Fitness Seller

Moeite Met Aankomen...

Bezoekers in dit topic

pentje

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
18 jun 2009
Berichten
454
Waardering
3
Lengte
1m85
Massa
91kg
Vetpercentage
15%
Zie AUB pagina 3. heb hulp nodig!!
 
Laatst bewerkt:
ik zie geen foto?
 
foto is aan t uploaden btw
 
34hhul3.png
 
enig idee hoeveel kcal je eet en wat je behoefte is?
 
Heel simpel, meer eten. Misschien het trainingsschema wat omgooien (richten op zware compounds).
 
heb mn vebruik berekend en dat was 2900

ik eet ongeveer 3300 dus dat zou niet het probleem moeten zijn...

Heb je een voorbeeld van hou ik mijn training dan zou kunnen uitvoeren in die 3 dagen? En waarom zou dat helpen volgens jou?
 
400 Kcal boven je verbruik zitten gaat niet veel zoden aan de dijk zetten.

Als je echt een goede (winter)bulk wilt zetten, ga er dan minstens 1000 Kcals boven zitten. Niet te bang zijn om een paar BF percentages omhoog te schieten; een goede bulk zet altijd wat vet aan.

Wat training betreft: probeer voor de verandering wat meer gewicht te pakken, en minder reps. Om stagnatie te voorkomen is het aan te raden eens in de zoveel tijd je trainingsschema compleet om te gooien.

Een meester in het manipuleren van lichaamsgewicht is Anthony Ditillo. Hieronder een aantal links naar zijn manier van gewicht aanzetten/ manier van trainen.
Reg Park en alle grote namen uit dat tijdperk gebruikten een zelfde soort strategie. Veel sets, veel gewicht, weinig reps.

http://ditillo2.blogspot.nl/2009/11/my-experience-with-weight-gain-anthony.html

http://ditillo2.blogspot.nl/2009/11/advanced-training-anthony-ditillo.html

http://oldschooltrainer.com/anthony-ditillo-training-routines/

De eerste twee blogs hebben een wat ongelukkige layout, dus Ctrl A/ Ctrl C en ik Word plakken. Je kent het wel.
 
thanks man!
Ik ga het eens bekijken.
Doe de laatste paar weken sowieso al 8 reps ipv 10 of 12. Wat het lastig maakt is dat er geen stappenplan is zo vna; volg dit en je behaalt wat je wilt behalen.
Iedereen zegt iets anders en raadt iets anders aan.
Overal eerst 10 reps als warm up en dan 5 sets van 5 reps op max weight lijkt me wel leuk om eens een aantal weken te proberen.


Ik zie alleen niet waar ik die 600 extra kcal vandaan ga halen (dan zit ik dus bijna op de 4000)

Iemand aanvullingen die ik makkelijk kan toepassen op mijn huidige schema om zo rond de 3800 kcal te komen of zo? voor mijn gevoel eet ik nl al erg veel
 
Laatst bewerkt:
Pak (biologische) volle melk is 660 kcals en in 5 minuten weg.

Niet blind die schema's overnemen, maar dat begrijp je zelf ook wel. Het idee van veel sets, veel gewicht, weinig reps, geen isolatieoefeningen is er een om aan te houden.
 
1000 boven onderhoud:roflol:

Maximaal 10% boven onderhoud, anders zet je teveel vet aan. Moet er allemaal weer af, zonde.

Spek kan je niet aanspannen;)
 
heb mn vebruik berekend en dat was 2900

ik eet ongeveer 3300 dus dat zou niet het probleem moeten zijn...

Heb je een voorbeeld van hou ik mijn training dan zou kunnen uitvoeren in die 3 dagen? En waarom zou dat helpen volgens jou?

Omdat je het hebt uitgerekend? Blijkbaar klopt die berekening niet. En ga ook eens meer richting op de compounds ipv dat gepiel met isolatie.
 
1000 lijkt me idd wel veel.
maar kan wel van 300/400 naar 600 gaan oid.

Waar ik bang mee ben met Anthony ditillo's manier van trainen is dat ik misschien mijn spieren niet specifiek genoeg pak?

bv:
Monday:
a.) Squat – 1×10; 1×8; 1×6; 1×4; 1×2 and then 5 sets of 3-5 reps using all the weight possible.
b.) Bench Press – Same as squat.



Thursday:
a.) Deadlift – same sets and reps as Monday.
b.) Bentover Row – same sets and reps as Monday.


