MuscleMeat

Mixed grip (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

turo

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
2 okt 2007
Berichten
1.182
Waardering
0
Mixed-grip, ik en vele andere gebruiken deze techniek bij het deadliften om zo
makkelijker veel gewicht op te kunnen tillen. Nou zei 1 van de trainers in de sportschool (en dit is een grote sterke bodybuilder) dat mixed-grip niet goed is voor herhalingen omdat je ene arm helemaal anders is gedraaid. Eerst dacht ik hier nooit aan, maar probeer maar zoder gewicht en je merkt het al. Het risico is dat de arm die je omgedraaid hebt, een pees in kan scheuren met alle gevolgen van dien. Mixed-grip is dan ook bedoeld om makkelijk een goede pr te zetten
alternatief is om van die bandjes te gebruiken. Wat is jullie mening en heb je ideen toevoegingen etc ik hoor het graag!

http://forum.dutchbodybuilding.com/f8/deadlift-mixed-grip-asymmetrie-106180/
is een oud topic dat ook over dit onderwerp ging maar niet echt veel goede antwoorden.
 
Laatst bewerkt:
1 goed antwoord is toch voldoende?

En ja, de armspieren worden bij een om&om greep anders belast.
 
1 goed antwoord is toch voldoende?

En ja, de armspieren worden bij een om&om greep anders belast.

Kan door deze grip dan een pees scheuren zoals de TS zegt?
 
Kan door deze grip dan een pees scheuren zoals de TS zegt?

Als je het andere topic doorleest zie je dat 3XL al had aangegeven dat er eens een onderzoek naar is gedaan. Waarin inderdaad blijkt dat er meer biceps blessures zijn bij een supinated grip dan bij de andere.
 
Ik zal het ff doorlezen, thnx
 
Mixed grip is inderdaad gevaarlijker, het risico dat je bicep afscheurt bij de arm die de onderhandse grip hanteert is groter. Daarom wordt er ook aangeraden om zo lang mogelijk met een overhandse grip te liften, totdat dat niet meer mogelijk is.
 
lijkt mij ook niet gezond, voelt ook niet lekker als ik het zelf doe(bij mijn elleboog)
deadlift daarom maar gewoon zo zwaar als ik kan met normale grip
hook grip ben ik te pussy voor :)
 
Gaan bv je traps zich niet asymmetrisch ontwikkelen bij een mixed grip ?
 
Ik doe laatste tijd ook altijd mixed grip. Nooit bij stilgestaan dat het meer blessures kan veroorzaken.

Pro PLérs e.d. doen toch ook meestal mixed?
Of...
 
Ik doe laatste tijd ook altijd mixed grip. Nooit bij stilgestaan dat het meer blessures kan veroorzaken.

Pro PLérs e.d. doen toch ook meestal mixed?
Of...

Op wedstrijden enzo wel ja, want met overhand grip kunnen ze de gewichten anders niet vasthouden. Maar met trainen gebruiken ze zoveel mogelijk gewoon overhand grip, totdat de gewichten te zwaar worden.

Gaan bv je traps zich niet asymmetrisch ontwikkelen bij een mixed grip ?

Als je daar over inzit, kan je altijd nog wisselen per set welke hand je omdraait.
 
Ik weet niet hoe het komt, maar andersom voelt echt raar aan
 
Ik weet niet hoe het komt, maar andersom voelt echt raar aan

Yup :) Maar dat komt omdat je het niet gewend bent, en het waarschijnlijk niet je goede hand is. Ik ben rechtshandig, en bij een mixed grip heb ik dan altijd rechts onderhands. Met links voelt dat anders aan.
 
Yup :) Maar dat komt omdat je het niet gewend bent, en het waarschijnlijk niet je goede hand is. Ik ben rechtshandig, en bij een mixed grip heb ik dan altijd rechts onderhands. Met links voelt dat anders aan.

Ik ben rechtshandig en doe precies omgekeerd:)
 
Op wedstrijden enzo wel ja, want met overhand grip kunnen ze de gewichten anders niet vasthouden. Maar met trainen gebruiken ze zoveel mogelijk gewoon overhand grip, totdat de gewichten te zwaar worden.


Mischien is dat wel juist de oorzaak van blessures?

Als je de spieren niet echt traint op een zwaardere belasting en je gaat dan ineens een berg gewicht er aan hangen ....................
 
Mischien is dat wel juist de oorzaak van blessures?

Als je de spieren niet echt traint op een zwaardere belasting en je gaat dan ineens een berg gewicht er aan hangen ....................

Ik denk dat dat wel meevalt. Het is volgens mij niet het geval dat ze bijvoorbeeld maar tot 100kg met een overhand grip liften en daarna met mixed grip plots 300kg er aan gooien :) Volgens mij worden er bij het trainen bij powerlifters ook wel straps gebruikt om zoveel mogelijk met een overhand grip te kunnen blijven trainen.
 
Back
Naar boven