AndroidHealthClinic

Moeite met los squatten

  • Topic starter Murk
  • Startdatum
  • Reacties 13
  • Weergaven 1K
  • Volgers 0

Bezoekers in dit topic

Murk

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
10 feb 2003
Berichten
2.233
Waardering
30
Ik heb een tijdje alleen in de smith gesquat (geen toegang tot squatrack) maar nu ik los wil squatten lijjkt het wel of mijn hamstrings niet soepel genoeg zijn ofzo.
En ik ik sta ook heel onstabiel (bijna naar achter vallend) ik moet egt heel wide (sumo) gaan staan om het een beetje mogelijk te maken. Terwijl ik met frontsquat beweging veel minder moeite heb... ??? iemand een idee hoe het komt en een oplosing?
 
in het begin met een plankje onder je hakken. Later met hulp van spotter zonder plankje. Oefenen zonder stang. Zorg dat je de beweging onder de knie hebt. Men trainingspartner kon het ook nooit tot na 3 maand hij het van de 1 op de andere dag onder de knie kreeg. T gevoel komt vanzelf
 
weg met dat plankje!!
 
Ja, weg met da plankje, slecht voor de knieën.

Murk -> oefeningen, komt van zelf wel. Gewoon licht beginnen met lege bar en week na week (of desnoods een paar keer per week, gewoon om beweging erin te krijgen) oefenen. Komt van zelf wel op termijn.

Met front/zercher squat moet je rechterop blijven staan, is anders dan back squat.


btw, ik oefen zelf momenteel overhead squat, ik heb het al moeilijk met een lege stang van 10kg :s


mvg.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Olympic squat? Hoe voer je die uit?
 
ah ik dacht al zoiets. Lijkt me vrij ingewikkeld idd.
 
KaLe zei:
ah ik dacht al zoiets. Lijkt me vrij ingewikkeld idd.

redelijke k*t-oefening

Ik zal eerlijk zijn, heb daarstraks zitten oefenen met een bezemsteel :o

mvg.
 
hehehe.. oefening baart kunst :p
 
Das een mooie oefening.. op z'n hollands kniebuigen in trekpositie. Is een echte gewichthef oefening. Zelf doe ik hem tijdens hersteltrainingen.

@ murk Gewoon je squat blijven oefenen met licht gewicht. Als het ff kan geen plankje oid gebruiken. Je krijgt je leningheid snel weer terug.
 
Wat squat tip die ik zelf heb ondervonden:

1. squat alsof je gaat zitten in een stoel, dus niet recht naar beneden, maar naar achteren (wat niet mogelijk is in smith).
2. kijk naar voren... altijd!

Het gaat je wel lukken hoor, oefenen oefenen oefenen ;)
 
Wat meteen maar weer aantoont dat je vanaf de eerste dag de basis oefeningen moet aanleren en niet zoals door sommige weleens gesteld word, beginners laten beginnen op machines ed.
 
Ik squat zelf ook sumo-style (bevalt goed trouwens), maar dat is een bewuste keuze omdat mijn pezen te kort zijn in mijn onderbenen, en ik als ik door me knieen ga, altijd genoodzaakt ben mijn enkel op te lichten.

Ik heb hiervoor rekoefeningen gedaan en bij fysiotherapie gelopen, maar heeft allemaal weinig geholpen.
 
3XL zei:
Wat meteen maar weer aantoont dat je vanaf de eerste dag de basis oefeningen moet aanleren en niet zoals door sommige weleens gesteld word, beginners laten beginnen op machines ed.
Ja idd, baal er zelf ook van :mad:
Maar iedereen bedankt voor de tips, zal wel een paar keer per week gaan oefenen!
 
Back
Naar boven