XXL Nutrition

moeite met geschil (1 bezoeker)

Bezoekers Topic (Leden: 0, Gasten: 1)

Pren

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
27 jun 2014
Waardering
1.898
Je instelling en motivatie is gewoon ruk. Zo iemand ga je dan toch geen baan aanbieden? Kom eens uit die slachtofferrol en maak wat van je leven. Voor niks komt de zon op.

marina1975

Never give up!
Moderator
Elite Member
Lid geworden
3 feb 2013
Waardering
10.287
Lengte
1m68
Ik belde af, maar wat maakt dat nou uit als je gratis werkt.
Dit vind ik eigenlijk een insteek van niets... moet ik eerlijk zeggen.

Stel je werkt als vrijwilliger (dus onbetaald)... dat wil niet zeggen dat het vrijblijvend is en je zomaar als het jou uitkomt af kan bellen...

ZymZimma

Cool Novice
Lid geworden
13 mei 2019
Waardering
28
Lengte
1m73
Massa
78kg
Vetpercentage
10%
Ik heb het nou 3x gelezen en snap nog steeds niet waarom hier een topic voor geopend is...

Rob G

15 year + member
Elite Member
+15 jaar member
Lid geworden
16 okt 2002
Waardering
4.449
Lengte
1m78
Massa
88kg
Vetpercentage
12%
Je werkt 3.5 uur per week en meld je dan ook nog regelmatig af? Niemand heeft iets aan iemand die 3.5 uur per week op komt dagen, ze doen dat alleen om jou een beetje bezig te houden en gevoel van eigenwaarde te geven. Blijkbaar vind je het nog steeds te veel moeite dus zijn ze je liever kwijt, logisch.

haaii

Freaky Bodybuilder
Lid geworden
28 apr 2010
Waardering
647
Lengte
1m67
Massa
64kg
Vetpercentage
> 50%
  • Topic Starter Topic Starter
Mij bovendien zeggen dat er ook af en tie gebabbeld mag worden en het niet altijd zo serieus hoeft te zijn.. op mij vervolgens te ontslaan omdat ik het werk niet zou afkrijgen (terwijl daar een jobstudent zat waarmee dat wel af ging geraken)

Biomek

Ripped Bodybuilder
Lid geworden
25 apr 2013
Waardering
2.366
Lengte
1m85
Massa
100kg
Vetpercentage
12%
Mij bovendien zeggen dat er ook af en tie gebabbeld mag worden en het niet altijd zo serieus hoeft te zijn.. op mij vervolgens te ontslaan omdat ik het werk niet zou afkrijgen (terwijl daar een jobstudent zat waarmee dat wel af ging geraken)
Dus de jobstudent draaide er voor op dat jij het niet af kreeg?

Stop met die slachtofferrol, haaii. You fucked up. Accepteer het.

Wie probeer je nu te overtuigen?

ZymZimma

Cool Novice
Lid geworden
13 mei 2019
Waardering
28
Lengte
1m73
Massa
78kg
Vetpercentage
10%
Krijgt een hoge bodybuilding.com gehalte hier

mat

Monstrous Giant
+10 jaar member
Lid geworden
28 okt 2005
Waardering
5.459
Zeg dat je +700000 karma hebt hier. Zullen ze wel anders piepen! :mad:

haaii

Freaky Bodybuilder
Lid geworden
28 apr 2010
Waardering
647
Lengte
1m67
Massa
64kg
Vetpercentage
> 50%
Dus de jobstudent draaide er voor op dat jij het niet af kreeg?

Stop met die slachtofferrol, haaii. You fucked up. Accepteer het.

Wie probeer je nu te overtuigen?

Is dat nu zo onbegrijpelijk?

Mij zeggen dat ik wat meer mag babbelen.
Mij zeggen dat ik vroeger mag stoppen als ik me moe voel.

Zeggen dat ik minder uren mag doen en niet moet afbellen maandag.

