alsof je lichaam alleen uit spieren bestaat. Voor optimale spiergroei heb je een gezond lichaam nodig welke behoefte heeft aan de vele mineralen en vitaminen die in fruit en groente zitten.

Helemaal mee eens.
Zelf maak ik me helaas wel vaak schuldig aan het feit dat ik groente/fruit te weinig eet.
Ga nu standaard weer terug naar 2-3 stuks fruit per dag minimaal aangezien het lekker is en goed :)
Is bij mij meer feit dat ik gewoon de moeite niet neem om het te nemen in plaats van dat ik het bewust vermijd.


???
 

Dat is typisch iets dat mensen zeggen die er verder niet echt na gekeken hebben of over nagedacht, no offense, alleen omdat groente en fruit de reputatie hebben gezond te zijn.
 
Dat is typisch iets dat mensen zeggen die er verder niet echt na gekeken hebben of over nagedacht, no offense, alleen omdat groente en fruit de reputatie hebben gezond te zijn.

Vind dat je hier echt zelf een fout maakt.
Groente en fruit is gewoon één van de betere dingen die je kunt eten wegens alle micro nutriënten.
Het moet gewoon de basis vormen van je voedingsschema, want een multi gaat dat niet voor je opvangen...
 
Dan lees je niet goed hij eindigt zelfs met het feit dat veel bodybuilders dextrose verkiezen boven zuivel producten en fruit, omdat die zogezegd "slechte" carbs zouden bevatten, terwijl dat dus nergens op gebaseerd is.
Tevens bevatten zuivel producten en fruit vele belangrijke en goede micronutriënten waarbij dextrose gewoon puur lege calorieën zijn en eigenlijk niks toevoegen aan het lichaam...
Als je het gehele artikel leest kom je sowieso tot de conclusie dat vaak juist bodybuilders een tekort hebben aan micro nutriënten door de welbekende fobieën voor sommige productgroepen.

Hij noemt niets boeiends op en ik ben ook niet bekent met de fruit en melkfobieën waar hij het over heeft. Misschien ken ik te weinig 'serieuze' bodybuilders.

Toen ik die tekst las dacht ik alleen 'duh'.

Het is niets nieuws en zeker geen openbaring.
 
Vind dat je hier echt zelf een fout maakt.
Groente en fruit is gewoon één van de betere dingen die je kunt eten wegens alle micro nutriënten.
Het moet gewoon de basis vormen van je voedingsschema, want een multi gaat dat niet voor je opvangen...
Nope, je zit hier zelf fout ;)

Wist je dat je, met uitzondering van vitamine C, MAKKELIJK alle vitamines en mineralen uit alleen de volgende producten kan halen?:
- vlees, met name rood vlees
- eieren (hele)
- volle melk en andere zuivel producten
- lever
- complexe koolhydraatbronnen: rijst, pasta, brood, brinta/havermout, aardappels

En wat betreft vitamine C heb je overigens veel meer nodig dan dat je uit voeding kan halen.

Los van dat zijn de bovenstaande vijf groepen voeding ook de beste bronnen voor eiwitten, koolhydraten en vetten.
Zeker fruit is helemaal niet zo'n geweldige bron van vitamines/mineralen, kijk maar is naar de vit/min. waardes van een appel: http://nutritiondata.self.com/facts/fruits-and-fruit-juices/1809/6
Of een banaan: http://nutritiondata.self.com/facts/fruits-and-fruit-juices/1846/5

Daarnaast zijn er wat betreft sommige vitamines/mineralen verschillende vormen, en in alle gevallen zijn de bovenstaande producten betere keuzes. Vitamine A bijvoorbeeld, kun je het beste uit eieren en melk halen. Wortels bevatten beta-carotene, moet eerst omgezet worden, gaat niet zo efficient. Dierlijke producten bevatten bijvoorbeeld heem ijzer, heeft je lichaam veel meer aan dan non-heem ijzer.

Daarnaast is de biobeschikbaarheid van vitamines en mineralen uit de bovenstaande producten veel hoger.

Daarnaast verlagen te veel vezels testosteron, en worden groentes/fruit volgespoten met pesticiden, niet iets waar je om moet gaan staan juiche.

Begrijp me niet verkeerd, het is absoluut prima om groente/fruit te eten, maar om te denken dat het moet. Nee.
 
Het argument met betrekking tot vezels en testosteron zie ik hier vaker voorbij komen.

Heb je een studie die aangeeft bij wat voor soort mensen, welk dieet, hoeveel vezels en de waarde van de daling van testosteron? Pure interesse want ik krijg best veel vezels binnen.
 
Dat is typisch iets dat mensen zeggen die er verder niet echt na gekeken hebben of over nagedacht, no offense, alleen omdat groente en fruit de reputatie hebben gezond te zijn.

