1. (werkt op alle apparaten, ook desktop, behalve iphone/ios)

Ontzet Notitie

moeite met geschil

Topic in 'Gezondheid en Uiterlijk' gestart door haaii, 17 mei 2019.

XXL Nutrition Algemeen

Bezoekers aanwezig in Topic (Leden: 0, Gasten: 1)

1. haaii

haaii Freaky Bodybuilder Topic Starter

Leuk Bevonden:
    647
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m67
    Massa:
    64kg
    Vetpercentage:
    > 50%
    ik had er hier al naar verwezen https://forum.bodybuilding.nl/topic...nederende-sociale-verslagenheid.419532/page-2

Maar nu het verhaal, in haar meest kernachtige essentie.

In mei 2018 heb ik administratief werk verricht op de personeelsafdeling van mijn toemalige gemeente. Ik werkte twee dagen in de week één namiddag. (3.5U)
    Eind juli ben ik ontslagen wegens frequente afwezigheid.

Na veelvuldig af te bellen vreesde ik voor mijn positie wanneer ik nogmaals moest afbellen. Ik contacteerde een collega om mijn probleem uit te leggen op facebook.
    De persoon in kwestie stelde voor om minder uren te doen of minder frequent te komen. Ik stemde hier mee in. Vervolgens vertelde deze persoon dat die mij alle kansen wou geven om te blijven werken. Later zullen jullie begrijpen waarom ik dit vreemd vind. Ik vroeg of ik maandag terug moest bellen om af te zeggen, dit achte zij onnodig. Ze liet het klinken alsof het al beslist was en alsof zij dit enkel nog moest mededelen aan haar overste. Dit bleek niet zo te zijn.

Toen ik mijn ontslag via e-mail vernam, vroeg ik wat er gebeurd was.

De persoon in kwestie vertlede mij dat zoiets niet middels facebook besproken diende te worden.
    Fair enough. Maar doe dat dan AUB voor dat je mij erin naait.
    Vervolgens blokkeerde die mij toen ik nog wat te zeggen had. waardoor ik nu lijk op een stalker. Terwijl als zij mij dit veel eerder vertelde dit niet zo had moeten aanslepen. Ze zal zich zelf wel schamen om haar fouten maar ik ben de enige die uiteindelijk in de klappen deelt.

2. Punjab

Punjab Chandigarh Warrior Elite Member +10 jaar member

Leuk Bevonden:
    20.327
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m85
    Massa:
    108kg
    Vetpercentage:
    10%
    Ik zou het naast me neerleggen en focussen op zaken die bijdragen aan jouw toekomst en gemoedstoestand. Hier kun je nooit meer als winnaar uit komen, ook niet als je zoiets voor laat komen in een rechtszaal, zelfs niet als je wint.

Camelus en 040B vinden dit leuk.
  3. haaii

Leuk Bevonden:
    647
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m67
    Massa:
    64kg
    Vetpercentage:
    > 50%
    zo had ik het nog niet bekeken. Mijn vraag ging tot heden altijd uit van of ik al dan niet zou kunnen winnen.

Punjab vindt dit leuk.
  4. Punjab

Punjab Chandigarh Warrior Elite Member +10 jaar member

Leuk Bevonden:
    20.327
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m85
    Massa:
    108kg
    Vetpercentage:
    10%
    Denk dat de genoegdoening die je eventueel zou kunnen halen uit het winnen van de zaak, bij lange na niet recht doet aan het gevoel dat je eraan overhebt gehouden en ook het traject wat je dan nog door moet gaan, zal veel zwaarder wegen dan een oordeel van de rechter, als deze überhaupt al in jouw voordeel uitspraak doet.

haaii vindt dit leuk.
  5. Big Chungus

Big Chungus Competitive Bodybuilder Elite Member

Leuk Bevonden:
    2.667
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m81
    Massa:
    86kg
    Vetpercentage:
    12%
    Als je nog iets van ze krijgt zorgen dat je dat krijgt, anders laat ze de pleuris krijgen en doorgaan met je leven

haaii vindt dit leuk.
  6. superfly

superfly Dutch Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    46
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m88
    Massa:
    98kg
    Vetpercentage:
    12%
    Misschien moet je een ( heel erg groot) deel van de schuld bij jezelf leggen, in plaats van iemand anders te bashen. De energie die je daar in steekt kan je veel beter, zoals Punjab zegt, in positieve zaken omzetten. Echt geen enkele rechter zal ooit in jouw voordeel rechtspreken.

7. chrisk

chrisk We didn't love freedom enough Elite Member +10 jaar member

Leuk Bevonden:
    2.264
    Geslacht:
    Man
    ??? Wat is nu het probleem? Dat je ontslagen bent of dat je door iemand bent geblokkeerd op facebook? En hoe is dat nu nog relevant?

