XXL Nutrition

Moeite halverwege set? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Grassprietje

Novice
Lid geworden
20 sep 2013
Berichten
5
Waardering
0
Lengte
1m70
Massa
65kg
Vetpercentage
13%
Hallo,

Altijd als ik butterflies, lat pulldowns of cable flyes doe, zijn de eerste paar reps(meestal 5) makkelijk te doen, maar daarna ga ik op een soort van 'lock' waardoor ik mijn set niet kan afmaken.
Weet iemand de oorzaak en heeft iemand hier een oplossing op?

Alvast bedankt!
 
Minder gewicht pakken met wat meer herhalingen, en dan rustig het gewicht opbouwen misschien?
 
Minder gewicht pakken met wat meer herhalingen, en dan rustig het gewicht opbouwen misschien?

Als ik wat lichter pak, lijkt het wel op een warm up, want daar kan ik wel 20 reps van.
 
Tja vrij normaal toch dat het na een paar reps steeds zwaarder word... Oplossing: sterker worden.
Eureka!
 
Pak je weer wat zwaarder :)

Dan kom ik weer terug op mijn probleem ^^

---------- Toegevoegd om 16:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:21 ----------

Tja vrij normaal toch dat het na een paar reps steeds zwaarder word... Oplossing: sterker worden.
Eureka!

Het is meer zo van: eerste 5 zijn even makkelijk en daarna lukt het opeens niet meer
 
Te zwaar ; ga je lichter. Te licht ; ga je wat zwaarder. Kom op man bodybuilding is geen schaken ofzo.
 
Waarschijnlijk zijn de gewichten nog zo "laag" dat die paar kilo's verschil voor jou zo'n groot verschil is dat het zoveel reps scheelt.
Gewoon doortrainen komt 't heus goed
 
Gewoon doortrainen. Als je bijvoorbeeld met 10 kg faalt na 5 reps dan pak je de 9 kg en maak je je set af met de 9 kg.
 
Back
Naar boven