XXL Nutrition

M'n voedingsschema -> graag advies... (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ron

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
11 nov 2002
Berichten
34
Waardering
0
Het volgende is m'n schema welke ik door-de-weeks gebruik.
Heeft iemand nog op- en aanmerkingen en/of aanvullingen...? Graag zou ik weten wat er nog niet klopt (ok, eens schema is persoonlijk... ben 1.72, weeg onder de 70, train 3 tot 4 keer per week)


07:30
300 gr magere kwark(*) met gepofte tarwe (lekker!)
2 eetlepels lijnzaad
1 glas druivensap (om lijnzaad weg te spoelen... :-)
1 multivitamine
2 zink

(*) in het weekend neem ik 's ochtends brinta ipv kwark


10:00
3 volkoren brood met kipfilet/kaas/appelstroop
2 plakken volkoren ontbijtkoek

12:00
3 volkoren brood met kipfilet/kaas/appelstroop
1 appel

13:00
250cc melk met whey

14:30
2 volkoren brood met kipfilet/kaas/appelstroop
2 plakken vokoren ontbijtkoek
1 Vitamine C

17:00
trainen. direct na training: banaan

19:30
whey-shake

20:00
warme maaltijd (vlees en groenten, aardappels ben ik niet gek op)

23:00
naar bed
 
Ik zou die weishake gelijk na je training nemen, waarom eerst een banaan? ???. En eet nog voordat je gaat slapen, bijv. om 22 u. Vul het gebeuren verder eens in op voedingsmeter.nl om te zien hoeveel energie het nou eigenlijk is. Dat praat wat makkelijker :)
 
je hebt er niet bij vermeld wat je doel is
 
* M'n doel is genoeg energie te hebben voor de training en om zwaarder te worden (maar niet dmv vetten, m'n vet% = 10%).
* De banaan na de training neem ik omdat ik meestal snel trek krijg aan het eind van de training om iets daarna. Het lichaam heef tkoolhydraten nodig (alhoewel ik weet dat een banaan niet de beste keus is,maar wat kan je dan wel beter nemen direct na de training?).
* De shake neem ik als ik thuis ben (vandaar die half uur later).
* Voedingswijzer ga ik morgen naar kijken (vandaag geen tijd).
* Ik wil gewoon m'n voedingsschema verbeteren, dus post gewoon je commentaar/opmerkingen/enz pleazz.!

Hopelijk voldoende zo? Zo niet -> vraag het me a.u.b.!!!
 
Originally posted by wateengedoe2
Ik zou die weishake gelijk na je training nemen, waarom eerst een banaan? ???

Waarom geen banaan?? Vind het juist wel een goed idee om meteen na je training te doen.
 
Inderdaad....bij mij is het standaar na de training......meteen naar huis...banaan...en een koolhydraten shake... Eventueel nog wat koolhydraatrijk voeding... En voor het slapen een dikke eiwitten shake.
 
Yep ik eet ook altijd een banaan direct na training direct toevoer van enige kh. Na ongeveer een halfuur een Wheyshake met creatine en dextro.
 
Originally posted by marcel


Waarom geen banaan?? Vind het juist wel een goed idee om meteen na je training te doen.
wateen gedoe bedoeld, dat de volgorde beter kan: neem eerst de heel snelle koolhydraten en eiwitten en ga dan steeds trager naar de volgende maaltijden.
 
Owow, broekies?? Zoals T al zegt > Eerst zeer snelle kh's na de training < Dextrose bvb. En je whey er eventueel (het liefst) direct bij. Als je pas na een uur ofzo je whey neemt heb je daar weinig meer aan... Hoe sneller na je training je snelle kh's neemt en whey, des te sneller daalt je cortisol gehalte, en des te sneller treed herstel op...
 
fructose mag ook direct na je training, hoeft niet per se dextrose te zijn.
 
Originally posted by bestoldschool
fructose mag ook direct na je training, hoeft niet per se dextrose te zijn.
Ja alles mag, alleen fructose na je training als bron van koolhydraten is niet effectief.
 
Originally posted by burn

Ja alles mag, alleen fructose na je training als bron van koolhydraten is niet effectief.
Even ter toelichting.. fructose schijnt opgeslagen te worden als glycogeen in je lever, maar dextrose als glycogeen in je spieren . Je wilt spierglycogeen, vandaar dat fructose niet zo geschikt is, naar men zegt...
Want ik hoop natuurlijk dat het niet waar is.. fruit is zo lekker namelijk!
 
leg de zucht eens uit T
burn: waarom is het niet effectief?
 
Originally posted by bestoldschool
leg de zucht eens uit T
burn: waarom is het niet effectief?

Ja wat Esperantino al zei in de post boven die van jou.
 
"Dextrose is so fast that you will more likely than not have a "spill over". Unfortunately, you can see this in a lot of athletes. I prefer simple sugar carbs, to be a little more specific - fruits. You get the same benefit, but they are slower through the system and the loading factor is tremendously better. "
 
Originally posted by bestoldschool
"Dextrose is so fast that you will more likely than not have a "spill over". Unfortunately, you can see this in a lot of athletes. I prefer simple sugar carbs, to be a little more specific - fruits. You get the same benefit, but they are slower through the system and the loading factor is tremendously better. "

Ik weet niet waar je de bovenstaande tekst vandaan hebt, maar ik zie het zo:

Fruit bestaat voor een deel uit fructose. Fructose kan alleen in de lever opgeslagen worden. Het is juist het spierglycogeen wat door de training verminderd is en wat je wilt aanvullen.

Na de training is er juist weinig spierglycogeen over waardoor je dextrose kunt nemen zonder de 'spill over'. Als je toch bang bent dat het te snel opgenomen wordt( wat juist de bedoeling is van dextrose) neem dan brood of iets dergelijks.
 
Het schijnt zo te zijn.. raar genoeg is de insuline respons van bruin brood precies gelijk aan die van wit brood! Heb ik laatst nog gelezen... maar ja, het was weer Amerikaans onderzoek en wie weet wat voor brood ze als 'bruin' definiëren.. ???
 
hmmm...volgens mij heeft witbrood een hogere glucose index dan bruin brood...
 
Back
Naar boven