Je ontslag:
    Had je je leidinggevende gecontacteerd of alleen een collega? Een collega heeft toch niks te bepalen over je aanwezigheid? Heb je zelf niks formeel geregeld?
    Als je continu afwezig bent en niks op papier geregeld hebt zal dat in een dossier staan en zo tot een terecht ontslag leiden.

Facebook:
    Ze zal geen zin hebben om verder met je te communiceren. Nou en? Waarom zou jij dat nog willen?
    Of je een stalker lijkt of dat ze zich schaamt verzin je er zelf bij? Je weet het niet. Of zit je ook via andere wegen contact te zoeken? Ik geloof niet dat die persoon nog aan je denkt.
    Een sociale interactie die nergens op uit is gelopen. Verder gaan met je leven?

Steks vindt dit leuk.
  8. haaii

Leuk Bevonden:
    647
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m67
    Massa:
    64kg
    Vetpercentage:
    > 50%
    Als zij mij zegt dat ze zoiets alleen kan beslissen, dan denk ik daar geen twee keer over na.

Als zij haar autoriteit niet danig overschat had, maakte ik een betere kans. Een bekwame collega had anders gehandeld. Ik ben niet de enige die fouten maakte, maar wel de enige die mag incasseren.

Vergeet trouwens niet dat ik in onderling overleg ontslagen ben. Dus diegene die haar macht overschatte en beweerde mij alle kansen te geven heeft mij ontslagen. Ontslagen omdat ik deed wat zij mij vertelde. Als je de vinger op de wonden leggen bashen wil noemen, be my guest.

@chrisk, lees de argumenten in deze reactie en de OP over mijn ontslag. FB block is geen probleem. Enkel de dingen die ze tegen mij zei om me vervolgens te ontslaan omdat haar plannetje in het honderd liep.

9. haaii

Leuk Bevonden:
    647
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m67
    Massa:
    64kg
    Vetpercentage:
    > 50%
    Neen. Na die block heb ik niet via andere wegen contact gezocht.

Dat ze niet aan mij denkt veranderd niet veel aan het onrecht: mij ontslaan omdat ik deed wat ze zei.

Ben ook zeker dat ik niet kan terugkomen omdat zij persoonlijke wrok koestert tegen mij omdat zij mij verwijt dat ik met die vraag afkwam en zij daardoor zich onprofessioneel gedroeg.

Laatst bewerkt: 17 mei 2019
    chrisk vindt dit leuk.
  10. Starx6673

Starx6673 Huge Freak Elite Member

Leuk Bevonden:
    7.168
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m80
    Massa:
    93kg
    Frequente afwezigheid? Kwam je gewoon niet opdagen op je werk ofzo? ???

11. haaii

Leuk Bevonden:
    647
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m67
    Massa:
    64kg
    Vetpercentage:
    > 50%
    Ik belde af, maar wat maakt dat nou uit als je gratis werkt.

12. chrisk

Leuk Bevonden:
    2.264
    Geslacht:
    Man
    Ik zou het als miscommunicatie zien of dat zij/hun bij nader inzien na je contact gewoon van gedachten veranderd is/zijn. Maar dat het uiteindelijk wel je eigen verantwoordelijkheid is dat als je nooit komt opdagen je ook niet meer hoeft te komen werken. Daar zal weinig over te bevechten zijn zeker met vrijwilligerswerk.

Even zuur maar probeer er van te leren. Wat wil je nu verder?

En waarom werk je gratis? Iets van een sociaal traject?

13. Biomek

Biomek Competitive Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    2.196
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m85
    Massa:
    100kg
    Vetpercentage:
    12%
    Dat werkt ook de andere kant op: wat maakt het nou uit dat je ontslagen wordt als je gratis werkt?

Je kan dan wel gratis werken, maar je spreekt wel een aantal uren en dagen met hen af. Zij rekenen op jou, en jij belt steeds af. Ik had je er ook uit gegooid, zo simpel is het.

Wat verwacht je nu precies?

RockOfAges, Steks, Pren en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. haaii

Leuk Bevonden:
    647
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m67
    Massa:
    64kg
    Vetpercentage:
    > 50%
    De twee heren hier boven.

Omdat het een opstap trapje kon zijn naar een goed betaalde ambtenaren job.

