Fitness Seller

Mobiele fitness app

Bezoekers in dit topic

Boscus

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
9 jan 2008
Berichten
535
Waardering
27
Lengte
1m73
Massa
83kg
Vetpercentage
15%
Waar ik werk zijn we met een klein groepje ontwikkelaars van plan om een fitness app te maken voor Windows Phone 7. Initieel is dit begonnen als POC, maar we willen hier misschien toch verder in gaan.

Momenteel is Windows Phone 7 nog vrij onbekend in de benelux en het kan zijn dat we deze app later nog gaan porten naar Android. Maar we houden ons vooral bezig met .NET onwikkeling dus leek dit wel een leuke opstap voor ons om te beginnen.

Wat ik wou vragen is, wat zou de gemiddelde fitnesser / bodybuilder graag in zo'n app zien? Er zijn al een hele reeks van deze applicaties gemaakt maar weinigen echt gemaakt voor de diehard gymrat.

Enkele zaken waar ik aan denk is:
- Overzicht voor voedingsschema
- Overzicht trainingsschema
- Start-to-run + overzicht cardio
- berekeningen mogelijk kcal verbruik

Dit is geen discusie over Windows Phone 7 vs IPhone vs Android. Dus als je je daar wil mee bezig houden, open dan je eigen topic aub.
 
als het mogelijk is:
met voedings schema:
dat je een behoefte invult, en dat je gedurende dag invult/aanvinkt wat je eet, dat dan word berekent word hoeveel % je afzit van je behoefte! (in e k v)
 
-dat je in vult wat je eet op een dag en de app de cal, ei, carbs en vet tezamen telt...
-dat je je training makelijk kunt bijhouden ipv altijd een papiertje om je gewichten op in te vullen dit gwn direct in je app kunt doen
 
een grafiek ofzo met je gains zowel qua stats als gewicht en vet enz
 
Leuk idee allereerst!
Eig. Al wel gezegt wat ik bedoel!
Hoop dat hij dan ook na android komt!
 
Leuk idee allereerst!
Eig. Al wel gezegt wat ik bedoel!
Hoop dat hij dan ook na android komt!

Zoiets bestaat op android, ben de naam vergeten maar staat in de openingspost van het androidtopic dacht ik.
 
Ik gebruik JEFIT als fitness app voor android. Erg fijn en bied eigenlijk alles wat ik nodig heb. Alleen de interface zou misschien iets duidelijker/makkelijker kunnen af en toe. Ook mis ik heel af en toe een oefening die niet daar in de database staat. Maar kijk daar eens naar, vervolgens zou je je kunnen onderscheiden door bijv. ook een voedingsschema toe te kunnen laten voegen.
 
op de Blackberry heb je "gymtechnik"
dat is pas super handig, je maakt je trainingsschema's van te voren,
als je bij de gym bent open je de schema die je dan gaat doen, je vult bij elke set in hoeveel reps met welk gewicht. op de telefoon kan je ook niet meer.
maar als je dan klaar bent met de training dan synct die automatisch met je account op de website van gymtechnik, als je dan thuis bent van de training heeft ie automatisch in de kalender ingevuld op die dag wat je gedaan hebt, je kan dan je prgressie zien in grafieken, je kan de prgressie filteren op spiergroepen, spieren, compounds of isolatie en ga zo maar door, ook als je elke week je gewicht en vet laat checken kan je dat erbij verfmelden, zie je ook grafieken van.

als je nou zoiets maakt, maar dan met een voedingsgedeelte wat de rest hier allemaal zegt
 
Thx voor de snelle reacties! Alle tips zijn zeker en vast welkom.

We zijn momenteel ook naar mogelijk concurrerende apps op andere platformen aan het zien, maar als je er nog weet post ze dan gerust. Het is goed om te zien wat er al op de markt is, dan weten we waar we verbeteringen aan kunnen toevoegen.

We zien dat veel applicaties zich vastpinnen op een enkel aspect. Het is onze bedoeling om een allesomvattend pakket te kunnen afleveren.

@GZHN: daarom dat het Windows Phone 7 platform ons ook zo hard interesseert. We kunnen die code zeer gemakkelijk porten naar een PC silverlight applicatie omdat de runtime bijna identiek is.
 
Laatst bewerkt:
De markt voor android, iPhone en blackberry is wel een stuk groter he.
 
Dat is waar, maar deze zijn ook al langer beschikbaar. De Windows Phone 7 marketplace is sneller aan het groeien dat Android, toen die in dezelfde fase zat.