Normaal pak ik echt meer oefeningen.
Waarom zou deze manier van trainen, zonder isolatie oefeningen , dan beter zijn?

Omdat menig mens altijd zegt; rond de 8 reps. 3 a 4 sets en ongeveer 3 oefeningen per spiergroep (standaard verhaaltje)
 
Bang mee ben? Tha ****?
 
1000 boven onderhoud:roflol:

Maximaal 10% boven onderhoud, anders zet je teveel vet aan. Moet er allemaal weer af, zonde.

Spek kan je niet aanspannen;)

Het hele idee van een bulk is het opgedane vet er later weer af te branden. Blijkbaar heeft OP niet genoeg aan een 400 Kcal overschot of heeft is zijn onderhoudsberekening verkeerd.

1000 Kcal boven onderhoud is prima.
 
Omdat je het hebt uitgerekend? Blijkbaar klopt die berekening niet. En ga ook eens meer richting op de compounds ipv dat gepiel met isolatie.


ik doe gewoon 3 dagen split en doe bij borst dag gewoon benchpress,
bij rug dag bent over rows of deadlift, bij schouders en benen squat ik en MP press...

hiernaast pak ik dan meestal nog 2 a 3 oefeningen

---------- Post toegevoegd Mon 24 Dec 2012 om 13:16 ----------

Bang mee ben? Tha ****?

dat is een uitdrukking.
als je de boodschap van de zin niet begrijpt raad ik je aan een spoed cursus begrijpend lezen te doen.
 
ik doe gewoon 3 dagen split en doe bij borst dag gewoon benchpress,
bij rug dag bent over rows of deadlift, bij schouders en benen squat ik en MP press...

hiernaast pak ik dan meestal nog 2 a 3 oefeningen

---------- Post toegevoegd Mon 24 Dec 2012 om 13:16 ----------



dat is een uitdrukking.
als je de boodschap van de zin niet begrijpt raad ik je aan een spoed cursus begrijpend lezen te doen.

Je zegt tegen de verkeerde persoon het woord "split", sorry. ;)
 
1000 lijkt me idd wel veel.
maar kan wel van 300/400 naar 600 gaan oid.

Waar ik bang mee ben met Anthony ditillo's manier van trainen is dat ik misschien mijn spieren niet specifiek genoeg pak?

bv:
Monday:
a.) Squat – 1×10; 1×8; 1×6; 1×4; 1×2 and then 5 sets of 3-5 reps using all the weight possible.
b.) Bench Press – Same as squat.



Thursday:
a.) Deadlift – same sets and reps as Monday.
b.) Bentover Row – same sets and reps as Monday.


Normaal pak ik echt meer oefeningen.
Waarom zou deze manier van trainen, zonder isolatie oefeningen , dan beter zijn?

Omdat menig mens altijd zegt; rond de 8 reps. 3 a 4 sets en ongeveer 3 oefeningen per spiergroep (standaard verhaaltje)

Het is een aardig groot artikel ja. Wat eruit te distilleren valt is dat een gemiddelde van 10 sets per compound oefening voor 4-7 reps optimaal is voor spiergroei.

Wat ik altijd gedaan heb is luisteren naar personen die het gemaakt hebben in het wereldje en via trial and error erachter zien te komen wat voor mij werkt. Een isolatieoefening als cable kickbacks hebben mijn triceps nooit laten groeien. Close Grip Bench presses en overhead presses daarentegen wel.

Vuistregel voor het kweken van massa is veel sets, veel gewicht, weinig reps op compounds.
 
ik doe gewoon 3 dagen split en doe bij borst dag gewoon benchpress,
bij rug dag bent over rows of deadlift, bij schouders en benen squat ik en MP press...

hiernaast pak ik dan meestal nog 2 a 3 oefeningen

---------- Post toegevoegd Mon 24 Dec 2012 om 13:16 ----------



dat is een uitdrukking.
als je de boodschap van de zin niet begrijpt raad ik je aan een spoed cursus begrijpend lezen te doen.

Hahahahahahahahahahahahaha, als ik straat taal niet begrijp, omdat ik bijna 2x ouder ben dan jij, betekend dit niet dat ik de nederlandse taal niet beheers.
 
Omdat jij drie dagen de tijd hebt om te trainen, is dit schema het proberen waard:

Monday, Wednesday and Friday:

a.) Squat – 5 sets of 3 to 5 reps using all the weight possible.
b.) Bench Press – same as Squat.
c.) Deadlift – same as Squat.
d.) Bentover Row – same as Squat.
 
Back
Naar boven