XXL Nutrition

Moeilijk mezelf te wegen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Legiyo

Cool Novice
Lid geworden
13 feb 2016
Berichten
165
Waardering
14
Lengte
1m83
Massa
62kg
Vetpercentage
10%
Goedemiddag dbb. Aangezien constipatie problemen is het nogal lastig mezelf te wegen... ik kan meestal wel elke dag alleen zijn de darmen nooit helemaal leeg... hoeveel kan dit schelen in gewicht? Alvast bedankt voor de moeite
 
Lol, gewoon telkens op zelfde tijdstip wegen.
Ik weeg me bv elke maandagmorgen na het opstaan
 
Lol, gewoon telkens op zelfde tijdstip wegen.
Ik weeg me bv elke maandagmorgen na het opstaan
Ja doe ik ook , maar mijn gewicht schommelt steeds met 1 tot 2 kilo ook als ik naar de toilet kan maar mijn darmen zijn nooit leeg, daarom is het moeilijk mezelf te wegen..
 
elke dag wegen. noteren. na 7 dagen het.gemiddelde van 7 dagen pakken.
 
Bij mij kan het soms ook flink schommelen in gewicht. Ik zou idd ook gewoon de gemiddelde waarden nemen (en altijd dezelfde weegschaal en op hetzelfde moment v.d. dag). En hoe meer het schommelt hoe meer wegen, desnoods elke dag zoals Shawn al schreef want dan zijn de gemiddelde waarden iets accurater. Maar doe dit a.u.b. niet elke week van het jaar :P

Ik zou zeggen dat ik zelf (in het meest extreme geval) tot 2 kilo meer of minder kan wegen maar meestal schommelt het niet meer dan hooguit 1kg. Maar ik kan het vaak zien als s'ochtends mijn buik dik is (van de volle darmen/blaas) en ik nog niet naar de wc kan dan ja, dan weet ik dat ik er wat vanaf moet halen of het wegen de dag erna gewoon opnieuw moet verrichten.

Zelf weeg ik me het liefst max 1x per week en altijd in de ochtend na het opstaan en na het toilet bezoek (indien mogelijk). Ik wil me er niet teveel op fixeren omdat een goed merkbare verandering vaak toch enkele weken of langer vergt.
 
Misschien vanzelfsprekend maar zorg ervoor dat je weegschaal recht en stevig staat op een harde vloer(dus niet op tapijt/vloerbedekking) en weeg bij voorkeur altijd op dezelfde plek. Uit eigen ervaring(:D) kan wegen op vloerbedekking zomaar een kilo schelen.
 
Ja doe ik ook , maar mijn gewicht schommelt steeds met 1 tot 2 kilo ook als ik naar de toilet kan maar mijn darmen zijn nooit leeg, daarom is het moeilijk mezelf te wegen..


heeft iedereen, gewoon elke ochtend wegen na het plassen en je elke week je gemiddelde nemen.
 
Je kan ook je stoelgang achteraf wegen en dan aftrekken.
Je kunt je ook naakt, post-sex (voor mannen), post-borstvoeding (voor vrouwen duh) en na het nagelknippen en na het waxen/kapper/scheren en evt op Mt. Everest wegen, dan ben je ietsje lichter weer :rolleyes: .
En elke dag PRECIES hetzelfde eten&drinken&zweten&trainen&traplopen&etc lukt toch niemand.

Okay even serieus, ons gewicht schommelt nu eenmaal en dat is normaal, zelfs wanneer je jezelf correct weegt. Dat heeft iedereen. En bij een splitschema maakt het ook uit welk schema je nu net de dag ervoor had en nog tig factoren en het telt allemaal bij elkaar op en als je dan 500-1000gr meer of minder weeg, ja lijkt me persoonlijk normaal en soms een hevigere schommeling.