En mij dan ontslaan??? Ziet niemand de inconsistenties. Als ze me wou saboteren had ze dat op geen betere manier kunnen doen.

Biomek

Ripped Bodybuilder
Lid geworden
25 apr 2013
Waardering
2.366
Lengte
1m85
Massa
100kg
Vetpercentage
12%

En mij dan ontslaan??? Ziet niemand de inconsistenties. Als ze me wou saboteren had ze dat op geen betere manier kunnen doen.
Dit is jouw kant van het verhaal. Verplaats je eens in een werkgever, en tel de volgende feiten eens op.

- Je werkt maar 3,5 uur
- Je krijgt niet betaald
- Je zegt vaak af
- Je krijgt je werk niet af en een collega moet jouw werk afmaken

Als je nu gaat beweren dat je diegene niet zou ontslaan dan ben je ècht delusional als fuck.

marina1975

Never give up!
Moderator
Elite Member
Lid geworden
3 feb 2013
Waardering
10.287
Lengte
1m68

Daarom zeg ik ook. Vrijwillig en onbetaald wil niet zeggen vrijblijvend.

Kennelijk ben je teveel afwezig en kunnen ze niet op je ondersteuning rekenen.
En op die jobstudent wel.

haaii

Freaky Bodybuilder
Lid geworden
28 apr 2010
Waardering
647
Lengte
1m67
Massa
64kg
Vetpercentage
> 50%
Ik had nog kans gemaakt als dat klein mormel mij niet had verteld dat ik wat meer mocht babbelen en niet moest afbellen.

Dan had ik het hoofd zelf te woord kunnen staan.

Alexsdc

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
21 jan 2015
Waardering
797
Lengte
1m88
Massa
96kg
Vetpercentage
14%
Maar je verwacht dus serieus dat je op een dag van 3,5uur, de helft van de tijd mag zitten lanterfanten en eerder weg mag?
Los van het feit dat zij dit zegt, moet er bij jou ook een belletje gaan rinkelen.
Als ik m'n werk niet afkrijg, zorg ik ervoor dat IK het afkrijg. Ik ben verantwoordelijk. Dan ga ik niet me laten afleiden.
Kom uit de slachtofferrol, geef jezelf een schop onder je hol en ga aan de slag

haaii

Freaky Bodybuilder
Lid geworden
28 apr 2010
Waardering
647
Lengte
1m67
Massa
64kg
Vetpercentage
> 50%
Ik kreeg het werk al niet af toen ik het contract met mijn uren ondertekende. Twee halve dagen was niet voldoende om het af te krijgen. Bs excuus dus om mij te ontslaan.

marina1975

Never give up!
Moderator
Elite Member
Lid geworden
3 feb 2013
Waardering
10.287
Lengte
1m68
Denk dat je ontslag niet afhing van het wel/niet afkrijgen van je werk.
Maar eerder vanwege het feit dat ze toch niet op je konden rekenen. Het werk moet af voor hun... dus leggen ze het bij een betrouwbaar persoon die wel komt opdagen op zijn werk. En als die t niet af zou krijgen zien ze iig wel dat die zich inzet.

Mi_St

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
26 okt 2017
Waardering
227
Lengte
1m90
Massa
85kg
Wat is nu eigenlijk je bedoeling? Wat ga je doen als wij zeggen dat t echt niet kan wat de dame/ het bedrijf heeft gedaan? Ben je dan blij en is het dan klaar...?

Laat dit lekker achter je... Je bent "ontslagen" op een job waar je niks mee verdient, je eigenlijk niet eens hoefde te komen en als je er al was werd je geadviseerd lekker veel te kletsen... Zoek werk waar jij als persoon een waardevolle toevoeging hebt. Of dat nou vrijwillig of betaald is maakt niet uit. Dat geeft jou een gevoel van verantwoordelijkheid en daar krijg je waardering en een voldaan gevoel voor terug!

Succes...