Of ik die dag nu wel of niet werkte, hinderde hun niet. Als ik daarenboven al bijgestaan word door een jobstudent die tien keer zoveel uren als ik doe. Dan maakt mijn afwezigheid weinig uit. Dat vrijwilligerswerk was zodat ik kon werken aan mijn toekomst. Zij beloofde me dan nog eens alle kansen te geven. Drukt mij op het hart dat ik hoe dan ook mocht blijven en ontslaat mij dan met aanfluitingen van argumenten.

chrisk vindt dit leuk.
  15. Biomek

Leuk Bevonden:
    2.196
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m85
    Massa:
    100kg
    Vetpercentage:
    12%
    Werken aan je toekomst doe je niet door af te bellen. Ik denk dat je tijdens je discussies met hen een bepaalde kant van jezelf hebt laten zien waar ze niet zo blij mee waren. En hierdoor hebben zij jou er op een nare manier uitgezet.

Bovenstaande is dan misschien wel een aanname, maar ik zag na twee regels text van jou al direct dat er een behoorlijk steekje los zit bij je. Dat schrikt mensen af. Zeker een werkgever zit daar niet op te wachten.

Sorry voor m'n directe woorden, maar in tegenstelling tot je ex-werkgever draai ik er niet om heen.

Pren, SvP0501, Big Chungus en 3 anderen vinden dit leuk.
  16. haaii

Leuk Bevonden:
    647
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m67
    Massa:
    64kg
    Vetpercentage:
    > 50%
    Ik heb geen discussie zitten voeren.

Kan dus ook niet de reden van mijn ontslag geweest zijn.

17. chrisk

Leuk Bevonden:
    2.264
    Geslacht:
    Man
    De bedoeling van zo'n opstapje of onbetaalde stage is toch eigenlijk dat je meer laat zien dan van je gevraagd wordt om dubbel en dwars te bewijzen hoeveel ze aan je hebben.

Misschien kun je het zien als dat je valse hoop hebt opgedaan omdat zij te sympathiek deed tijdens het contact maar later buiten contact om het ontslag toch gewoon door moest gaan.

Dat het uiteindelijke ontslag niet helemaal netjes lijkt te zijn gegaan kan best maar daar kun je verder weinig mee.

Zo loopt het wel vaker als het al niet goed ging. Ontslagen zijn lastig.

Dat er nog ontslag in overleg van is gemaakt is misschien ook beter voor je? Gedwongen ontslag heeft ook nadelen. En juridisch afdwingen om te blijven (of schadevergoeding maar dat is nu dan niet van toepassing) als dat al zou kunnen moet je ook niet willen.

18. Biomek

Leuk Bevonden:
    2.196
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m85
    Massa:
    100kg
    Vetpercentage:
    12%
    Het punt is dat je nooit zal weten wat "de echte reden" is. Het is aan jou of je hierin wilt blijven hangen, of dat je deze gebeurtenis accepteert zoals het is. Nieuwe ronde, nieuwe kansen.

Feit blijft: het is maar een baantje. Sterker nog, het is maar een baantje waar je niet voor betaald kreeg.

haaii en chrisk vinden dit leuk.
  19. Alexsdc

Alexsdc Dutch Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    747
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m88
    Massa:
    96kg
    Vetpercentage:
    14%
    Welkom in de grote mensenwereld jongen.

Jouw baas moet zich verantwoorden naar zijn/haar baas.
    Dan kan jouw baas nog zo goed voor jou instaan, als iemand daarboven je niks vind, ben je gewoon weg.

Als ik baas zou zijn, en je komt je afspraken niet na, ongeacht of het betaald is of niet, ben je weg. Er wordt rekening gehouden met je, kom je niet moeten ze dit oplossen.

Wat maakt het voor indruk als je al bijna niet komt voor 2,5uur werk? Wat geeft hun de garantie dat je wel komt als je 4x8uur werkt in de week?
    Niks.
    Zoek het bij jezelf, steek de energie in iets anders en nieuws en probeer daar wat op te bouwen. Hier heb je het verpest, so be it.

Zo werkt het bedrijfsleven

Pren, chrash, Biomek en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  20. SvP0501

SvP0501 Advanced Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    824
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m85
    Massa:
    81kg
    Vetpercentage:
    13%
    De topictitel is alleszeggend ..

JIJ hebt moeite met het geschil , dit is de bedrijfswereld , dit is de grote mensenwereld

Waarom belde je frequent af ? Ziek ? Geen zin ? Te laat enz

En geloof me , een baas zet je niet zo abrupt op straat , ik denk dat daar meerdere gesprekken aan vooraf gegaan zijn , alleen gok ik dat je dat hier bewust niet hebt gezegd

Wil je ergens komen in je leven zul je ervoor moeten werken ..

Ik werk vanaf mijn 14de levensjaar , inmiddels al 16 jaar Rijksoverheid , waarvan bijna 4,5 jaar defensie en nu op een paar maanden na 11,5 jaar politie ..

Camelus vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina

1. Deze website gebruikt cookies om inhoud en advertenties te personaliseren, uw ervaring aan te passen en u ingelogd te houden als u zich registreert.
    Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie