AndroidHealthClinic

Moderne wetenschap in de Bijbel (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Whahahahhaha wat een antwoord. :roflol: Wees niet kleingeestig :roflol: The irony.



Nee, hoor, gewoon een bibliotheek binnenstappen en eens beginnen te lezen in fatsoenlijk materiaal. Dat iemand met een verstand als jij met het 'toevals' argument aankomt. Jammer. Maar het toeval is of nog méér afwezig in het geval van god de schepper (immers, het toeval dat juist jij 'gemaakt' bent is zóóó absurd veel kleiner dan dat je ontstaan bent), of volledig afwezig, resulterende in de totale arrogantie: het universum bestaat omwille van ons.
krap 14 miljard jaar werk voor een stofje.
That's one ****ed up god.

Dat is omdat hij om ons geeft en ons test
Truth is elusive to those who refuse to see with both eyes
Dus open je ogen BuilderB
 
Daarom staat er ook dat sommige alleen geloven wat ze zien en anderen geloven wat ze niet "kunnen" zien en dat dat de echte gelovigen zijn.

Of hoe die tekst ook alweer ging, het is alweer wat jaartjes geleden dat ik de bijbel heb gelezen :rolleyes: Misschien kent iemand die tekst nog wel geheel in correcte vorm :p

En voor mensen weer gaan zeiken, de mens heeft altijd de behoefte om bewijs te verkrijgen or it didnt happen. :cool:
 
Daarom staat er ook dat sommige alleen geloven wat ze zien en anderen geloven wat ze niet "kunnen" zien en dat dat de echte gelovigen zijn.

Of hoe die tekst ook alweer ging, het is alweer wat jaartjes geleden dat ik de bijbel heb gelezen :rolleyes: Misschien kent iemand die tekst nog wel geheel in correcte vorm :p

En voor mensen weer gaan zeiken, de mens heeft altijd de behoefte om bewijs te verkrijgen or it didnt happen. :cool:

bedoel je"zalig zijn zij die geloven zonder gezien te hebben"?
 
Dat is omdat hij om ons geeft en ons test

Dus open je ogen BuilderB

I did. En religie zag er ineens wat anders uit. Hij 'geeft' om ons :roflol: :roflol: Riiiiiiiight.

bedoel je"zalig zijn zij die geloven zonder gezien te hebben"?

Ik geloof in elektronen, ik geloof in een heelal dat gigantisch is, ik geloof dat evolutie een feit is, ik geloof dat Bach toen en toen leefde en dat ik geboren ben op 6 dec 1982. Allemaal dingen die ik niet heb gezien. Maar wel erg goed te bewijzen en te beschrijven zijn. Geen christen dus, maar wel zalig. Best of both worlds!
Religieuzen komen daarentegen op dit vlak wat bedrogen uit met concepten als 'de ziel' en 'eeuwig leven'. Bepaald geen sterk argument dus voor mensen die het als argument voor 'geloven' (in de religieuze zin) aanvoeren.
 
Ik geloof in elektronen, ik geloof in een heelal dat gigantisch is, ik geloof dat evolutie een feit is, ik geloof dat Bach toen en toen leefde en dat ik geboren ben op 6 dec 1982. Allemaal dingen die ik niet heb gezien. Maar wel erg goed te bewijzen en te beschrijven zijn. Geen christen dus, maar wel zalig. Best of both worlds!
Religieuzen komen daarentegen op dit vlak wat bedrogen uit met concepten als 'de ziel' en 'eeuwig leven'. Bepaald geen sterk argument dus voor mensen die het als argument voor 'geloven' (in de religieuze zin) aanvoeren.

daarom wordt het eens tijd voor je om die bekrompen blik van je open te stellen aan hetgeen nog voor je ligt!
door telkenmale achterom te blijven kijken, struikelt men over hetgeen men over het hoofd zag!
:roflol:
 
Zou een boedha nu een antwoord hebben gehad op al deze vragen???
 
daarom wordt het eens tijd voor je om die bekrompen blik van je open te stellen aan hetgeen nog voor je ligt!
door telkenmale achterom te blijven kijken, struikelt men over hetgeen men over het hoofd zag!
:roflol:

Ik vat de 'daarom' in je post niet.

Omdat ik geloof in 'elektronen' heb ik een bekrompen blik? Enlighten me.
 
Ik vat de 'daarom' in je post niet.

Omdat ik geloof in 'elektronen' heb ik een bekrompen blik? Enlighten me.

verruim je blik eens...........geloven is niet perse een kwestie van iets bewijzen!

net als met beloven; het is iets waarin je gelooft dat het gebeuren zal, maar waarvan je niet zeker weet of het ook gebeurt!
:D
 
verruim je blik eens...........geloven is niet perse een kwestie van iets bewijzen!