Het gaat om de onderwaardering. Daarnaast IS het onmisbaar in een gebalanceerd dieet. Ik vind pillen met vitaminen en mineralen van de kruidvat geen waardige vervangers overigens. Aangezien daar meer vulmiddel in zit dan vitaminen en mineralen zelf. Daarnaast hebben deze hun eigen natuurlijke omgeving met bijbehorende enzymen om te verteren (geen bron). Anders krijg je hetzelfde fenomeen als met witte suiker, wat roofbouw op je lichaam doet om de missende voedingscomponenten te verkrijgen om uiteindelijk te verteren.

Tot slot zeg ik niet dat groente en fruit gezond zijn omdat ze deze reputatie hebben. Ze horen in een uitgebalanceerd dieet. En het feit dat 3 kwart halve zool van de bb'ers zegt dat fruit slecht is om de fructose etc. betekent niet dat het daadwerkelijk slecht is. Als jij tijdens je alledaagse dieet focust om fructose in fruit bijvoorbeeld ben je verkeerd bezig. Dit is pas van toepassing wanneer jij het uiterste van een cutfase vraagt.

En beter ga je voortaan niet generaliseren/typeren. Kom beter met een volwaardig argument for the sake of the discussion. :)
 
Het argument met betrekking tot vezels en testosteron zie ik hier vaker voorbij komen.

Heb je een studie die aangeeft bij wat voor soort mensen, welk dieet, hoeveel vezels en de waarde van de daling van testosteron? Pure interesse want ik krijg best veel vezels binnen.

Ik sla m'n bronnen doorgaans niet op, kan straks wel voor je kijken of ik ze terug kan vinden.

't zal geen halvering zijn overigens, kleine daling (5% ofzo), dus niet iets wat prioriteit moet krijgen als je je voeding wil optimaliseren voor hogere test waardes, zou het persoonlijk ook niet te veel verlagen, mja ik dacht ik noem het even :o
 
Ik lees nu je nieuwe post pas. Het feit dat groente en fruit volgespoten worden met pesticiden is waar. Maar hoe zit het met al die steroids in kippen, en het feit dat uit elk stuk vlees in NL gekocht in de supermarkt 40% vocht bevat.
Ook niet echt bevorderlijk voor de kwaliteit.

Tot slot ben ik benieuwd naar je bronnen die beweren dat dergelijke vitaminen etc. beter uit andere producten gehaald kunnen worden.
 
Het gaat om de onderwaardering. Daarnaast IS het onmisbaar in een gebalanceerd dieet.
Niet dus.
Ik vind pillen met vitaminen en mineralen van de kruidvat geen waardige vervangers overigens. Aangezien daar meer vulmiddel in zit dan vitaminen en mineralen zelf. Daarnaast hebben deze hun eigen natuurlijke omgeving met bijbehorende enzymen om te verteren (geen bron). Anders krijg je hetzelfde fenomeen als met witte suiker, wat roofbouw op je lichaam doet om de missende voedingscomponenten te verkrijgen om uiteindelijk te verteren.
Ik ben zelf geen fan van multivitamines, moet je prima zonder kunnen.

Tot slot zeg ik niet dat groente en fruit gezond zijn omdat ze deze reputatie hebben. Ze horen in een uitgebalanceerd dieet. En het feit dat 3 kwart halve zool van de bb'ers zegt dat fruit slecht is om de fructose etc. betekent niet dat het daadwerkelijk slecht is. Als jij tijdens je alledaagse dieet focust om fructose in fruit bijvoorbeeld ben je verkeerd bezig. Dit is pas van toepassing wanneer jij het uiterste van een cutfase vraagt.
Het hele fructose argument is voor mij niet eens aan de orde.

En beter ga je voortaan niet generaliseren/typeren. Kom beter met een volwaardig argument for the sake of the discussion. :)
Zie post hierboven, heb 't beargumenteerd.

Ik lees nu je nieuwe post pas. Het feit dat groente en fruit volgespoten worden met pesticiden is waar. Maar hoe zit het met al die steroids in kippen, en het feit dat uit elk stuk vlees in NL gekocht in de supermarkt 40% vocht bevat.
Ook niet echt bevorderlijk voor de kwaliteit.

Tot slot ben ik benieuwd naar je bronnen die beweren dat dergelijke vitaminen etc. beter uit andere producten gehaald kunnen worden.
Daarom ook onbewerkt vlees kopen zoals dat bij Muscle Meat.

Nogmaals, ik sla doorgaans m'n bronnen niet op, ik schrijf geen essays/artikelen waarbij ik referenties moet plaatsen. Ik doe m'n onderzoek, trek m'n conclusies, mag je 't mee doen. Vind je ze niks of ben je het er niet mee eens, prima. Al zal ik straks (na barca-ajax) ff voor je kijken.

En nu ga ik iTunes en iOS7 z'n gang laten gaan, Tim z'n log is een log, geen discussieforum :o
Ik ben voetbal kijken, houdoe.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven