XXL Nutrition

Modric's Keto-Log (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

ik ga morgen ook ff glucose sticks scoren haha, heet dat gewoon glucose sticks?


bij mij is t een combi stick.
dus je test er glucose en ketones mee!

ze hadden nog een uitgebreidere test maar dat werd me al teveel :D

@ streetwize wat waren je begin stats? en nu?

Willen jullie zeggen dat jullie helemaal geen goede vooruitgang ermee hebben?

Ik weet dat Baloo expert is.. ik mis hem hier :(
 
Ik heb vorig jaar ook keto gedaan

zag binnen 3 weken al grote vooruitgang!

nu weet ik niet, ik kijk teveel in de spiegel:p

maar mensen zeggen wel je valt goed af enzo! en ik voel ook wel dat me buik wat platter is geworden enzo hoor
 
ik had wel beetje opgezette buik voordat ik met keto begon en dat is nou weg, verder ben ik alwel van 95kg naar 88 gegaan
 
ja kijk das weer positief... ik wou al bijna gaan stoppen met keto ;)

Overgens correct me if im wrong ik dacht dat baloo het zei maar ik weet het echt niet meer zeker. Bij keto hoef je eigenlijk niet eens echt cardio te doen omdat je lichaam al je eigen vet verbrand.
 
sakurakilla deed ook bijna geen cardio volgens mij

dus dunno

maar is toch wel fijn als ik me dik voel ga ik cardio doen voel ik me dunner:p

lijk net een vrouw :D
 
haha indd je bent erger dan ik ;)

ik heb overgens echt honger/trek

wat doen jullie als je trek krijgt ofzo
 
ik heb ook donders honger/trek heb net een komkommer gegeten
 
Ik heb/had meestal snachts trek

nu eet ik komkommer ipv koek:p
 
om nou op n stukje komkommer te gaan knaagen :(
 
om nou op n stukje komkommer te gaan knaagen :(

spinazie dan?

ik neem iedere dag een hele komkommer mee naar me werk, als ik honger krijg ga ik weer knagen. De ingeplande maaltijden neem ik pas als het daar tijd voor is.

Ik merk in de spiegel toch dat me buikje wat strakker begint te worden en aders op me armen beter uitkomen, dus ben al wel vocht/vet kwijt in de 1e week. En ongeveer 1 kg afgevallen. Dus tot nu toe boek ik redelijk goed resultaat vind ik zelf.

Volgende week weer meting, zat vorige week op 12,4 (2 dagen voor ik begon met keto) ben benieuwd of het al minder is geworden of dat het tot nu toe alleen vocht is.

Doel is om eind juni op 8% te zitten.
 
das al beter :)
Ik heb mn eten al op voor vandaag.
en ik blijf maar water drinken zit al tegen de 5 liter geloof ik.

vanmorgen 2 eieren met 50gram kaas en mayo
middag 100gr gerookte zalm, 100gr komkommer lepel mayo en olijfolie
avond makreeltje met een beetje mayo.

eten jullie trouwens op onderhoud of eronder?


toch wil ik nog wel wat meer weten over die tests
Het is een test voor glucose en voor ketones.
Glucose kwam bij mij uit op geel = negatief (neem aan dus dat er geen glucose gevonden is ofzo geen idee...?dat is goed neem ik aan?)
Ketones kwam ik bij het eerste rose vakje uit met eronder 1,5|16
die 1,5 slaat op mmol/l en 16 op mg/dl
 
das al beter :)
Ik heb mn eten al op voor vandaag.

vanmorgen 2 eieren met 50gram kaas en mayo
middag 100gr gerookte zalm, 100gr komkommer lepel mayo en olijfolie
avond makreeltje met een beetje mayo.

eten jullie trouwens op onderhoud of eronder?


toch wil ik nog wel wat meer weten over die tests
Het is een test voor glucose en voor ketones.
Glucose kwam bij mij uit op geel = negatief (neem aan dus dat er geen glucose gevonden is ofzo geen idee...?dat is goed neem ik aan?)
Ketones kwam ik bij het eerste rose vakje uit met eronder 1,5|16
die 1,5 slaat op mmol/l en 16 op mg/dl

daar zit ik op dit moment ook op, wel voor de training van vandaag getest.

of het goed of slecht is weet ik ook niet, maar het geeft wel aan dat er ketonen in de urine zitten. Alleen nog niet zo heel veel, maar keto = keto denk ik?
 
vrijdag toen ik test had gedaan had ik 8,0 mmol/L
 
Overgens dat mn glucose op geel blijft (negatief) is dat een goed teken?

Dat is een heel goed teken, want dat houdt dan in dat je geen suikerziekte hebt.

Ik ben overigens wel van mening dat je weinig aan keto stix hebt, ik heb ze ook, maar bij mij geven ze zo goed als nooit wat aan, maar het dieet werkt wel overduidelijk. Dus let niet te veel op die testen, als het maar 1x voorkomt in 2 weken dat er ketonen in je urine aanwezig zijn volgens die testen dan kan je er vanuit gaan dat je goed bezig bent en ja als de E/K/V verhouding klopt, dan kan het eigenlijk ook niet missen.
 
