AndroidHealthClinic

Moe

Bezoekers in dit topic

RougeMonkey

King of the hill
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
8 okt 2002
Berichten
6.263
Waardering
2
Ik heb vannacht echt maar 3 uurtjes geslapen, omdat mijn lichaam gewend is aan het ritme van vakantie kwam ik vanacht niet op tijd in slaap terwijl ik wel om 8 uur op moest :eek:. Ik zou nu wel willen slapen maar dan kan ik vanavond weer niet slapen! Nu heb ik het idee dat ik veeeeeel minder energie heb voor de training van vanavond, heeft het nog wel zin om te trainen? Heeft iemand een tip om toch energie te krijgen op de training? misschien caffeine half uurtje van te voren?
 
Originally posted by Reinier
Ik heb vannacht echt maar 3 uurtjes geslapen, omdat mijn lichaam gewend is aan het ritme van vakantie kwam ik vanacht niet op tijd in slaap terwijl ik wel om 8 uur op moest :eek:. Ik zou nu wel willen slapen maar dan kan ik vanavond weer niet slapen! Nu heb ik het idee dat ik veeeeeel minder energie heb voor de training van vanavond, heeft het nog wel zin om te trainen? Heeft iemand een tip om toch energie te krijgen op de training? misschien caffeine half uurtje van te voren?
Gewoon je doorheen slepen joh. Geen caffeïne nemen, dat pept je te veel op en dan kun je weer niet slapen.
Probeer vanavond op tijd naar bed te gaan.. van 1 heel korte nacht is nog niemand ooit dood gegaan.
Je training kun je wel evt. lichter maken door hetzij een lager gewicht te kiezen of minder sets te doen.

Ach, 3 uur is niks.. mijn record is 3 etmalen zonder slaap :cool: .. maar ja, ik heb dan ook een 'afwijking' (let wel: voor mij is 7-8 uur normaal).
 
Re: Re: Moe

Originally posted by Esperantisto

Gewoon je doorheen slepen joh. Geen caffeïne nemen, dat pept je te veel op en dan kun je weer niet slapen.
Probeer vanavond op tijd naar bed te gaan.. van 1 heel korte nacht is nog niemand ooit dood gegaan.
Je training kun je wel evt. lichter maken door hetzij een lager gewicht te kiezen of minder sets te doen.

Ach, 3 uur is niks.. mijn record is 3 etmalen zonder slaap :cool: .. maar ja, ik heb dan ook een 'afwijking' (let wel: voor mij is 7-8 uur normaal).

3 etmalen? haha dat zou ik niet overleven, i need my sleep, zeker nu ik 4 keer in de week train
 
Re: Re: Re: Moe

Originally posted by Reinier


3 etmalen? haha dat zou ik niet overleven, i need my sleep, zeker nu ik 4 keer in de week train
Ff opscheppen.. een ander record: 116 uur achter elkaar gefietst, met slechts 9 uur slaap.. lijkt eerder op een strafkamp van de mariniers, maar het was echt vrijwillig en onbetaald (sterker nog: ik betaalde voor deelname).
Na 800 km (2,5 dag) 4 uur geslapen, daarna om de 12 uur 1 uur geslapen en de resterende 600 km gefietst... was aardig uitgewoond daarna.. toch nauwelijks caffeïne ingenomen (3 koppen thee/koffie), had nl. 3 maanden totaal nulkommanul caffeïne ingenomen, dus was hyper-sensitief daarvoor geworden!

Fietser:o
 
Re: Re: Re: Moe

Originally posted by Reinier


3 etmalen? haha dat zou ik niet overleven, i need my sleep, zeker nu ik 4 keer in de week train

Als het te gek wordt kan je een proberen om een melatonine supplement te gebruiken...schijnt goed te werken.
 
