MuscleMeat

Moeite met bulken. (zit snel vol) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

RTK

Cool Novice
Lid geworden
15 sep 2019
Berichten
37
Waardering
21
Lengte
1m76
Massa
53kg
Hallo, Ik ben RTK 15 jaar en ben nieuw op dit forum. Ik ben 1m 76 en 53kg ( meteen uit bed gewogen) Ik heb moeite met aankomen/bulken

Zoals je aan de titel kan zien heb ik moeite met bulken. Na wat research te doen zag ik dat veel mensen havermout in de ochtend eten dus dacht ik dit ook eens te proberen. Ik maakte een shake met de volgende ingredienten

Almond melk: 250ml
Havermout: 100g
Notenpasta amandel: 20g
Banaan: 1 stuk
ijsblokjes: 3

Ik heb dit een paar dagen lang geprobeert om als ontbijt te nemen. Alleen krijg ik dit echt niet op. dus heb ik wat minder havermout en wat minder melk gebruikt en als nog krijg ik dit niet op. Dus nu eet ik maar 2 sneetjes brood met pindakaas omdat ik na 2 sneetjes alweer bom vol zit. ander half uur na mijn ontbijt eet ik 50g cashewnoten met een banaan erbij. uurtje daarna eet ik weer 2 sneetjes brood met pindakaas en daarna avond eten. Avond eten bestaat meestal uit basmati rijst, kip, wokgroentes of bruinen bonen ipv wokgroentes. Na het avond eten zou ik eigenlijk nog een havermout shake nemen alleen omdat ik dit niet lekker vind eet ik meestal een appel of een handje cashewnoten. na dit allemaal gegeten te hebben kom ik niet in de buurt van die 500+ kcal om te bulken. Mijn vraag is dus wat ik anders kan eten wat ik uit mijn voeding moet halen en wat ik kan toevoegen ipv van die shakes. En of jullie nog enige tips hebben voor mensen die moeilijk kunnen bulken.

Edit: Ben net even op de weegschaal gaan staan en ik woog 54kg 10,8 bodyfat en hij zegt dat ik 2200 kcal nodig heb ( ik weet dat die allemaal niet heel accuraat is )
 
Laatst bewerkt:
Schrijf eens exact op wat en hoeveel je eet op welke tijden.
Als je op 4 sneerjes brood per dag leeft en een hapje avondeten lijkt me dat je over de dag heen nog ergens wel wat kan eten.
 
Als je als ontbijt niet eens een shake met een beetje havermout en een banaan "op kan krijgen" moet je lekker gaan balletten ofzo want deze sport is niks voor jou.
beetje onnodig om te zeggen maar bedankt voor je reactie.
 
beetje onnodig om te zeggen maar bedankt voor je reactie.

Is het ook niet een beetje onnodig om een heel topic aan te maken over hoe moeilijk het voor je is om een shake te drinken, ipv het gewoon te doen?

Als je een doel voor ogen hebt en het daadwerkelijk belangrijk is voor je vind je vast wel een weg om die grote hoeveelheden voedsel naar binnen te krijgen. Naargelang de tijd vordert zal je er aan wennen en zal het makkelijker gaan
 
Is het ook niet een beetje onnodig om een heel topic aan te maken over hoe moeilijk het voor je is om een shake te drinken, ipv het gewoon te doen?
Dat is nu juist het probleem van ecto's, het 'gewoon doen'! En ik spreek uit eigen ervaring. Voor mensen die makkelijk aankomen is het moeilijk voor te stellen dat dit een probleem kan zijn. Dit is net zoiets als tegen alle dikkertjes roepen: Minder eten! Gewoon doen!
 
Dat is nu juist het probleem van ecto's, het 'gewoon doen'! En ik spreek uit eigen ervaring. Voor mensen die makkelijk aankomen is het moeilijk voor te stellen dat dit een probleem kan zijn. Dit is niet zoiets als tegen de dikkertjes roepen: Minder eten! Gewoon doen!

Onzin... Ik ben zelf ook een echte ecto met een eetlust van lik me reet en ben van 65 naar 105kg gegaan in een paar jaar tijd. Ik kan je vertellen dat het niet over rozen is gegaan en ik regelmatig kokhalzend mijn meals naar binnen heb zitten werken. Dus mij hoef je niet te vertellen dat het moeilijk is. Maar ik heb het toch gewoon gedaan.
 
