AndroidHealthClinic

Modafinil "The limitless drug" (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Luuk033

Cool Novice
Lid geworden
19 feb 2012
Berichten
81
Waardering
1
Lengte
1m86
Massa
85kg
Vetpercentage
15%
Beste bbers,

De laatste tijd ben ik veel aan het lezen over het medicijn Modafinil, dit zou een familie zijn van de nootropics waarvan gezegd wordt dat ze mentale functies stimuleren, zoals: focus, alertheid, energie en zelfs, in mate, helpen met studeren.

Nou heb ik al veel ervaringen erover gelezen en het lijkt echt te werken, als jullie ook ervaringen ermee hebben deel ze gerust!
Het nadeel van dit medicijn is echter, dat het lastig te verkrijgen is. Als jullie hier meer informatie over weten, hoor ik dat graag!

(Hier een artikel: http://www.gizmag.com/go/3574/)

Alvast bedant:D


PS: als jullie nog andere supplementen weten die helpen met studeren hoor ik die ook graag!
 
Laatst bewerkt:
Beste bbers,

De laatste tijd ben ik veel aan het lezen over het medicijn Modafinil, dit zou een familie zijn van de nootropics waarvan gezegd wordt dat ze mentale functies stimuleren, zoals: focus, alertheid, energie en zelfs, in mate, helpen met studeren.

Nou heb ik al veel ervaringen erover gelezen en het lijkt echt te werken, als jullie ook ervaringen ermee hebben deel ze gerust!
Het nadeel van dit medicijn is echter, dat het lastig te verkrijgen is. Als jullie hier meer informatie over weten, hoor ik dat graag!

(Hier een artikel: http://www.gizmag.com/go/3574/)

Alvast bedant:D


PS: als jullie nog andere supplementen weten die helpen met studeren hoor ik die ook graag!

Qua studeren zijn er erg veel topics waar je in kan kijken welke bevallen :)

Verder blijf ik dit topic in de gaten houden, klinkt interessant dus benieuwd naar ervaringen :)
 
Ik was dit middel ook al tegengekomen, en ben zeer geïnteresseerd.

Adrafinil is trouwens vrij te verkrijgen in Nederland, en is een precursor van Modafinil. De gebruikerservaringen zijn alleen een stuk minder indrukwekkend dan die van Modafinil zelf.
 
@Sverre. Klopt idd. Zelf ken ik alleen een beetje de Nootropic familie en laatst had ik daarvan Oxiracetam gebruikt, maar hier voelde ik echter weinig van, zelfs met een hogere dosis. Misschien binnenkort maar is pramiracetam proberen.

@luke1984. Adrafinil was ik ook tegen gekomen ja, maar inderdaad waren mensen er minder te spreken over dan bij Modafinil. Ook las ik dat er bij Adrafinil meer bijwerkingen kunnen voorkomen en ook een hogere kans op leverschade.
 
heb het een tijdlang voorgeschreven gekregen(was het nog reteduur), topmiddel als je uitgerust ben, geforceerd als je dat niet bent(not fun) terwijl het daarvoor eigenlijk dient.
 
heb het een tijdlang voorgeschreven gekregen(was het nog reteduur), topmiddel als je uitgerust ben, geforceerd als je dat niet bent(not fun) terwijl het daarvoor eigenlijk dient.

Met geforceerd bedoel je dan lichamelijk of mentaal? Wat ik bijvoorbeeld voel bij energie drank is dat mijn lichaam weer energie krijgt maar ik mentaal moe blijf. Is het niet zo dat Modafinil juist een mentale boost geeft, waardoor je bijvoorbeeld door kan studeren?
 
Met geforceerd bedoel je dan lichamelijk of mentaal? Wat ik bijvoorbeeld voel bij energie drank is dat mijn lichaam weer energie krijgt maar ik mentaal moe blijf. Is het niet zo dat Modafinil juist een mentale boost geeft, waardoor je bijvoorbeeld door kan studeren?

beide, zo'n beetje alsof de motor aan het gas geven is maar de wielen staan op remblok.

Als je uitgerust bent is modafinil een topmiddel om de mentale focus te behouden, die normaal wegvalt na een paar uurtjes.

Wist niet dat afgeleide vrij te verkrijgen is, heb het al gevonden op stopacne.nl

Aja, nog een side van modafinil, mijn ogen droogden uit en mijn zicht verslechterde enorm.
 
Laatst bewerkt:
Laatst een docu over gezien.
Die vent gebruike het zodat hij geen slaap meer nodig had.
Die werkte dag en nacht en deed zo nu en dan een powernap van een minuut of 20.
Vond het wel erg interessant maar alles heeft side effects natuurlijk.
 
Als ik geinteresseerd ben in een studie en deze begin te lezen heb ik at some point mijn 'optimale' concentratie, echter blijft mijn concentratie niet op dat niveau, wat ik met moda merkte was dat ik voor veel langere periode in de 'zone' zat. If that makes sense to you.
 
Als ik geinteresseerd ben in een studie en deze begin te lezen heb ik at some point mijn 'optimale' concentratie, echter blijft mijn concentratie niet op dat niveau, wat ik met moda merkte was dat ik voor veel langere periode in de 'zone' zat. If that makes sense to you.