Ik neem ook aan dat hoe groter&zwaarder je bent, hoe groter de absolute schomelingen zullen zijn? Iemand van 1.90 120kg zwaar zal meer (absoluut gemeten) schommelen in gewicht denk ik dan iemand van 1.70 50kg.
 
Als je chronisch verstopt zit kan dat nogal 1 tot wel 2 kilo schelen + vocht etc .. ik zou jezelf maar 1 keer per 2 weken wegen ofzo
 
Je kan ook je stoelgang achteraf wegen en dan aftrekken.
Je kan ook eerst aftrekken, zie niet in waarom dat specifiek na het wegen van je stoelgang moet...
 
Het ruikt hier naar miscommunicatie xD
 
Je kan ook eerst aftrekken, zie niet in waarom dat specifiek na het wegen van je stoelgang moet...
Zou jij echt ontspannen kunnen aftrekken als je nog niet weet hoeveel je stoelgang weegt?
 
Je kan ook eerst aftrekken, zie niet in waarom dat specifiek na het wegen van je stoelgang moet...
mat heeft een fetish voor zijn stoelgang vandaar natuurlijk...
 
Als je elke ochtend evenveel verstopt bent, kan je toch prima je progressie blij blijven houden? Dat is hetzelfde principe als dat ik m'n vet% niet weet, omdat die dat niet accuraat berekend, maar wel m'n huidplooi blijf meten voor de progressie.

Of bedoel je het anders?
 
Bedankt voor de antwoorden... vergat ook te melden dat ik aan de laxeerzakjes zit... de eerste twee weken zelfs op 4 tot 8 per dag op advies van huisarts...de huisarts zei dat die laxeerzakjes ook HEEL veel vocht vasthoud.
Weet niet hoeveel dat kan schelen..
 
Bedankt voor de antwoorden... vergat ook te melden dat ik aan de laxeerzakjes zit... de eerste twee weken zelfs op 4 tot 8 per dag op advies van huisarts...de huisarts zei dat die laxeerzakjes ook HEEL veel vocht vasthoud.
Weet niet hoeveel dat kan schelen..

Ik ook 2 per dag en eens in de 2 maanden 10 per dag. Maar wat zeg je over mijn post hierboven? Progressie kan je dan toch prima bijhouden?

Als ik heel erg vol zit dan merk ik dat zelf en zie ik dat op de weegschaal. Die meting tel ik dan niet mee. De rest allemaal wel.
 
Ik ook 2 per dag en eens in de 2 maanden 10 per dag. Maar wat zeg je over mijn post hierboven? Progressie kan je dan toch prima bijhouden?

Als ik heel erg vol zit dan merk ik dat zelf en zie ik dat op de weegschaal. Die meting tel ik dan niet mee. De rest allemaal wel.
Nee ik kan het niet meer bijhouden omdat ik nooit meer helemaal leeg ben en paar weken terug 3 kilo lichter was terwijl ik mijn kcal niet verhoogt heb..
 
movicolon, macrogel en dat soort dingen houden het vocht vast in de darmen. Kan inderdaad zo 2 kilo verschillen vanaf dat je het gaat gebruiken. Dus het gewicht wat je nu hebt is inclusief extra vocht in je darmen. Dus die 3 kilo is zeker geen gewicht in massa (vet of spier) maar een vocht gewicht.
waarschijnlijk schommel je nu rondom een gewicht met +1 of -1 kg. Dus een speling van 2 kg. Dat is heel normaal met ontlasting en darm problemen.

Blijf jezelf gewoon 1 a 2 x per week wegen in de ochtend. Je zal dan met de tijd een trend kunnen gaan zien of deze oploopt of afloopt.
Het blijft altijd gokken en dat is inderdaad lastig met die zakjes. Maar als je nu redelijk rondom een bepaalde waarde blijft schommelen met die 2 kg dan hoog je je voeding op. Je bent zo licht dat ik dat swieso zou doen. Pak er 500 kcal bij en kijk met een week of 2 a 3 of de trend omhoog gaat.
 
Back
Naar boven