Schrijf eens exact op wat en hoeveel je eet op welke tijden.
Als je op 4 sneerjes brood per dag leeft en een hapje avondeten lijkt me dat je over de dag heen nog ergens wel wat kan eten.

in de ochtend ( tijd verschilt) : 2 sneetjes met nutella
10:30 : 50g cashew noten
11:00 : 2 sneetjes pindakaas
12:30 : banaan
15:00 appel of nog 1 sneetje brood met pindakaas
18:00 avond eten meestal iets met rijst en kip
20:30 of nog eten wat over is of een koekje

Een uurtje later ga ik slapen.
 
Onzin... Ik ben zelf ook een echte ecto met een eetlust van lik me reet en ben van 65 naar 105kg gegaan in een paar jaar tijd. Ik kan je vertellen dat het niet over rozen is gegaan en ik regelmatig kokhalzend mijn meals naar binnen heb zitten werken. Dus mij hoef je niet te vertellen dat het moeilijk is. Maar ik heb het toch gewoon gedaan.
Ik had idd elke ochtend last van dat kokhalzend mijn havermout naar binnen werken. als er geen oplossing voor is zou ik dat dan ook blijven doen maar vroeg mij gewoon af of meer mensen dit hadden en of mensen andere oplossingen voor dit hadden.
 
Dat is nu juist het probleem van ecto's, het 'gewoon doen'! En ik spreek uit eigen ervaring. Voor mensen die makkelijk aankomen is het moeilijk voor te stellen dat dit een probleem kan zijn. Dit is net zoiets als tegen alle dikkertjes roepen: Minder eten! Gewoon doen!
Hier heb ik idd ook moeite mee. Iedereen roept tegen mij ja gewoon naar achter gooien. Alleen dat is makkelijker gezegd dan gedaan
 
Tussen de maaltijden door volle melk drinken?
 
Maybee de gehele dag door kleine handjes pinda’s eten als je dit lekker vind. Dit tikt kwa kcals wel aan en bevat een goede portie eiwitten.
 
Maybee de gehele dag door kleine handjes pinda’s eten als je dit lekker vind. Dit tikt kwa kcals wel aan en bevat een goede portie eiwitten.
Ja hou wel van pinda's en noten. dan neem ik gewoon elke dag een zakje pinda's mee en neem ik daar af en toe een klein beetje van.
 
Ja hou wel van pinda's en noten. dan neem ik gewoon elke dag een zakje pinda's mee en neem ik daar af en toe een klein beetje van.
Niet af en toe en ook niet een klein beetje, gewoon die hele zak leegeten
 
Dat is wel heel veel :eek: 500g aan pinda's op een dag.
Nee, dan ga je over je nek. Gewoon langzaam opbouwen. Voordeel van volle melk is dat het snel de maag passeert en je dus minder lang vol zit.
 
Je eet nu 2 boterhammen.
Probeer eens 2 bolletjes. Die zijn wat groter en happen eenvoudig weg.
of mueslibolle/krentebollen met kaas.
Drink bij je eten chocomelk (volle). Dat kan je tussendoor ook doen.

Je kan ook wraps of pitabrood nemen.

Maak een tosti met ham en kaas. Warm eet dat makkelijker weg.

Neem naar school/werk gekookte eieren mee of bak eieren voor op brood.

de 2 broodjes pindakaas. Doe daar de banaan in plakken op en neem op de tijd van de banaan wat anders.
Neem breakers mee oid.

Er zijn veel meer opties.
Boter op brood. Volle zuivel. Als toetje vla.

Doe creusli ipv havermuot.

Lukt ontbijt niet dan eet je later meer.
etc.
 
Dat is wel heel veel :eek: 500g aan pinda's op een dag.
Neem dan 100g. Er is toch niemand die zegt dat je 500g pinda's moet eten?
Verhoog gewoon je calorie intake. Dit gaat het makkelijkst met nutriëntdense voeding (vb noten), want dan hoef je minder volume naar binnen te werken.
 
Je eet nu 2 boterhammen.
Probeer eens 2 bolletjes. Die zijn wat groter en happen eenvoudig weg.
of mueslibolle/krentebollen met kaas.
Drink bij je eten chocomelk (volle). Dat kan je tussendoor ook doen.

Je kan ook wraps of pitabrood nemen.

Maak een tosti met ham en kaas. Warm eet dat makkelijker weg.

Neem naar school/werk gekookte eieren mee of bak eieren voor op brood.

de 2 broodjes pindakaas. Doe daar de banaan in plakken op en neem op de tijd van de banaan wat anders.
Neem breakers mee oid.

Er zijn veel meer opties.
Boter op brood. Volle zuivel. Als toetje vla.

Doe creusli ipv havermuot.

Lukt ontbijt niet dan eet je later meer.
etc.
Bedankt voor de tips. Hier kan ik wat mee. :)
 
Back
Naar boven