XXL Nutrition

M'n voedingsschema -> graag advies...

  • Topic starter Ron
  • Startdatum
  • Reacties 24
  • Weergaven 2K
  • Volgers 0

Bezoekers in dit topic

maar glucose index is wat anders dan insuline index/respons... en uiteindelijk gaat het om de insuline respons.
Ik heb laatst 2 lijsten naast elkaar gezien en er waren een paar opmerkelijke verschillen.. waaronder die van bruin brood. Maar welke andere??? Joost weet het vast wel.
 
glucose index vind ik net zo belangrijk.
Melk heeft een hoge GI en een lage II maar daardoor wel een lange periode van afgifte van glucose aan je bloed en daardoor ook een lange periode van insul. Welliswaar geen hoge insul piek maar wel een constante.
 
Melk heeft geen hoge GI , rond de 30-39. De insuline reactie is nog trager door de omzetting die eerst moet gebeuren van de galactose.
Verder wit brood is altijd sneller dan bruin, domme Amerikanen!

Bestoldschool: fructose is zoals gezegd geen ideale eerste suiker omdat ze eerst moet omgezet in de lever tot glycogeen wat eigenlijk een reserve suiker is.
Na een training heb je niet direct een aanvulling van de lever reserve nodig maar een directe aanvulling van spierglucose.
Wat ook belangrijk is, is dat het geen piek effect van insuline opleverd, iets wat we zeker niet mogen onderschatten als je weet wat voor een anabool effect insuline pieken op het juiste moment kunnen opleveren voor ons.
Na de dextrose is het wel goed om fructose te nemen, het gaat dan immers om verdere herstel van het lever glycogeen en het stabiel houden van de bloedglucose waarden zodat je niet in een dip komt.
We hebben dus beiden gelijk, alleen moet je proberen het beste eruit te halen.

Mijn post-post workout shake is bijv. 3 bananen, 1L melk en 2 scheppen wei, maar gaat altijd vooraf met 40 gram wei, 5 gr creatine, 75 gr dextrose. (met 700 ml water)
 
Christus wat een hoeveelheid werk jij dan weg brrrr...
 
Zit wel tijdje tussen die 2 , ongeveer 25à 30 minuten dan weer later de echte maaltijd, meestal iets met wat meer vet en complexe carbs :)
 
Back
Naar boven