MuscleMeat

Moeite met aankomen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

pasjeee

Novice
Lid geworden
5 mei 2020
Berichten
28
Waardering
5
Lengte
1m74
Massa
72kg
Vetpercentage
12%
Ik ben tussen November en Februari zo'n 10 kilo aangekomen omdat ik overdag veel stil zat en op een flink calorie-overschot zat. Ik woog aan het begin zo'n 58 kilo en heb die tijd tussen de 4100/4500 kcal gezeten. Momenteel zit ik op de 67,5 en eet ik 4100kcal per dag, weer flink overschot dus. Op de een of andere manier krijg ik er geen kilo's meer aan (Geloof me die kcal tik ik echt dagelijks aan en ik hou alles precies bij). Heeft iemand tips om het gewicht naturel omhoog te krijgen?

Hoorde vorige week de tip gestructureerd eten, andere vertelde me weer dat dit niet noodzakelijk is.

Thanks vast !
 
Beste tip: meer eten.
Ik weet het, het klinkt zo simpel maarrrr.. dat is het ook!
Succes
 
Weeg je echt alles af ? Registreer je echt alles ? 4K eten en 67kg wegen en niet aankomen lijkt me onwaarschijnlijk
 
Weeg je echt alles af ? Registreer je echt alles ? 4K eten en 67kg wegen en niet aankomen lijkt me onwaarschijnlijk
Ik wist dat ik deze reactie kon verwachten, maar ja, ik weeg alles af en noteer alles. Ben er voor bij de dokter geweest en alles ook omdat ik een tijd last had van flinke gewichtsschommelingen, maar zij vonden gelukkig niks geks
 
Overigens is 10 kg aankomen in 4 maanden ook niet ideaal , of je nu ondergewicht hebt of niet .. 10kg is veel , daarbij zal het waarschijnlijk 90 procent voeding zijn en haast niets aan spieren .

kom je überhaupt nu aan en zo ja hoeveel ? Hoeveel per week ?
is er sinds Feb het eea veranderd in je ritme , je werk ? Of je beweging ?
 
- Wat is je leeftijd?
- Hoe en hoeveel train je? Ben je beginnend krachtsporter en heb ik je van die 10 kg een groot deel spiermassa aangezet?
- Track je ook macro's of enkel kcal? Geen foutje met rijst gekookt/ongekookt gewogen bijv.?
- Geslacht is man neem ik aan?
- Enig idee van je vercentage?
 
Wat doe je dagelijks naast trainen?
Misschien heb je een hoge NEAT (Non Exercise Activity Thermogenesis) --> verbruik je veel energie naast het sporten?
 
Misschien gewoon eens posten wat je nu eet. Met hoeveelheden en macro's erbij.
 
Overigens is 10 kg aankomen in 4 maanden ook niet ideaal , of je nu ondergewicht hebt of niet .. 10kg is veel , daarbij zal het waarschijnlijk 90 procent voeding zijn en haast niets aan spieren .

kom je überhaupt nu aan en zo ja hoeveel ? Hoeveel per week ?
is er sinds Feb het eea veranderd in je ritme , je werk ? Of je beweging ?
Mijn grootste verandering is dat ik toen stage had, dus overdag veel zat en savonds trainde. Nu heb ik geen stage meer en ben ik overdag met van alles en nog wat bezig en train ik meer. Ik overweeg zelf om even naar 4x per week trainen te gaan ipv 6. Maar ik train te graag 😂
 
Wat doe je dagelijks naast trainen?
Misschien heb je een hoge NEAT (Non Exercise Activity Thermogenesis) --> verbruik je veel energie naast het sporten?
Ja ik ben van mezelf een heel chaotisch en druk persoon die altijd bezig is met van alles en nog wat. Bovendien nu ook wat stress ivm privé omstandigheden, wellicht dat dat ook meespeelt
 
- Wat is je leeftijd?
- Hoe en hoeveel train je? Ben je beginnend krachtsporter en heb ik je van die 10 kg een groot deel spiermassa aangezet?
- Track je ook macro's of enkel kcal? Geen foutje met rijst gekookt/ongekookt gewogen bijv.?
- Geslacht is man neem ik aan?
- Enig idee van je vercentage?
Leeftijd 21, die 10kg is idd grotendeels spiermassa, deed om de 2 weken metingen waarin je vetpercentage zag dalen en spiermassa zag toenemen. Vetpercentage nu rond 9/10%. Geslacht is idd man. Onderstaand mijn macro’s van vandaag
 

Bijlagen

  • F9BF1DD2-290D-40C5-97B0-C9272953DEFA.png
    F9BF1DD2-290D-40C5-97B0-C9272953DEFA.png
    300,3 KB · Weergaven: 72
  • Like
Waarderingen: BB_
Dit zijn mijn macro’s vandaag. Heb mijn 4500 ook binnen.
 

Bijlagen

  • 29859E2D-D05B-470D-B7C5-B81B06DC13D4.png
    29859E2D-D05B-470D-B7C5-B81B06DC13D4.png
    300,3 KB · Weergaven: 74
Ja ik ben van mezelf een heel chaotisch en druk persoon die altijd bezig is met van alles en nog wat. Bovendien nu ook wat stress ivm privé omstandigheden, wellicht dat dat ook meespeelt
Cortisol Kan een rol spelen. Verder denk ik dat je gewoon een hoog metabolisme hebt, dat is mogelijk .
 
Macro's kunnen kloppen. Maar als jij ergens een reken fout maakt zie je dat zo niet terug.
Het zijn soms flauwe dingen. 100 gr gekookte rijst bevat heel veel minder dan Als het omgekookt. En er staan regelmatig.. fouten in zo een app.
Hoeft niet. Maar post gewoon eens wat je nu eet. Dus hoeveel boterhammen, hoeveel havermout beleg, avondeten etc.
Dan kunnen we iig daar eerst even meekijken.
 
Gewoon meer eten, zo simpel is het.
 
Ik ben jaloers. Wacht maar tot je wat ouder bent. Dan ben je blij als je 4k calorieën kan eten zonder aan te komen.
Gewoon nog meer broodjes pindakaas en nutella eten. Elke avond een party zak M&ms. Net zo lang calorieën erbij eten tot je wel aankomt.
 
Ik ben jaloers. Wacht maar tot je wat ouder bent. Dan ben je blij als je 4k calorieën kan eten zonder aan te komen.
Gewoon nog meer broodjes pindakaas en nutella eten. Elke avond een party zak M&ms. Net zo lang calorieën erbij eten tot je wel aankomt.

Of gewoon wat nootjes, olijfolie bij je shakes. Ez kcals en een beter alternatief dan een shitload suiker.
 
Back
Naar boven