XXL Nutrition

Modric's Keto-Log

Bezoekers in dit topic

Wanneer je carbs schrapt uit je dieet zal je bloedsuikerspiegel zeer laag zijn en zal bijgevolg de insulineproductie zwaar afgeremd worden. Wanneer je insulineniveau zeer laag staat treedt glucagon in actie. Dit hormoon is zowat de antagonist van insuline, en gaat proberen je bloedsuikerspiegel te verhogen door opgeslagen glycogeen om te zetten naar glucose. Wanneer nu al je leverglycogeen opgebruikt is, zal je in ketose geraken.

Conclusie: Fructose moet je zoveel mogelijk mijden omdat dit je leverglycogeen aanvult. Dit zal er dus rechtstreeks voor zorgen dat je uit ketose gekickt wordt.
Dextrose PWO gaat eerder je spierglycogeen aanvullen, en zal er dus niet zo snel voor zorgen dat je uit ketose geraakt. Met kleine hoeveelheden dextrose valt dus in de bulk te experimenteren voor je PWO shake.

Hoe dan ook, succes man :thumbs:

Thanx man, fruit heb ik er helemaal uitgegooid.

Koop gewoon 2 tataartje van 100gr per st blikje sperzieboontjes er door heen twee lepels zaanse mayo er door en smullen

tartaar is toch rauw of niet?:kots:
 
even bakken natuurlijk
 
Conclusie: Fructose moet je zoveel mogelijk mijden omdat dit je leverglycogeen aanvult. Dit zal er dus rechtstreeks voor zorgen dat je uit ketose gekickt wordt.
Dextrose PWO gaat eerder je spierglycogeen aanvullen, en zal er dus niet zo snel voor zorgen dat je uit ketose geraakt.
Hoe dan ook, succes man :thumbs:

Volgens mij klopt dit niet. Ten eerste is de GI van dextrose (veel) hoger dan die van Fructose. Fructose wordt zonder co-transport van natrium (wat bij dextrose wel gebeurt) opgenomen door de dunne darm. Dat is een traag proces. Dat betekent dat dextrose veel sneller je insuline en daarmee je glucagon/GH/bijnierschorshormonen beinvloedt, en je daarmee juist sneller uit ketose raakt.

Vervolgens worden zowel fructose als dextrose door de lever opgenomen. De opname hiervan door de levercellen is itt bij spier- en vetcellen, niet afhankelijk van insuline. Bij een geringe hoeveelheid wordt er nauwelijks glycogeen aangemaakt door je lever.
 
tartaar is toch rauw of niet?:kots:
je kan tartaar doorbakken maar je kan ook niet doorbakken dat het bloed er nog in zit zeg maar tis maar wat je zelf het liefst hebt
 
ik heb vanmorgen die hamburgers van de aldi gehad 5gr carbs per 100gr heb 2hamburgers gehad is 150gr, maar nou heb ik net een keto test gedaan nou ben ik uit ketose volgens de test ??? weet iemand of dat door de hamburgers komt?
 
keto is ****edup duur. 40euro weg binnen 3 dagen
wel een hele lading bifi mini worstjes gehaald om me vet op school aan te vullen:D 10gr vet met 4 worstjes:meal:
 
ik heb vanmorgen die hamburgers van de aldi gehad 5gr carbs per 100gr heb 2hamburgers gehad is 150gr, maar nou heb ik net een keto test gedaan nou ben ik uit ketose volgens de test ??? weet iemand of dat door de hamburgers komt?

dan zou je dus op 15kh zitten, heb je nog via andere voeding carbs binnengehad?

maar onder hoeveel moet je dan zitten om echt in ketose te raken? 20,30 of minder
 
keto is ****edup duur. 40euro weg binnen 3 dagen
wel een hele lading bifi mini worstjes gehaald om me vet op school aan te vullen:D 10gr vet met 4 worstjes:meal:

Potverdomme jij zult uit je muil stinken!
 
