MuscleMeat

Modernisering slachtoffer hulp? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Marky

Monstrous Giant
15 jaar lid
Lid geworden
27 jun 2003
Berichten
12.706
Waardering
333
Beesten die een moord, verkrachting of zware mishandeling hebben gepleegd verdwijnen onder onze huidige wet vaak achter de tralies waar ze, in alle rust en voorzien degelijke comfort onderuitgezakt voor zich uit mogen staren voor een vaak schamele vijf tal jaar.

Eigenlijk dus gewoon bijstand trekken zonder vrijheid.

Dit terwijl slachtoffers en nabestaande vaak gebrandmerkt zijn voor het leven.

Het zou dan ook een stuk gunstiger zijn als deze schoffies een twintig tal jaren gaan werken in de bouw, het plantsoen, de schoonmaak etc. en een grote meerderheid van het loon verplicht afstaan aan het slachtoffer. Het minimale voor hun, het maximale ervan voor het slachtoffer. Geld geeft immers gemoedsrust, iets wat een dader z'n slachtofer geheel heeft afgenomen.

Dit in combinatie met detentie na vijf uur 'smiddags tot negen uur 'smorgends.

Bovendien scheelt dat een slok op een borrel met die zwerm aan Oost-blokkers die het rood wit blauw weten te vinden als bijen die honing najagen.

De uitpuilende gevangenissen vullen de openstaande ondermaatse baantjes gedeeltelijk aan.

Wat vinden jullie ervan.
 
Uitstekend, zeg dit al jaren. Laat ze maar snelwegen aanleggen. En "willen" ze niks doen dan maar water en brood en totaal geen luxe.
 
Ik stem voor!!

Dacht alleen dat het over "slachtofferhulp" ging. Dit zijn vaak vrijwilligers:o
 
Zeker en vast voor.

Ben eigelijk voor strafinstellingen, waarin de gevangenen verplicht worden tot arbeid. Dit zodat ze het geld wat ze kosten, terug opbrengen.
Laat ze maar bepaalde vuile karweitjes opknappen.
 
Van al je moderniseringen van hulp aan slachtoffers, is het grootste gedeelte gericht op het bestraffen of nuttig maken van de daders.

De enige optie die slachtoffers wordt aangeboden is het krijgen van geldelijke vergoeding van de dader. Ik vraag me af hoeveel mensen geld willen uitgeven dat 'verdiend' is aan hun verkrachting of de dood van hun zoon...

Nee, in de roep om gerechtigheid en ware slachtofferhulp zijn we nog roepende in de woestijn. Helaas is het als maatschappij blijkbaar nauwelijks mogelijk om ons voorbij de daad te stellen, het slachtoffer in het middelpunt van de aandacht te zetten en daar gerechtigheid, voor zover mogelijk, te behalen. Het richten op de dader is natuurlijk veel makkelijker. Die is schuldig. Aan de maatschappelijke verkommering van slachtoffers zouden wij evenwel zelf schuldig zijn. In onze onmacht slaan wij de ogen te neder, getuige ook de TS. Al doet hij een edele poging, waarvoor hulde.
 
neem gevangen hun "rechten"eens af,ik heb vandaag geen zin en blijf op cel,
ik heb zovaak geen zin maar moet er ook vroeg uit om te werken

die gasten hebben zelf bezoek van zekere dames van lichte zeden...:rolleyes:

hun uitkering loopt"'gewoon"door als, als wat eigenlijk
 
Wie gaat ze in de gaten houden als ze aan het ploeteren zijn in het plantsoentje van mijn opa en oma?
 
Goed idee. Ik zie al 50 man in oranje overall langs de weg staan. Allemaal aan elkaar vastgeketend :D
 
Goed idee. Ik zie al 50 man in oranje overall langs de weg staan. Allemaal aan elkaar vastgeketend :D

Vuil ruimen! Hell Yeah
 
Leuk idee, maar onhaalbaar.
 
Zou uitstekend zijn en perfect voor het land, maar nederland is te links om dit door te voeren.

We geven ze liever geld toe.
 
Zou uitstekend zijn en perfect voor het land, maar nederland is te links om dit door te voeren.

We geven ze liever geld toe.

Inderdaad, zodat ze niets anders hoeven te doen dan op hun luie krent tv kijken of computeren in hun cel :sad:
 
Back
Naar boven