XXL Nutrition

Moeite Met Aankomen... (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ziet er uit als een prima schema inderdaad.

Compounds en veel gewicht pakken in de bulk en veel reppen en isoleren tijdens de cut.
 
Ziet er uit als een prima schema inderdaad.

Compounds en veel gewicht pakken in de bulk en veel reppen en isoleren tijdens de cut.

Natuurlijk is dat een goed schema, bedacht door 1 van de halfgoden: Glenn Pendlay! ;)
 
Omdat jij drie dagen de tijd hebt om te trainen, is dit schema het proberen waard:

Monday, Wednesday and Friday:

a.) Squat – 5 sets of 3 to 5 reps using all the weight possible.
b.) Bench Press – same as Squat.
c.) Deadlift – same as Squat.
d.) Bentover Row – same as Squat.


heb die zien staan ja inderdaad.

Is het beter om drie dagen ditzelfde schema te doen of een 3 daaagse split te behouden gebaseerd op compound oefeningen 5x5?

Bv;
Maandag; borst biceps
: benchpress 1 set van 10 & 5 sets van 5 max weight
En hierbij nog twee oefeningen als; cable flys en incline drukken

Bicep;
2 oefeningen


Woensdag Rug + tricep:
Deadlift 1 set van 10 en dan 5x5
Bent over row zelfde principe
En dan misschien nog 1 oefening Lat pulldown oid 5x5

Tricep;
Close grip benchpress 5x5
Overhead extensions of skull crush 5x5

Laatste dag schouders + benen
Squat 1 set van 10 en dan 5x5
Oefening voor quads ,hamstrings en kuiten gewoon 3 sets voor er bij.

Daarna schouders;
Military press 5x5 principe
nog twee oefeningen er bij drie sets


Ik heb hierbij meer het gevoel dat ik zowel de nadruk leg op de compound oefeningen en het 5x5 principe met weinig reps en max weight, maar tegelijkertijd toch ook de spieren iets specifieker pak
.

Dit is puur een kwestie van mijn gevoel,
Als iemand me dit kan afraden en mij aanraadt om gewoon een aantal weken 3x per week dit vol te houden :

a.) Squat – 5 sets of 3 to 5 reps using all the weight possible.
b.) Bench Press – same as Squat.
c.) Deadlift – same as Squat.
d.) Bentover Row – same as Squat.[/QUOTE]

Dan hoor ik ook graag waarom

---------- Post toegevoegd Mon 24 Dec 2012 om 17:45 ----------

Ik wil overigens graag clean bulken, wil er ongeveer een kilo of 6 tot 8 bij hebben.

---------- Post toegevoegd Mon 24 Dec 2012 om 17:53 ----------

Of dit schema: http://www.t-nation.com/free_online_article/most_recent/the_texas_method

Maar het ligt veel minder aan je schema dan aan wat je eet.


heb het hele artikel gelezen en is best interessant.
Alleen vraag ik me af;
Je traint volgens dit schema 3x per week en je pakt maar 3 oefeningen 5x5 of soms zelfs maar 3x5.

Is dit niet veel te weinig?
Ik pak nu bij een training van 2 spiergroepen al snel 3 oefeningen per spiergroep. Dus 6 oefeningen in een training van 2 spieren. ben dan ruim een uur bezig.

met dit schema sta ik binnen een half uur weer buiten de deur.
 
Laatst bewerkt:
Alleen je rustperiode op dat schema zal al een halfuur zijn. Wanneer je op 90% van je 1RM traint.. heb je niet genoeg aan een minuutje rust. Op compound oefeningen rust je zolang als dat nodig is.

Ik stel voor dat je het schema van Anthony een paar weken volhoudt, samen met een goed voedingsschema uiteraard. Eet daarbij gewoon zoveel mogelijk van al het cleane spul dat je kunt vinden.

Bergen rijst (150 gram ongewogen per maal, 3x per dag), een halve kilo rundergehakt van de slager per dag (inkopen op gehaktdag/woensdag) en door de rijst mixen. Veel broccoli en blauwe bessen. Minstens twee liter volle biologische melk per dag, een pak bij het ontbijt en een pak na de training. Dan zit je al aan de 3700 Kcal.