Dat is nou precies de reden waarom ik het wil proberen!
 
Dat spul is vrij prijzig toch?
 
heb het een tijdlang voorgeschreven gekregen(was het nog reteduur), topmiddel als je uitgerust ben, geforceerd als je dat niet bent(not fun) terwijl het daarvoor eigenlijk dient.
Ik kan dit volledig beamen!
Uitgerust + Moda = motivatie + increased focus
Fatigue + Moda = vals gevoel van energie en rusteloos + eventuele anxiety.

Neem het vooral niet in stress situaties.. Je rijdt zo de volledige file voorbij op de pechstrook :D

---------- Post toegevoegd 28 September 2013 om 12:00 ----------

Dat spul is vrij prijzig toch?
Inderdaad, wordt ook regelmatig gefaked.
 
Zelf nooit moda geprobeerd, maar wel Nootropics.
huperizine, prami en oxi. Gelezen dat mensen lyrisch er over waren, filmpjes op Youtube van mensen die zo in de zone zaten dat ze keiterwaus leken.
Ik heb het idee dat, net als al die energizers waar de jeugd kaakflexend op loopt te trainen, je ooit echte drugs ( ja in de 00s) hebt genomen deze rotzooi geen effect heeft.
 
Zelf nooit moda geprobeerd, maar wel Nootropics.
huperizine, prami en oxi. Gelezen dat mensen lyrisch er over waren, filmpjes op Youtube van mensen die zo in de zone zaten dat ze keiterwaus leken.
Ik heb het idee dat, net als al die energizers waar de jeugd kaakflexend op loopt te trainen, je ooit echte drugs ( ja in de 00s) hebt genomen deze rotzooi geen effect heeft.

Grotendeels placebo man, iemand die dat spul krijgt zonder eerst tig anekdotes van 5k woorden/p stuk te lezen, welke veelal in een hypomanie geschreven zijn op stims gestackt met noots, zal er wss weinig tot niks van merken en zeker niet short term.
Echte drugs geven een veel sterker (instant) effect, daar zijn noots niet voor.
Verder denk ik dat mensen die overdreven anxious zijn (dezelfde mensen die ook veelal lyrische reviews schrijven) bij vrijwel elk middel baat hebben, meestal zit het namelijk tussen de oren en komt het niet door een chemische imbalans van een stof in de hersenen dat de anxiety veroorzaakt.

---------- Post toegevoegd 2 October 2013 om 21:19 ----------

Zou moda eigenlijk wel eens willen proberen, maar ken weinig tot geen sources, is $2/pill normaal? Meestal gaan ze dan vanaf 30 en ben je meteen $60 ex shipping kwijt :(?
 
Zover ik weet krijg je van (bijna alle) drugs een versuft gevoel en een minder goede concentratie terwijl bij nootropics je iets meer energie van kunt krijgen (bij een aantal nootropics) en een betere concentratie.
Een wereld van verschil naar mijn mening en beide gebruik je dus voor andere doeleinden.
 
Ik heb een 2 tal maanden Modafinil gebruikt het afgelopen jaar.
Was mede door mijn toendertijds redelijk stressvolle baan met krappe deadlines.
Het spul heeft echt een sterke werking, 24 uur achtereen werken (met de nodige +/- 2 uur pauze totaal) is geen uitzondering.
Het fijne is ook dat je geen ''jittery feeling'' krijgt, dus geen caffeine achtige rush.

Wat ik deed wanneer ik s'nachts doorwerkte is zo nu en dan een pauze houden van 20 min en daarvan 15 minuten slapen.
Wanneer de timer afgaat ben je niet daas (wat ik normaal wel heb) en kan je doorgaan met je werk.
Dit is alleen geen aansporing om dit middel te gaan gebruiken want hoewel er nu nog niet uit studies gebleken is dat het een
gevaarlijk middel is is het naar mijn mening wel een erg sterk middel.

Mooi voorbeeld is deze ''docu'' op Youtube.
http://www.youtube.com/watch?v=p5tVLm1dKZI

Ook de artikels van Dave Asprey zijn informatief.
 
Limitless drug? lol
,
Modafinil is een wakefullness agent, zoals stims vergroot het de concentratie van dopamine, ne en serotonine waardoor het potentieel heeft voor de behandeling van depressie en adhd, het increased ook histamine en orexin a in the brain, waardoor je dus veel langer wakker kan blijven.

Wat ik deed wanneer ik s'nachts doorwerkte is zo nu en dan een pauze houden van 20 min en daarvan 15 minuten slapen.
Wanneer de timer afgaat ben je niet daas (wat ik normaal wel heb) en kan je doorgaan met je werk.
Dit is alleen geen aansporing om dit middel te gaan gebruiken want hoewel er nu nog niet uit studies gebleken is dat het een
gevaarlijk middel is is het naar mijn mening wel een erg sterk middel.
Studys all show neuroprotective effects, its healthy stuff to take, gevaarlijk is het zeker niet en een sterk middel is goed niet? je kan 10 maanden overleven zonder slaap if we look at that one disorder where sleep becomes impossible and mortality occurs after 10 months, dus ik zou me geen zorgen maken over wat minder slapen en meer productief te zijn.
srry voor mn engels heb te lang in de uk gewoont.
 
Back
Naar boven