Fitness Seller

Moe door cutten?

Bezoekers in dit topic

wesleyb8

Competitive Bodybuilder
Elite Member
10 jaar lid
Lid geworden
21 aug 2011
Berichten
2.280
Waardering
4.507
Lengte
1m81
Massa
84kg
Vetpercentage
13%
Ik zit even met de volgende vraag!

Ik ben nu twee weken echt aan het cutten , de twee weken ervoor ben ik begonnen met kcal afbouwen.

Dieet ziet eruit als volgt:

Ontbijt
300 ml magere yoghurt
2 gebakken eieren
1 gebakken eiwit
Multivitamine
ZMA
Crea

Lunch
5 crackers
150 gram huttenkase
3 mandarijnen

Tussendoortjes
Rode paprika/komkommer

Avond eten
3 volkoren wraps
200 gram kip
40 gram sour Cream
50 gram mais

Post workout een shake met 300 ml melk en 30 gram whey

Voor t slapen 500 gram magere kwark

Macros
1956 kcal
192 gram eiwit
167 gram carbs
55 gram vet

Mijn stats
184, 22 jaar , 91 kilo en +\- 18/19 procent

Nu is het zo dat ik na 5 dagen cutten (tot nu) echt ontzettend moe ben, ik sta met gigantische moeite op(had ik eerder geen last van). Op werk ben ik veel minder scherp.. is dit normaal met cutten of eet ik gewoon echt te weinig ?
 
Als ik je stats zo zie is je onderhoud eerder richting de 3000 kcal (mogelijk meer)
Is niet zo gek als je zo ver onder je onderhoud zit dat je hier last van krijgt.
Ja je eet te weinig.

Je vetten mogen ook zeker wat hoger. Zijn wel heel erg laag nu.
 
Als ik je stats zo zie is je onderhoud eerder richting de 3000 kcal (mogelijk meer)
Is niet zo gek als je zo ver onder je onderhoud zit dat je hier last van krijgt.
Ja je eet te weinig.

Je vetten mogen ook zeker wat hoger. Zijn wel heel erg laag nu.
Met dit vp en 4 keer trainen 2800 ;)

Ik zal wat noten toevoegen en kijken hoe het dan gaat. Kan zijn dat me hormoon huishouding niet al te soepel is met deze hoeveelheid vet :p
 
Hangt af van de activiteitenfactor van wesley1981
Ik cut zelf ook op 2000 kcal gezien ik een kantoorbaantje heb.

In een cut heb je meer rust nodig en heb je minder energie, logisch als je ~1000 kcal minder eet dan normaal.
Zou als ik jou was eerst even op 2200-2300 kcal 't aankijken.
Tenzij je even een ~4 weekse minicut wilt doen.
 
Hangt af van de activiteitenfactor van wesley1981
Ik had zelf ingeschat op 3-5x trainen. Maar even snel gekeken zonder vet%

Maar inderdaad ik zou ook eerst even richting de 2200-2300 gaan en dan kijken wat het doet.
 
Ik had zelf ingeschat op 3-5x trainen. Maar even snel gekeken zonder vet%

Maar inderdaad ik zou ook eerst even richting de 2200-2300 gaan en dan kijken wat het doet.
Extra eidooier, 30 gram cashewnoten toegevoegd.
Ik vermoed zelf dat het voor een groot deel in carbs zit maar hier ga ik ook nog wel mee experimenteren
 
Hangt af van de activiteitenfactor van wesley1981
Ik cut zelf ook op 2000 kcal gezien ik een kantoorbaantje heb.

In een cut heb je meer rust nodig en heb je minder energie, logisch als je ~1000 kcal minder eet dan normaal.
Zou als ik jou was eerst even op 2200-2300 kcal 't aankijken.
Tenzij je even een ~4 weekse minicut wilt doen.
Nee bedoeling is wel een diepe cut tot 10 procent
 
Nee bedoeling is wel een diepe cut tot 10 procent
Als je onderhoud 2800 kcal is heb je een dagelijks tekort van 850 kcal, zou wel regelmatig ff meten of je niet vvm/kracht aan het verliezen bent.
Verschilt natuurlijk per persoon hé. Ik kan zelf ook wel redelijk diep cutten zonder massa kwijt te raken. Maar té lang in een groot tekort zitten heeft wel wat nadelige bijwerkingen.
 
Als je onderhoud 2800 kcal is heb je een dagelijks tekort van 850 kcal, zou wel regelmatig ff meten of je niet vvm/kracht aan het verliezen bent.
Verschilt natuurlijk per persoon hé. Ik kan zelf ook wel redelijk diep cutten zonder massa kwijt te raken. Maar té lang in een groot tekort zitten heeft wel wat nadelige bijwerkingen.
Op mij zijn de bijwerkingen op korte termijn al redelijk merkbaar. Ik denk dat ik toch ophoog naar 2300 dan is het veel beter uit te houden en er moet zeker 8/9 procent vanaf dus doe er liever wat langer over !

Bedankt voor de tips
 
houd ook rekening met je olijfolie / boter. Deze zie ik nergens in terug komen..
 
houd ook rekening met je olijfolie / boter. Deze zie ik nergens in terug komen..
Kip gaat met een beetje kruiden in de oven, ik bak dus niks. Paprika’s en dergelijke eet ik gewoon rauw. Probeer het allemaal zo clean mogelijk te houden
 
  • Like
Waarderingen: MGK
Wat is er dan "niet clean" aan bakken in olijfolie oid?
Vetten heb je nodig... ook verzadigde vetten heb je nodig. Dus ik vraag me af wat jij onder clean verstaat...
 
Wat is er dan "niet clean" aan bakken in olijfolie oid?
Vetten heb je nodig... ook verzadigde vetten heb je nodig. Dus ik vraag me af wat jij onder clean verstaat...
Boter vind ik niet heel clean , olie wel. Ik haal echter liever mijn vetten uit noten e.d. Als ik olijfolie in een pan doe en er mee bak ga ik niet het residue opeten .. op die manier is het dus veel lastiger tracken hoeveel gram vet ik dus werkelijk binnen krijg. Bovendien vind ik kip uit de grill of oven ook gewoon veel lekkerder :p
 
Ik snap je redenering wel dat je vetten liever uit noten of vette vis haalt :)
Maar er is niets mis met olie (of roomboter-geklaarde boter - onbewerkte boter). Maar dat terzijde.
En inderdaad is het lastiger tracken. Anders gewoon PAM spray gebruiken (is eenvoudiger te tracken)

Maar kip ed uit de grill/oven is ook lekker :D
 
Ik snap je redenering wel dat je vetten liever uit noten of vette vis haalt :)
Maar er is niets mis met olie (of roomboter-geklaarde boter - onbewerkte boter). Maar dat terzijde.
En inderdaad is het lastiger tracken. Anders gewoon PAM spray gebruiken (is eenvoudiger te tracken)

Maar kip ed uit de grill/oven is ook lekker :D
Pam is inderdaad geniaal spul :D
 
Lang verhaal kort dus kcal iets ophogen niet zo zeiken en lekker door buffelen haha :D
 
Yep! :)

Succes! :thumb:
 
Cut = K*t Het is niet anders helaas :P
 
Back
Naar boven