AndroidHealthClinic

MMA vechter met een passie voor voeding en spieropbouw

Bezoekers in dit topic

KillashawMMA

Cool Novice
Lid geworden
3 aug 2018
Berichten
49
Waardering
66
Lengte
1m73
Massa
64kg
Vetpercentage
14%
Hi allen,

Even voorstellen, ik ben 20 jaar en al vanaf mijn 8e actief in de vechtsport. Tussendoor op mijn 16e een uitstapje gemaakt naar fitness en toen ook in korte tijd redelijk gespierd geworden, echter merkte ik in een kickboks gevecht dat je spierconditie toch achteruit gaat als je zwaar gaat liften en hierdoor heb ik besloten de zware gewichten even te laten voor wat het was.

Momenteel ben ik van plan om een gewichtsklasse hoger te gaan vechten en hierdoor kan ik dus 2 kilo (spier)massa aankomen, ik heb mezelf een halfjaar gegeven voor de overgang zodat ik het geleidelijk kan doen. Ik hoop hier vooral tips te kunnen krijgen ( en delen) over voeding, en verder over hoe je spieren op kunt bouwen zonder dat het enorm ten koste gaat van je conditie.
 
Je uithoudingsvermogen gaat absoluut niet achteruit als je zwaar lift, je hebt die periode gewoon veel minder cardio gedaan als dat je daarvoor deed.

Welkom op het forum en succes met je doelen
 
58 kilo op 1m73? Die passie voor voeding is niet zo duidelijk. :o
 
58 kilo op 1m73? Die passie voor voeding is niet zo duidelijk. :o
Haha, ik moet voor mijn sport op een bepaald gewicht blijven he, zonder passie voor voeding had ik dat niet gered ;)
 
Wonderbaarlijk dat je partijen krijgt in Nederland op dit gewicht trouwens
 
Haha, ik moet voor mijn sport op een bepaald gewicht blijven he, zonder passie voor voeding had ik dat niet gered ;)
Dan heb je het meer over discipline in je voeding die voortkomt vanuit de passie voor je sport. Maar 58 kg is zo verschrikkelijk licht, zou je niet een klasse zwaarder willen dan?
 
Dan heb je het meer over discipline in je voeding die voortkomt vanuit de passie voor je sport. Maar 58 kg is zo verschrikkelijk licht, zou je niet een klasse zwaarder willen dan?
Ja klopt, ik ga nu ook een klasse omhoog, zoals ik in het voedingstopic heb geplaatst, dus mocht je nog tips hebben daarvoor hoor ik het graag ;)
 
Wonderbaarlijk dat je partijen krijgt in Nederland op dit gewicht trouwens
Valt nog reuze mee haha, sowieso zijn muay thai vechters vaak enorm licht, maar nu wil ik idd wat kilootjes omhoog ;)
 
Ja klopt, ik ga nu ook een klasse omhoog, zoals ik in het voedingstopic heb geplaatst, dus mocht je nog tips hebben daarvoor hoor ik het graag ;)
Hm, ja ik bedoelde natuurlijk nog een klasse hoger. Maar het is uiteindelijk gewoon je eigen keuze en je moet ook doen wat je zelf het prettigst vindt.
 
Ik heb wel nooit wedstrijden gedaan.

Maar tijdens verschillende ronden sparren was ik zelfs sneller en meer conditie toen ik 75 kg woog en met zware gewichten trainde dan toen ik minder woog en minder zwaar ging met de gewichten.

Mn stootkracht lag ook vele hoger op 75 kg dan op lager gewicht.
 
Hm, ja ik bedoelde natuurlijk nog een klasse hoger. Maar het is uiteindelijk gewoon je eigen keuze en je moet ook doen wat je zelf het prettigst vindt.
Ah op die manier, denk dat 4-5 kilo beetje teveel van het goede is. Hoewel ik behoorlijk weinig weeg heb ik toch wel een redelijk atletisch lichaam en in mijn gewichtsklasse is snelheid natuurlijk enorm belangrijk, en met 4 kilo massa erbij vrees ik een beetje voor achteruitgang op dat gebied.
 
Ik heb wel nooit wedstrijden gedaan.

Maar tijdens verschillende ronden sparren was ik zelfs sneller en meer conditie toen ik 75 kg woog en met zware gewichten trainde dan toen ik minder woog en minder zwaar ging met de gewichten.

Mn stootkracht lag ook vele hoger op 75 kg dan op lager gewicht.
Spieren verbruiken zuurstof en hoe meer spieren hoe sneller je gastank leeg is, althans dat is wat mn trainers zeggen en ik zelf ook merkte. Maar een juiste balans daar in vinden is natuurlijk mogelijk, ben benieuwd hoe mn stootkracht over een halfjaar en wat kilootjes erbij is!
 
Spieren verbruiken zuurstof en hoe meer spieren hoe sneller je gastank leeg is, althans dat is wat mn trainers zeggen en ik zelf ook merkte. Maar een juiste balans daar in vinden is natuurlijk mogelijk, ben benieuwd hoe mn stootkracht over een halfjaar en wat kilootjes erbij is!

Ik deed wel veel cardio om mn uithouding te verbeteren. Technisch betere vechters die langer trainden en een stuk lichter waren kon ik het toch zeer moeilijk maken. Soms zelfs overklassen door mn gewicht.(mn techniek was ook maar amateur niveau)

Technisch betere vechters met zelfde gewicht kon ik het tegen vergeten. Vechters van rond de 75 kg waren meestal 2 koppen groter dan ik. Alleen al het lengtevoordeel.

Met mijn lengte op 75 kg zou ik niks te zoeken hebben in die gewichtsklasse mocht ik wedstrijden zou doen.Tegenstanders zijn veel te lang voor mij.

Als je een klasse hoger gaat lijkt het me wel beter dat je bovenaan uw gewichtsklasse zit dan er net binnen valt. Anders hebben je tegenstanders wel een gewichtsvoordeel.
Je hoeft daarom niet op de boventste grens te zitten. Mss voel je je beter op 2 kg onder de bovenste limiet.
Maar net binnen de onderste limiet lijkt me niet ideaal.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven