AndroidHealthClinic

mixed grip wisselen? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

wimmos

Huge Freak
15 jaar lid
Lid geworden
3 aug 2005
Berichten
7.329
Waardering
197
Hey,

Lijkt beetje idiote vraag.. Maar als je een mixed grip gebruikt voor bvb deadlift.. Is het dan best om eens te wisselen? Dus zodat je andere hand nu eens de supinated grip mag uitoefenen? Of neem je best altijd dezelfde greep?
 
Ik zou het zelf afwisselen als je mixed grip gebruikt om niet asymmetrisch te belasten. Deed ik vroeger ook toen ik om-en-om grip gebruikte.

Gebruik zelf tegenwoordig eigenlijk altijd gewone grip en als ik het niet meer trek pak ik gewoon straps.
 
Laatst bewerkt:
doe het heel zelden, maar meestal niet, het voelt niet lekker als ik wissel
 
Idd, voelt heel onnatuurlijk aan.
 
Ik wissel nooit. Maar dat is puur omdat mijn linkerpols bij zware gewichten en supinated grip flink pijn doet.
 
Het is beter om wel te wisselen voor gelijke belasting, maar bij je zware setjes zou ik het maar niet doen.
 
The Rock zei:
Het is beter om wel te wisselen voor gelijke belasting, maar bij je zware setjes zou ik het maar niet doen.

Ik loop na een aantal jaren deadliften echt niet a-symmetrischer ;)
 
KaLe zei:
Ik loop na een aantal jaren deadliften echt niet a-symmetrischer ;)

Haha nee ok, je zal er ook niet echt veel van merken op gebied van fysiek. Wel dacht ik dat de kans op bicepscheuring groter was met het gebruik van mixed grip? Daarom wisselen :)
 
Wissel wel, ook omdat ik merk dat ik bij de ene mixed grip slapper ben als de andere.
 
a1s zei:
Wissel wel, ook omdat ik merk dat ik bij de ene mixed grip slapper ben als de andere.


Dat had ik in het begin ook heel erg maar sinds ik afwissel zijn ze bijna gelijk gekomen.
 
Bedankt voor de replies totnogtoe. Vind het ook veel onnatuurlijker voelen.
 
Is natuurlijk allemaal een kwestie van wennen. Als je altijd rechts/over - links/onder gewend ben dan zal rechts/onder - links/boven onnatuurlijk anvoelen, maar zou je het een tijdje blijven doen dan verdwijnt dit vanzelf.

Ik ben zelf een voorstander van wissellen tijden de "gewone" sets en alleen bij de zwaarste sets hanteer ik meetal dezelfde greep.

Ik heb trouwens een tijd geleden een blessure overzicht gelezen waarin naar voren kwam dat de meest voorkomende blessure bij deadlift niet rug oid was, maar een biceps blessure aan de ondergreep arm!

Zegt op zich dus genoeg over eenzijdige belasting
 
wimmos zei:
Bedankt voor de replies totnogtoe. Vind het ook veel onnatuurlijker voelen.

klopt daarom word het ook extra gestimuleert wat wel lekker is ...:p
 
Wissel altijd af sinds ik de barbell neerleg tussen reps in. Wat iedereen zegt klopt: in het begin voelt het raar maar het went enorm. En waarom zou je het niet doen?
 
Back
Naar boven