keto is ****edup duur. 40euro weg binnen 3 dagen
wel een hele lading bifi mini worstjes gehaald om me vet op school aan te vullen:D 10gr vet met 4 worstjes:meal:
ja man ****ing niet normaal, ik ben ook al een vermogen kwijt aan al dat vlees :(:mad:
goed idee man bifi worstjes
dan zou je dus op 15kh zitten, heb je nog via andere voeding carbs binnengehad?

maar onder hoeveel moet je dan zitten om echt in ketose te raken? 20,30 of minder
nee komkommer en pindas ik zit op 25 gr carbs nu of is dat teveel
 
Potverdomme jij zult uit je muil stinken!

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

haha moet toch wat om aan vet te komen, kaas krijg ik met moeite weg
 
Ik ben er vanaf vandaag ook mee bezig.

Ben nu ook nog zonder schema bezig, dat ben ik nu allemaal aan het opstellen

die bifi worstjes waren wel een goed idee!

Dalijk na de winkel, want het was de laatste. Handig voor tijdens de nachtdienst vanavond, wat bifi's, kaas en blikje tonijn meenemen en dan moet het wel goed komen.
 
ik ben niet zoveel kwijt aan keto

Wat ik eet

4eieren
150gram kaas
Mayo 3eetlepels
kipfilet 200 gram
vis 150gram
250gram gehakt
1shake
komkommer
 
ik ben niet zoveel kwijt aan keto

Wat ik eet

4eieren
150gram kaas
Mayo 3eetlepels
kipfilet 200 gram
vis 150gram
250gram gehakt
1shake
komkommer
das idd weinig hehe
 
ja maar je moet ook niet teveel noten eten :D
 
ik ben nog steeds aan het kloten voor een voedings schema wat me past het is totaal niet makkelijk keto je hebt weinig keus, en alles is vrij prijzig
 
Het principe van keto is toch dat je weinig tot liever geen koolhydraten eet?

Een groot deel van de carbs die je terugvindt in noten zijn dikwijls vezels en die hoef je in principe niet bij je dagelijkse hoeveelheid carbs bij te tellen.
 
Volgens mij klopt dit niet. Ten eerste is de GI van dextrose (veel) hoger dan die van Fructose. Fructose wordt zonder co-transport van natrium (wat bij dextrose wel gebeurt) opgenomen door de dunne darm. Dat is een traag proces. Dat betekent dat dextrose veel sneller je insuline en daarmee je glucagon/GH/bijnierschorshormonen beinvloedt, en je daarmee juist sneller uit ketose raakt.

Vervolgens worden zowel fructose als dextrose door de lever opgenomen. De opname hiervan door de levercellen is itt bij spier- en vetcellen, niet afhankelijk van insuline. Bij een geringe hoeveelheid wordt er nauwelijks glycogeen aangemaakt door je lever.

Ik heb niet gezegd dat je dextrose ipv fructose moet nemen tijdens de dag.
Ik heb gezegd dat je met kleine hoeveelheden dextrose kan experimenteren PWO, omdat dextrose, vlak na je training, sneller opgenomen wordt in je spier- als in je leverglycogeen. Omdat je lichaam juist een zware training gehad heeft, gaan je spieren naar glucose schreeuwen om je glycogeenreserves terug aan te vullen.
Het is geen exacte wetenschap dus je zal natuurlijk ook altijd wat leverglycogeen bij aanvullen maar aangezien dit in veel mindere mate gebeurt met dextrose, is dit te verwaarlozen.

Het grote voordeel van dextrose PWO is echter niet het heraanvullen van je spierglycogeen, maar het veroorzaken van een kort maar krachtige insulinepiek. Kleine hoeveelheden dextrose (10-15g) zijn al genoeg.
Zulke insulinepiek willen we net PWO om zo andere voedingsstoffen sneller in je spieren te pompen. Aangezien dextrose kort en snel energie levert zal je insulinepeil ook snel terug dalen en zal je sneller terug in ketose geraken.
 
Back
Naar boven