Niet aan m'n vraag voorbijgaan plz. WAAROM heb ik een bekrompen blik, gezien de zaken die ik stelde? Of wilde je gewoon zeggen dat je vind dat ik een bekrompen visie heb? Dat mag hoor, maar probeer dan niet de indruk te wekken van solide redenering. Er is geen bekrompenheid nodig om niet een of ander godsbeeld te accepteren vrind klus.

p.s.
Geloven is ZEKER een kwestie van iets bewijzen. En als men niets zinnigs meer weet te zeggen, kan men als bewijs altijd nog 'het staat geschreven' aanvoeren.
Of geloof je puur omdat het niet te bewijzen valt? That's quite curious.... Bewijs is gewoon een idee dat, zeker in de meer fundamentele ideologiën, absoluut onbegrepen is. Dat moet ook wel.
 
verruim je blik eens...........geloven is niet perse een kwestie van iets bewijzen!

net als met beloven; het is iets waarin je gelooft dat het gebeuren zal, maar waarvan je niet zeker weet of het ook gebeurt!
:D

wees toch eens consequent: of je gaat af op bewijzen en wat het oog brengt en dan kom je zowieso uit bij een atheisme/agnosme

of je gaat uit van een blindelings geloven: en dan belandt je bij een relativisme waar elke God uitgekozen kan worden: of eljes en kabouters.
 
wees toch eens consequent: of je gaat af op bewijzen en wat het oog brengt en dan kom je zowieso uit bij een atheisme/agnosme

of je gaat uit van een blindelings geloven: en dan belandt je bij een relativisme waar elke God uitgekozen kan worden: of eljes en kabouters.


gelukkig zijn er meer wegen die naar Rome leiden............
:rolleyes:
 
wees toch eens consequent: of je gaat af op bewijzen en wat het oog brengt en dan kom je zowieso uit bij een atheisme/agnosme
dat was toch dgene die niks KON bewijzen, en zichzelf daarom maar een naam gaf?

of je gaat uit van een blindelings geloven: en dan belandt je bij een relativisme waar elke God uitgekozen kan worden: of eljes en kabouters.
gelukkig zijn er genoeg gelovigen die geloven wat er in God's woord ( Bijbel) geschreven staat!
wanneer je daar al niet in wilt geloven, maar wel in een wetenschap, ben je IMO niet meer dan een bekrompen ziel die niet verder wil kijken dan zijn neus lang is!
 
gelukkig zijn er genoeg gelovigen die geloven wat er in God's woord ( Bijbel) geschreven staat!
wanneer je daar al niet in wilt geloven, maar wel in een wetenschap, ben je IMO niet meer dan een bekrompen ziel die niet verder wil kijken dan zijn neus lang is!

waarom denk je dat je gelooft? net omdat je bepaalde conclusies hebt getrokken vanuit je eigen ervaringswereld, een man van de wetsschap gaat die ervaringen enkel onder striktere criteria uitpluizen en plaatsen.
 
dat was toch dgene die niks KON bewijzen, en zichzelf daarom maar een naam gaf?


gelukkig zijn er genoeg gelovigen die geloven wat er in God's woord ( Bijbel) geschreven staat!
wanneer je daar al niet in wilt geloven, maar wel in een wetenschap, ben je IMO niet meer dan een bekrompen ziel die niet verder wil kijken dan zijn neus lang is!

daarom blijf ik ook standvastig in mijn geloof!



stel je voor dat ik verder ga kijken/denken dan mijn neus lang zou zijn, en mijn geloof daardoor een twijfelachtig iets zou worden............??



daar zou ik niet mee kunnen leven hoor!



is waarschijnlijk gelijk een antwoord op de toename van depressiviteit:

gelovigen worden in twijfel gebracht,..............
:D

Waarom ik zoek naar logica en consequentie in jouw posts vraag ik ook mezelf af maar toch: :rolleyes:
 
Waarom ik zoek naar logica en consequentie in jouw posts vraag ik ook mezelf af maar toch: :rolleyes:

leuk hoor, sarcastische grapjes uit zijn verband trekken.................alsof je niks beters te doen hebt zeker?
:D

klusmier & logica zijn tegenhangers..............als je klusmier op logica wilt betrappen, kun je net zo goed wachten tot Jezus weer terugkomt

genoeg geleuter, ik ga weer lekker verder met mijn Linux-distro......