Marco

Cool Novice
Lid geworden
31 mei 2018
Waardering
39
Lengte
2m30
Massa
40kg
Vetpercentage
> 50%
ik had er hier al naar verwezen https://forum.bodybuilding.nl/topics/stress-gepaard-met-woede-en-angstaanvallen-na-vernederende-sociale-verslagenheid.419532/page-2

Maar nu het verhaal, in haar meest kernachtige essentie.

In mei 2018 heb ik administratief werk verricht op de personeelsafdeling van mijn toemalige gemeente. Ik werkte twee dagen in de week één namiddag. (3.5U)
Eind juli ben ik ontslagen wegens frequente afwezigheid.

Na veelvuldig af te bellen vreesde ik voor mijn positie wanneer ik nogmaals moest afbellen. Ik contacteerde een collega om mijn probleem uit te leggen op facebook.
De persoon in kwestie stelde voor om minder uren te doen of minder frequent te komen. Ik stemde hier mee in. Vervolgens vertelde deze persoon dat die mij alle kansen wou geven om te blijven werken. Later zullen jullie begrijpen waarom ik dit vreemd vind. Ik vroeg of ik maandag terug moest bellen om af te zeggen, dit achte zij onnodig. Ze liet het klinken alsof het al beslist was en alsof zij dit enkel nog moest mededelen aan haar overste. Dit bleek niet zo te zijn.

Toen ik mijn ontslag via e-mail vernam, vroeg ik wat er gebeurd was.

De persoon in kwestie vertlede mij dat zoiets niet middels facebook besproken diende te worden.
Fair enough. Maar doe dat dan AUB voor dat je mij erin naait.
Vervolgens blokkeerde die mij toen ik nog wat te zeggen had. waardoor ik nu lijk op een stalker. Terwijl als zij mij dit veel eerder vertelde dit niet zo had moeten aanslepen. Ze zal zich zelf wel schamen om haar fouten maar ik ben de enige die uiteindelijk in de klappen deelt.
Kerel,

Je bent niet helemaal lekker.
Een collega als jij had ik er ook uit genaaid

• Like
Waarderingen: 040B

040B

Freaky Bodybuilder
Lid geworden
3 aug 2015
Waardering
8.250
Lengte
1m79
Massa
89kg
Wat adviezen van een manager die vorig jaar >100 sollicitanten heeft gesproken.

Bedrijven (of instellingen) nemen starters aan op basis van: “hire for attitude, train for skill”.
Aangezien je nog geen werkervaring kunt laten zien wordt je aangenomen op basis van je instelling, ambitie, en potentie. De vaardigheden specifiek voor je job kun je leren binnen de organisatie.

(Op tijd) komen opdagen is echt de meest basale vaardigheid die je van een werknemer kunt verwachten! Als dat niet lukt dan zit met de instelling niet zeker niet goed.

Vrijwilligerswerk of stage is ook een commitment. Organisaties rekenen op de aanwezigheid van de genen die zich daarvoor hebben opgegeven. Heb je niet de tijd, de middelen, of de ambitie, om hier aan deel te nemen, begin er dan niet aan.

Volwassenen communiceren via telefoon of e-mail. Niet via whatsapp of Facebook. Afmelden omdat je ziek bent, de trein niet rijdt, of de hond je huiswerk heeft opgegeten doe je direct bij je eigen leidinggevende.

Je zult nog wel vaker afwijzing en teleurstelling tegenkomen in je carrière en in het leven. Dat is normaal.
Ga het probleem niet op anderen afschuiven. Kijk eens goed in de spiegel en zie het als een levensles.

Blijf niet mokken als een boze kleuter. Je wraakgevoelens leiden toch nergens toe. Gebruik je tijd en energie voor iets positiefs.

Ik hoop echt voor je dat je ergens een ambtenaren baantje vindt, want in de private sector ga je het zeker niet redden met jouw instelling.

Bovenaan