AndroidHealthClinic

moedervlekken. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Mickey86

Brutus
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
4 jun 2003
Berichten
4.324
Waardering
32
Lengte
1m80
Massa
81kg
hi?

Ik heb nogal wat grote en veel moedervlekken , kzou ze willen laten weghalen. maar denk niet dat men doctor +-12vlekken zal wegsnijden.

Waar zou ik het nog kunnen laten doen?

greetzz
 
niet> waarom wil je dat doen? omdat t zo onprettig oogt?
kan volgens mj wel de nodige consequenties met zich meebrengen
 
ja omdat het onprettig oogt en omdat sommige jeuken en zelfs groeien.

ik heb liever een klein litteken dan zo'n zwarte vlek hoor. trouwens er zijn nu genoeg middelen om het litteken zoveel mogenlijk te laten verdwijnen.
 
dandyman zei:
niet> waarom wil je dat doen? omdat t zo onprettig oogt?
kan volgens mj wel de nodige consequenties met zich meebrengen

uhm, moedervlekken zijn niet bepaald goed voor je gezondheid..kleine platte prima, maar zijn ze groter, dikker en laten ze een beetje los, beslist eraf laten halen!

moedervlekken[de grote] kunnen kwaadaardig worden en in een kankergezwel veranderen!
 
superspider zei:
ja omdat het onprettig oogt en omdat sommige jeuken en zelfs groeien.

ik heb liever een klein litteken dan zo'n zwarte vlek hoor. trouwens er zijn nu genoeg middelen om het litteken zoveel mogenlijk te laten verdwijnen.
Direct naar de doctor! Sommige zal hij weg branden, meeste weg vriezen en extrme gevallen moet poliklinisch onder lokale verdoving ..... maar als ze van vorm veranderen moeten ze echt zo snel mogelijk weg ! (en zeker bevriezen laat zelden ernstige littekens achter)
 
ja, dat dacht ik ook al, heb er zelfs al van die jeuk weggekrabt.

maja kweet niet of in Belgie het zo makkelijk gaat. Ik ga in ieder geval naar de doctor, maar het gaat hier zo over een 12grote,dikke moedervlekken en die zal hij allemaal niet willen weghalen.

trouwens mentaal heb ik het er gewoon moeilijk mee, ik durm men t-shirt niet eens uitdoen opt strand ofzo.

greetzzz
 
superspider zei:
ja, dat dacht ik ook al, heb er zelfs al van die jeuk weggekrabt.

maja kweet niet of in Belgie het zo makkelijk gaat. Ik ga in ieder geval naar de doctor, maar het gaat hier zo over een 12grote,dikke moedervlekken en die zal hij allemaal niet willen weghalen.

trouwens mentaal heb ik het er gewoon moeilijk mee, ik durm men t-shirt niet eens uitdoen opt strand ofzo.

greetzzz

Ik denk dat je dat duidelijk moet maken aan je arts, dan zal hij eerder geneigd zijn ze weg te halen. Probleem daarbij is hoe dicht ze bij elkaar zitten ; als ze erg dicht bijelkaar zitten kunnen ze niet allemaal tegelijk worden weggehaald (dan houd je te weinig huid over op die plek).
 
Ik zit er ook erg mee :(
Maar welke methode is het beste om weg te halen en het minst mogelijk het litteken

heb je ook veel kleine?
 
TrainingFreak zei:
Ik zit er ook erg mee :(
Maar welke methode is het beste om weg te halen en het minst mogelijk het litteken

heb je ook veel kleine?

kleine platte zijn ongevaarlijk en zien er soms zelfs leuk uit!

er is niet een beste methode overigens..
 
shadum: ze zitten redelijk verspreid, er is niet echt een die dicht bij een ander staat.

Trainingfreak: awel ik heb kleine moedervlekjes maar die zijn echt heel mini, daar moet je 5cm van afstaan om ze te zien.
 
Tsja het is en blijft moeilijk hoor weghalen van moedervlekken, de ene kunnen ze gewoon wegvriezen, en bij de andere moet echt de hele huid verwijderd worden. Daar hangt het van af.

Maar het kan zeer goed, een plastiusch chirurg kan het vaak heel netjes oplossen, dan denk je aan een litteken dat 1 jaar nog redelijk zichtbaar is maar dan snel minder wordt.

Bedenk dat als je er echt 'psychisch' last van hebt, en ja je shirt niet uit willen doen komt aardig die kant op, dan zijn er vaak extra regelingen in het ziekenfonds om het allemaal te bekostigen.
 
ja, maar in Belgie is da wee klote.

ze moeten in iedergeval weg, ik kan leven met kleine littekentjes trouwens ik heb er al een paar.
Dat liever dan zo grote opvallende zwarte plekken.

greetzzz
 
ik heb er ook best veel, ik ben er een paar keer voor naar de dokter geweest, de eerste keer heeft ze me doorverwezen naar het ziekenhuis die heeft er een aantal weggehaald (in mijn gezicht) hij heeft ze min of meer weggebrand maar die zijn allemaal teruggekomen ze zijn wel wat lichter geworden maar je ziet ze nog steeds

Toen ik de 2e keer naar de huisarts ging vond die het onzin om ze weg te laten halen dus wou die me niet doorverwijzen (???) toen ben ik zelf naar het zh gegaan (wat gewoon kan) die arts heeft me verteld dat het weinig zin had omdat ik mijn huidtype niet meehad en blabla....plus als hij het zou doen zouden er kleine littekentjes overblijven (als ze al helmaal weg zouden gaan) en vooral als je huid dan weer bruin word steken die heel erg af iig je zou er volgens hem niet beter uit te komen zien.

maar ik zat er de laatste tijd ook weer aan te denken om ze weg te laten halen, misschien via een plastisch chirurg???
 
Dat is het verschil tussen wegbranden/vriezen en weg snijden. Bij snijden wordt er echt een deel huid weg gehaald, en dat laat littekens achter, maar zeker in het gezicht genezen die reg snel (weg snijden is alleen wel permanenter dan branden)
 
Weghalen met de laser?!

Je kunt sommige moedervlekken ook weg laten halen met dezelfde laser (robijnlaser) als waarmee ook tatoeages worden verwijderd.
Maar mochten de moedervlekken groot zijn, dan raad ik je eerst aan om naar de huisarts te gaan die je zo nodig door vewijst naar de dermatoloog.
 
hoe gevaarlijk kan zo een grote moedervlek worden?
erge ziektes? niet dat ik t heb maar ben benieuwd.
 
bodybuilder0102 zei:
hoe gevaarlijk kan zo een grote moedervlek worden?
erge ziektes? niet dat ik t heb maar ben benieuwd.
Kankerverwekkend lijkt me erg genoeg.
 
Back
Naar boven