MuscleMeat

M'n traininsschema --> nog tips? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

MrJ

10 year + member
Elite Member
20 jaar lid
Lid geworden
28 jan 2003
Berichten
18.436
Waardering
185
Lengte
1m83
Massa
86kg
Vetpercentage
12%
Hi,

Ik was benieuwd of iemand nog op/aanmerkingen op mijn trainingsschema heeft. :)

Mijn schema:

Dag1 Borst + Biceps
Dag2 Quadriceps + Onderarm + Buik
Dag3 Schouders + Trapezius
Dag4 Hamstrings + Kuiten + Buik
Dag5 Rug + Triceps

En elke 2 maanden gaat alles 180 graden om. Dag1 wordt Dag5 en Dag2 wordt dan Dag4...

Ik train in principe alleen ma t/m vrij. Maar heel soms valt er een dag uit, dan schuift alles op en eindig ik op zaterdag.
 
ik zou je ham+quads op dag 2 doen. en dan die extra dag je die over hebt zou je kunnen besteden aan de spiergroep die achter ligt... of als cardio dag als je aan t cutten bent (+ buik)
 
5 achtereenvolgende dagen trainen?
k doe t je niet snel na, maar goed.
ik neem aan dat je een rustdag na dag 3 hebt overwogen en dan zowiezo de laatste training op zaterdag afwerkt?
daarentegen heb je t wel goed opgesplitst
 
Hamstrings + Quadricpes tegelijk vind ik niet prettig. Ik heb dan niet het gevoel elke spiergroep echt goed aangepakt te hebben als 't ware.

Ik heb er wel aan gedacht om een rustdag in te lassen en dan standaard op zaterdag te trainen, maar dat krijg ik qua tijd niet voorelkaar. Bovendien train ik 's avonds zoveel beter dan in de ochtend of midden op de dag dat dit beter is (sportschool gaat op zaterdag om 15.00 dicht).


Doordat ik alles voor mijn gevoel wel redelijk gesplitst hebt, lukt 't me zonder noemenswaardige problemen 5 dagen achterelkaar te trainen. Alleen die 2 beendagen kunnen elkaar wel eens bijten. Als het gebeurd dat ik met spierpijn van m'n quadriceps training (waar je natuurlijk ook (in)direct je hamstrings belast), train ik gewoon erg kort en zwaar.

Dat bevalt aardig. :)
 
Ik zou nooit hams de dag voor rug doen (of andersom)
 
ik zou de tricep ook met de borst gaan trainen
en de rug met de bicep

is wat beter met de borst pak je de triceps meer dan je biceps en met rug meer bicep dan tricep

***LIVE GOOS ON***
 
Originally posted by ronald.ot
ik zou de tricep ook met de borst gaan trainen
en de rug met de bicep

is wat beter met de borst pak je de triceps meer dan je biceps en met rug meer bicep dan tricep

***LIVE GOOS ON***

juist om die reden ben ik geen voorstander van bovenstaande suggestie. kan je nooit voluit de armen pakken aangezien ze al behoorlijk vermoeid zijn.
maar dit is ook een langdurende discussie:rolleyes:
 
Originally posted by dandyman


juist om die reden ben ik geen voorstander van bovenstaande suggestie. kan je nooit voluit de armen pakken aangezien ze al behoorlijk vermoeid zijn.
maar dit is ook een langdurende discussie:rolleyes:

je zal wat minder gewicht kunnen pakken ja, maar je kan de armen opzich echt nog wel goed kapotmaken...
 
Originally posted by dandyman


juist om die reden ben ik geen voorstander van bovenstaande suggestie. kan je nooit voluit de armen pakken aangezien ze al behoorlijk vermoeid zijn.
maar dit is ook een langdurende discussie:rolleyes:

True.

Ik had het ooit wel zo gedaan, maar prettig trainen vond ik het niet. Je kon toch niet helemaal voluit aangezien deze spiergroep al vol is dan.
 
Back
Naar boven