Stel dat je naar jouw mening teveel vet aanzet, gooi je er wat intensieve cardio doorheen. Mijn favoriet zijn farmerwalks met een gewicht waarmee je een metertje of 40 kunt lopen voor een paar setjes. Ook goed voor de traps en onderarmen.
 
Laatst bewerkt:
Ga het sowieso proberen,
Maar hoe zit het bv met de biceps? Want die pak je niet echt "specifiek"
Groeien deze dan wel goed?

En na elk setje van 5 dus gewoon redelijk lange rust , even wat water drinken etc.


Heb je misschien een aanvulling op mijn huidige voedingsschema ipv een totaal ander schema? Heb nl. ook stage en school dus kan niet 3x per dag rijst en gehakt eten. (ik zoek vooral makkelijke dingen om tussendoor (op school) te kunnen eten )
Daarom heb ik nu 2 warme maaltijden op een dag en de rest van de dag vul ik met brood en shakes. (zie vorige pagina)

Als je me mijn onduidelijkheid/onwetendheid over deze manier van trainen weg zou kunnen nemen en misschien nog een goede aanvulling op mijn huidige voeding weet dan kan ik volgende week lekker knallen!!
WIl trouwens echt zo min mogelijk vet aan zetten dus clean bulken met producten laag in vet .

Bedankt tot dus ver!!
 
Geloof mij maar dat je biceps prima meegroeien door de BOR's die je doet. Als je echt zo gefixeerd bent op de biceps gooi je er wat hammer curls doorheen aan het einde van de training. Je gaat sowieso geen centimeters extra op je biceps pakken als je een schema zou volgen met BOR's en Ez curls, in plaats van enkel BOR's.

Genoeg mensen op de Uni lopen rond met bakjes rijst, dus dat moet wel kunnen. Op de stage kan dat ook wel denk ik. Mensen gaan je in het begin aanstaren, maar **** die ecto's.

De enige manier om je over te halen is door de vraag te stellen of je wilt buffelen of niet. Dit schema gecombineerd met een strakke voeding maakt een buffel van je. Een schema met dumbbell kickbacks en cable side raises niet.
 
Ok ik ga t gewoon proberen .
Hoef dus echt geen isolatie oefeningen te pakken ?

Ik geef les op een basisschool donderdag en heb twee pauzes . 1daarvan loop ik buiten dusbkan echt geen bakjes rijst meenemen dan . Naar school zou idd wel kunnen .

Nog een tipje voor een lekker en makkelijk recept ?(dat niet te droog is)
En andere dingetjes die ik extra kan nemen behalve rijst metvgehakt ?

Maak morgen Ff een nieuw schema en zal dat hier posten
 
Isolatie zal niet nodig zijn.

Kun je meteen een goed voorbeeld stellen voor die kids als ze vragen stellen over je bakjes, haha.

Bij mij moet je in ieder geval niet wezen voor lekkere recepten, maar een klont gras-roomboter maakt alles een stuk lekkerder en minder droog.
 
Postbdeze week mijn nieuwe train en voedingsschema en ben erg benieuwd naar de reacties dan ! Volgende week wik ik er mee beginnen . Maak dezebweek Ff af zoals ik t nu doe.

Heel erg bedankt so far en hoop dat ik straks rond april, mei wat leuke foto's kan plaatsen in ditzelfde topic

---------- Post toegevoegd Mon 24 Dec 2012 om 21:42 ----------

Nog 1vraag:
Moet ik stoppen met 2x per week voetballen (begint weer in februari) om te kunnen gainen ?(clean)
Of is dit juist wel goed
 
Moet je zelf weten. Het moet wel leuk blijven, dus als je veel plezier uit voetbal put, gewoon blijven doen. Wel wat extra eten uiteraard want intensieve cardio in de bulk is niet aan te raden.
 
begin aankomende maand met dit geposte schema:
[Link niet meer beschikbaar]

Mijn vraag alleen nog hier over is;

Hoe lang moet ik deze manier van trainen volhouden alvorens ik andere oefeningen ga toepassen? (zoals bent over rows of MP press er bij oid. Variatie met andere compound movements)

---------- Post toegevoegd Fri 28 Dec 2012 om 18:51 ----------

En zou ik dit eventueel ook na een tijd volhouden kunnen uitbreiden tot een split gebaseerd op alleen maar compound movements in 5x5 ? IPV altijd deze vorm van "full body"blijven doen ?
 
anyone?
 