Dat is een heel goed teken, want dat houdt dan in dat je geen suikerziekte hebt.

Ik ben overigens wel van mening dat je weinig aan keto stix hebt, ik heb ze ook, maar bij mij geven ze zo goed als nooit wat aan, maar het dieet werkt wel overduidelijk. Dus let niet te veel op die testen, als het maar 1x voorkomt in 2 weken dat er ketonen in je urine aanwezig zijn volgens die testen dan kan je er vanuit gaan dat je goed bezig bent en ja als de E/K/V verhouding klopt, dan kan het eigenlijk ook niet missen.

gelukkig maar ;)

Mja het is toch wel handig om een beetje indicatie te hebben hoeveel ketonen er in je urine zitten.
Hoe meer hoe beter lijkt mij?
mijn 3 vakjes geven 1,5 daarna 5 en als laatst 15 mmol/l
 
haha indd je bent erger dan ik ;)

ik heb overgens echt honger/trek

wat doen jullie als je trek krijgt ofzo

Dat is eigenlijk wel apart, ik ben zo laag gegaan als tussen de 1900-2000 voor mn reset en had daar toch echt geen last van en dat zou je eigenlijk ook niet moeten hebben. Ik had het alleen soms een klein beetje onder de 2000, maar nooit zo erg dat het echt stoorde en dat ik perse iets moest eten.

Wat de cardio betreft, ik ben al 10 kilo kwijt met maar 6 cardio sessies van 20-40 min. joggen (bijna sloffen eigenlijk :P). Het gaat erom dat je een kcal tekort hebt, dus iedere keer als je 2 weken geen resultaat hebt moet je gewoon weer wat minder kcal tot je nemen. Niet gaan overdrijven, eigenlijk is 1 kilo cutten per week al te veel voor de beste spiermassa/vetmassa verhouding dat je verliest. Als het dan echt moeizaam gaat en je zit al bijna tegen de 1000kcal onder je onderhoud, dan kan je nog wat cardio erbij proberen te doen heel rustig 1 of 2 weken, maar daarna is het gewoon tijd voor een reset.
 
gelukkig maar ;)

Mja het is toch wel handig om een beetje indicatie te hebben hoeveel ketonen er in je urine zitten.
Hoe meer hoe beter lijkt mij?
mijn 3 vakjes geven 1,5 daarna 5 en als laatst 15 mmol/l

Mensen zeggen het, maar er zijn ook mensen die zeggen dat het juist een slecht teken is.
Mauro G. Di Pasquale zei laatst ergens (T.Nation?) dat dat zou betekenen dat je lichaam dan niet efficient met ketonen en dus vetten omgaat. Ook zei hij dat ketose zeker niet een doel moet zijn omdat in ketose zijn catabol is en dat de 30gram koolhydraten (lijkt me eigenlijk sterk dat dat voldoende is) wat hij voorschijft in zijn boek Anabolic Solution genoeg moet zijn om niet in ketose te raken. Dat hij zichzelf een beetje tegenspreekt wil ik niet zeggen, maar in zijn boek heeft hij het daar helemaal niet over.
 
Dat is eigenlijk wel apart, ik ben zo laag gegaan als tussen de 1900-2000 voor mn reset en had daar toch echt geen last van en dat zou je eigenlijk ook niet moeten hebben. Ik had het alleen soms een klein beetje onder de 2000, maar nooit zo erg dat het echt stoorde en dat ik perse iets moest eten.

Wat de cardio betreft, ik ben al 10 kilo kwijt met maar 6 cardio sessies van 20-40 min. joggen (bijna sloffen eigenlijk :P). Het gaat erom dat je een kcal tekort hebt, dus iedere keer als je 2 weken geen resultaat hebt moet je gewoon weer wat minder kcal tot je nemen. Niet gaan overdrijven, eigenlijk is 1 kilo cutten per week al te veel voor de beste spiermassa/vetmassa verhouding dat je verliest. Als het dan echt moeizaam gaat en je zit al bijna tegen de 1000kcal onder je onderhoud, dan kan je nog wat cardio erbij proberen te doen heel rustig 1 of 2 weken, maar daarna is het gewoon tijd voor een reset.

ja het gaat uiteindelijk om t verschil heb je gelijk ik.
Ik moet alleen oppassen dat ik niet een tegroot verschil heb. Ik denk dat ik met trainings dagen toch iets hoger in de kcal moet gaan zitten.
ik heb vandaag maar 1700kcals gegeten en ook nog eens getrained dus als ik t nu bekijk toch best wel weinig.
mn bmr zit op 1518
mn bmr + activity 2353
mn ideale target is 1882

ik ga dus uit van die 1882
maar wordt daar dan ook rekening gehouden met je training?
 
Back
Naar boven