Ook is Windows Phone 7 razend populair aan het worden in America. het zal niet lang duren vooraleer dit overwaait. Zeken nu Nokia van plan is om meerdendeel van zijn toestellen op Windows Phone 7 te laten draaien.
 
Tip: microsoft silverlight zou ik niet gebruiken als ondersteunende software omdat deze applicatie altijd vast loopt en maar half werkt!
 
Silverlight is het framework waarop de apps in Windows Mobile 7 draaien. Als je zegt dat dit maar half werkt en altijd vastloopt, denk ik dat je niet goed weet dat het is en waarvoor het dient.

Als een app draaiend op Silverlight vasloopt, dan zal dit aan de programmeur liggen die deze app heeft gemaakt, en niet aan Silverlight zelf.
Ik programmeer zelf meer dan 2 jaar met Silverlight en ik kan je zeggen dat dit een solide framework is, minstens even goed als flash, en zeker lichtjaren voorop J2ME.
 
Wat ik mis op mijn huidige applicatie (JEFIT), is de mogelijkheid om snel een training in elkaar te steken. Je hebt namelijk de mogelijkheid om een goed schema samen te stellen, met oefeningen, reps etc, maar soms wil ik gewoon mijn training voor vanavond even samenstellen. Dit neemt een hele omweg. Want om eerlijk te zijn, wie zet al zijn reps/1RM/pauzes etc in zijn smartphone? Niet zo veel mensen denk ik. Ik wil het programma vooral om progressie (visueel) te volgen, en mijn training voor de volgende dag ofzo samen te stellen/aan te passen.

Less is more in mijn geval dus :p
 
Mijn mobiel heeft niet eens een kleurenscherm, laat staan Windows Phone 7 of Android, maar misschien dat het volgende nuttig zou kunnen zijn:

-Invoeren welke activiteit je gaat doen, en vervolgens laat de app zien hoeveel kcals je tot nu toe verbrand hebt. Dit is sterk afhankelijk van je lichaamsstats, dus ik weet niet of dit nauwkeurig genoeg te maken is.
-Een log voor je lichaamsstats. Ik houd dit zelf op mijn PC bij in Excel, in de volgende vorm: Weeknummer - Lichaamsgewicht - VVM - Vetpercentage
 
Silverlight is het framework waarop de apps in Windows Mobile 7 draaien. Als je zegt dat dit maar half werkt en altijd vastloopt, denk ik dat je niet goed weet dat het is en waarvoor het dient.

Als een app draaiend op Silverlight vasloopt, dan zal dit aan de programmeur liggen die deze app heeft gemaakt, en niet aan Silverlight zelf.
Ik programmeer zelf meer dan 2 jaar met Silverlight en ik kan je zeggen dat dit een solide framework is, minstens even goed als flash, en zeker lichtjaren voorop J2ME.

Dan heb ik misschien iets anders voor me. Ik heb het over de silverlight om filmpjes mee af te spelen (rtl gemist werkt er mee). WERKT voor geen meter!
 
- Voedingsschema er compleet in kunnen zetten
- Supplementenschema er compleet in kunnen zetten
- Laten zien welke maaltijden+supplementen er aan zitten te komen aan de hand van tijd

- Trainingsschema er compleet in kunnen zetten
- Op tijd waarschuwen dat het bijna tijd is om te trainen met de trainingstijden en hoeveel uren van te voren te waarschuwen programmeerbaar
- Volgorde van training wordt getoond en met welke gewichten er moet worden begonnen/gevolgd

- Getilde gewichten invoerbaar na de training
- App logt alles en laat statistieken/grafieken zien van je progressie
- App waarschuwt bij herhaaldelijk zelfde hoeveelheden getilde gewicht voor een plateau en stelt een deload voor van -xx% gewicht van laatst getilde gewicht.

- Wekkerfunctie voor optimale slaaptijd ivm sleepcycles enz.

Cardio bijhouden boeit voor mij persoonlijk niet.
Het aantal kcal dat je eet weet ik onderhand wel uit m'n hoofd, maar misschien wel interessant voor beginners.
Het aantal kcal dat je per training verbrand lijkt me leuk maar gaat onmogelijk zijn om te bepalen wat de intensiteit is waarmee mensen trainen. Gaat teveel schommelen. Als jij toch een manier weet om het te bepalen, cool :)
 
Back
Naar boven