Kijk dat schema eerst maar eens een maand aan.
 
A) Squats, warm-up, then work up in singles or doubles to one single, new 5RM

Als ik het goed begrijp moet ik een hoger gewicht pakken en setjes van 1 of 2 reps doen.
hoe vaak moet ik dan, na het warm up setje, setjes van 1 of 2 reps gaan doen?
Dit is voor mij nog onduidelijk.
 
heb mn vebruik berekend en dat was 2900

ik eet ongeveer 3300 dus dat zou niet het probleem moeten zijn...

Heb je een voorbeeld van hou ik mijn training dan zou kunnen uitvoeren in die 3 dagen? En waarom zou dat helpen volgens jou?

ik denk dat dit niet klopt, kijk naar mijn stats en ik moet al deze hoeveelheid kcal eten om te gainen.
 
ik denk dat dit niet klopt, kijk naar mijn stats en ik moet al deze hoeveelheid kcal eten om te gainen.


heb ook idd mijn kcal behoefte opnieuw berekend.
Standaard was het ongeveer 2060.

Dit keer 1.60 gedaan en kwam uit op een kleine 3300.
Ik ga nu dus ongeveer 3700 eten. :)

Ben vandaag ook een logboek aan het bijhouden van voeding. Even kijken wat ik vandaag dus allemaal binnen heb gekregen .
Zo kan ik naast mijn training ook mijn voeding optimaliseren.

Iemand toevallig een antwoord op mijn vorige post?
 
waar ik nu op zit: (eten tm nu en mijn maaltijdje van 14.30 er bij gerekend)

2943 kcal

EKV:

173 298 118
(23) (41) (36)


Daar komt nog het avond eten bij

Kwark van vanavond zit er ook al bij in.

Laten we zeggen dat mijn avond eten nog zo'n 500 kcal is, dan zit ik dus op ruim 3400.
Iets boven mijn onderhoud.


Meestal snoep ik nog wel wat tussendoor en zo dus kom ik nog wel wat hoger uit.
Op trainingsdagen komt er altijd nog 30 gram whey bij met zo'n twee glazen melk.
Drink twee glaasjes ice tea op een dag dus daar komt ook nog iets van bij.

Zit dan , laten we zeggen al met al, op een 3500 kcal.

Daar moet dus nog iets bij.
Heeft iemand een MAKKELIJKE!!!! aanvulling die ik snel kan eten?


Die 3500 kcal die bestaan uit;

ontbijt 500ml melk
90 gr fine oats
30gr whey


zilvervlies rijst 100-125 gram (ongekookt gewicht)
125 gram mager runder gehakt
100 gram bonen of een andere groente

1 banaan
twee handen ongezouten pinda's

4 plakken volkoren brood met 4 plakken kipfilet en klein beetje boter.


AVOND ETEN, WAT DE POT SCHAFT (meestal wel een goede en gezonde maaltijd)


500ml kwark voor het slapen.


Met name de periode tussen het avond eten rond een uur of 6 en de kwark rond een uur of 11 is leeg.
Dit is 5 uur.
Ik zou hier dus nog een maaltijdje kunnen plakken van ongeveer 200-300 kcal.


Iemand een leuke aanvulling?
 
Laatst bewerkt:
Hahahahahahahahahahahahaha, als ik straat taal niet begrijp, omdat ik bijna 2x ouder ben dan jij, betekend dit niet dat ik de nederlandse taal niet beheers.

Dat is geen straattaal, dat is gewoon correct nederlands.
 
Heeft er iemand antwoord op de bedoeling van de friday workout van dit schema?
[Link niet meer beschikbaar]
 
Back
Naar boven