( neem mij in dit soort topics niet te serieus, want daar heb ik geen zin in en het IQ niet voor)
:roflol:
 
waarom denk je dat je gelooft? net omdat je bepaalde conclusies hebt getrokken vanuit je eigen ervaringswereld, een man van de wetsschap gaat die ervaringen enkel onder striktere criteria uitpluizen en plaatsen.

laten we het er maar op houden dat ik het gewoon een aangenaam tijdsverdrijf vind!
:D
 
IK weet het dat zij dat vertelt heeft, jij probeerde het in mijn mond te smijten,je zou eens een spiegel moeten aanschaffen die je toont hoe jij je eigen ondoordachte stellingen probeert te verdedigen terwijl jij het zelf niet gelooft. Oja Richard Darwins, wie is hij om God te bekritiseren? Als je iets of iemand niet kent,waarom dan nog negatief erover spreken.Ik denk dat Jij en uw beste vriend Richard zich op dezelfde pagina bevinden.Moet ik zeggen hoe ik jullie zie? Natuurlijk mag ik dat,het is mijn mening,dus...Jullie zijn als... Geschiedenis leerkrachten in een katholieke school.??????Waarom? Omdat mijn beste, Wat doet een leerkracht geschiedenis in een khatolieke school s morgens vroeg? Zijn KRUISTEKEN Maken, en in de loop van de dag spreken over de Mensapen. DE Ironie. Herken je geen persoon in deze vergelijking
hint R.c..a.d
Zo zit wetenschap in mekaar: allerlei verklaringen vinden op iets dat nog niet verklaart is of onverklaarbaar is. Ik ben daar helemaal niet tegen, het vergemakkelijkt zelf ons leven....Maar ik en u weten dat de evolutieleer maar een veronderstelling is, ondanks het feit dat het niet bewezen is.Daar heb je het al... Ze proberen iets te verklaren dat niet te verklaren valt... Dus geef mij maar iets waarin ik geloof dan iets dat twijfelachtig is. Als je weet dat water uit een rivier troebel is ga je ook er niet van drinken.
IK geloof niet dat de natuur en al haar geheimepn in staat is om een waterdicht samenleving te organiseren die zo uitgedokterd is dat alles perfect verloopt tot in alle detail, planten genoeg water, elke dier heeft zijn eten, de mens geen last meer van gassen en giffen en ziektes... Iendien de natuur toch iets in handen heeft waarom doet ze dab niets aan de Co2 die de aarde opwarmt? OMdat er iets superieurs achter al dit gebeuren schuilt, een macht, iets dat alles en iedereen voorziet.Dit is in wat ik geloof,en het maakt mij niet enkel moslim omdat ik 5keer per dag bid of niet stelen, Het is omdat ik geloof, Mohammed is mijn voorbeeld, de koran die geen enkel fout bevat is mijn opvoeder, en god is mijn schepper.Een stelling dat wordt vastgelegd en achteraf weer weerlegd wordt en ontkracht wordt door een mens gelijk mij, sorry daar kan ik niet in geloven.Zelfs jij weet dat, en nog tal van leerkrachten en wetenschappers weten dat.

1 groot onsamenhangend troep. Het lijkt er niet op dat hij met bronnen gaat komen met zijn bizarre 'machtsgetal'
Het lijkt er idd op dat hij dat getal gewoon uit zijn mouw schudde...
Wat een idioot toch:D
 
De mensen die geloven waaronder ik, moeten geen bewijs zijn en/of krijgen gewoon omdat wij geloven. Als jij wenst te geloven in bijvoorbeeld: de tandenfee moet jij dan ook bewijs hebben dat ze bestaat? Oke als je dan geld onder je hoofdkussen ziet dan geloof je het waarschijnlijk dat ze bestaat maar heb je haar dan al gezien? Waarschijnlijk niet en dat vindt je niet erg want je gelooft er toch in. Wij knijpen onze ogen niet dicht als iemand anders over de evolutietheorie begint maar we geloven er simpelweg niet in. Wil jij dat wel doen is dat uw volste recht, maar we hebben er wel respect voor. En ik denk niet dat de mensen die dit onderwerp lezen, denken dat alles wat jij hier schrijft uit je duim gezogen is dus gelieve het ook niet meer te denken over Abdoullah. Abdoullah is een slimme jongen die veel over zijn geloof weet en hij doet zijn best om alles te doen wat zijn geloof hem vraagt, en alles overtuigend te vertellen wat hij over dit onderwerp weet. Dus probeer hem ook te begrijpen.


:roflol:

Genoeg lijkt me. Wat een bende debielen...
Eigenlijk ik ook, want ik geloofde echt dat ze met iets zinnigs gingen afkomen.
Ik leer mijn lesje ook nooit:o
 
Back
Naar boven