Re: Re: Re: Re: Moe

Originally posted by Robin


Als het te gek wordt kan je een proberen om een melatonine supplement te gebruiken...schijnt goed te werken.
Die 3 etmalen was ook vrijwillig hoor..: 's nachts in de rookvrije disco/bar en overdag interessante lezingen en kletsen met de jongen waar ik toen verliefd op was. Een Esperanto bijeenkomst natuurlijk :D .
 
waarschijnlijk als je gaat trainen zal je merken dat je lichaam zichzelf oppept. Meestal ben ik ook na een slechte nacht moe als ik naar de gym ga maar als ik eenmaal bezig ben dan voel ik me een stuk lekkerder en na het trainen voel ik me dan heerlijk

succes
 
Ik heb 6 maanden lang elke nacht 3-4 uur geslapen, was een ramp, chemische slaapzooi geprobeerd, pure troep. je slaapt, maar rust niet uit.. nu melatonine, werkt super..

Ik was voor het trainen doodmoe, maar effe doorbijten, als je eenmaal aan de gang bent word je weer fit en naderhand voel je je heerlijk..
 
Originally posted by soulreaver
Ik heb 6 maanden lang elke nacht 3-4 uur geslapen, was een ramp, chemische slaapzooi geprobeerd, pure troep. je slaapt, maar rust niet uit.. nu melatonine, werkt super..

Ik was voor het trainen doodmoe, maar effe doorbijten, als je eenmaal aan de gang bent word je weer fit en naderhand voel je je heerlijk..
Was het voor je werk of had je een slaapprobleem SR?
Ik doe expres de KT in de ochtend omdat ik me erna zo goed voel, daar teer ik dan de hele dag op. Vorige week was ik zo hyper dat ik steeds veel te laat naar bed ging.. hopelijk lukt het deze week beter.
Overigens ben ik in Brazilië verzot geraakt op passievruchten (heet daar maracuja). En als ik dan vertelde dat ik dat als grapefruit met suiker at, reageerde bijna iedereen in de trant van dat ik dat 's avonds voor het slapen gaan moest eten omdat je er rustig van werd en er goed van kon slapen..
En wat dacht je wat, bij de Etos zag ik dus op het schap passiebloemenspul staan tegen slapeloosheid!
 
Kan bb wat te maken hebben met slaapproblemen dan? Ik merk wel dat ik s´avonds nog vaak actiever ben dan voordat ik fanatiek bezig was..
 
Weet iemand hoe belangrijk rust nu eigenlijk is voor de opbouw van spieren? Ik heb nu al bijna 3 maanden gemiddeld zo'n 4 to 5 uur slaap en heb in die periode geen gains meer behaald terwijl het eerst goed ging.

Ik begin in de wagen in slaap te vallen echter thuis kan ik niet in slaap komen en ik mis de energie die ik voorheen wel had. Eten lukt me ook minder omdat ik door het moe zijn geen zin heb.

Maar hoe belangrijk is het dus voor spieropbouw om voldoende te slapen, je groeit maar het eerste uur of zo dacht ik en dan zijn je reserves op.
 
Originally posted by avg
Weet iemand hoe belangrijk rust nu eigenlijk is voor de opbouw van spieren? Ik heb nu al bijna 3 maanden gemiddeld zo'n 4 to 5 uur slaap en heb in die periode geen gains meer behaald terwijl het eerst goed ging.

Ik begin in de wagen in slaap te vallen echter thuis kan ik niet in slaap komen en ik mis de energie die ik voorheen wel had. Eten lukt me ook minder omdat ik door het moe zijn geen zin heb.

Maar hoe belangrijk is het dus voor spieropbouw om voldoende te slapen, je groeit maar het eerste uur of zo dacht ik en dan zijn je reserves op.
Een goede nachtrust is hartstikke belangrijk. BB stoelt op trainen, eten en SLAPEN. De hoeveelheid die je nodig hebt is per persoon verschillend. Hoe ouder je wordt, des te minder je slaapt. Maar houd als leidraad de tijd aan die je slaapt als je niet per se op hoeft tijdens de vakantie of zo...
Niet dat ik me daar aan houd/hield, maar ja, een dokter volgt ook zijn eigen adviezen niet op...
 
Ha! Hét excuus om lang te slapen, BB doen! Zonder voldoende slaap groei je nauwelijk, en spierpijn blijft veel langer...
 
Back
Naar boven