AndroidHealthClinic

Moeite met rear delt oefeningen

Bezoekers in dit topic

C6DL

Cool Novice
Lid geworden
14 jan 2015
Berichten
194
Waardering
11
Lengte
1m89
Massa
85kg
Vetpercentage
13%
Mede forumleden,

Ik ben momenteel bezig met wat schouder stabiliteitsoefeningen na een blessure.
Waarschijnlijk is me blessure ontstaan door een onbalans in me schouder,
en hierdoor de achterkant niet goed getraind is.

Voor de achterkant doe ik thuis wat rear delt oefeningen op een schuin bankje.
Het kost me veel moeite om me armen horizontaal te heffen tot me lichaam, h
oger kost me nog meer moeite.

Lijkt wel of ik te "stijf" ben ..
Hoe kan ik hiermee omgaan en toch de achterkant goed meepakken ?
 
Mede forumleden,

Ik ben momenteel bezig met wat schouder stabiliteitsoefeningen na een blessure.
Waarschijnlijk is me blessure ontstaan door een onbalans in me schouder,
en hierdoor de achterkant niet goed getraind is.

Voor de achterkant doe ik thuis wat rear delt oefeningen op een schuin bankje.
Het kost me veel moeite om me armen horizontaal te heffen tot me lichaam, h
oger kost me nog meer moeite.

Lijkt wel of ik te "stijf" ben ..
Hoe kan ik hiermee omgaan en toch de achterkant goed meepakken ?

In principe klinkt wat je omschrijft heel normaal.

Dit soort oefeningen (met nagenoeg gestrekte armen en dumbells neem ik aan?) zijn peak contractie oefeningen, waarbij je aan het einde van de beweging zit als de armen horizontaal zijn (of ietsjes hoger) en de weerstand ook dan het hoogst is.

Kwestie van sowieso niet te veel gewicht pakken en proberen de positie waarin de werkende spieren helemaal zijn gecontraheerd even vast te houden.

Lukt dit toch niet en/of vind je dit geen prettige oefeningen, dan raad ik de face pull aan.
 
In principe klinkt wat je omschrijft heel normaal.

Dit soort oefeningen (met nagenoeg gestrekte armen en dumbells neem ik aan?) zijn peak contractie oefeningen, waarbij je aan het einde van de beweging zit als de armen horizontaal zijn (of ietsjes hoger) en de weerstand ook dan het hoogst is.

Kwestie van sowieso niet te veel gewicht pakken en proberen de positie waarin de werkende spieren helemaal zijn gecontraheerd even vast te houden.

Lukt dit toch niet en/of vind je dit geen prettige oefeningen, dan raad ik de face pull aan.

Dank je wel..
Het is meer dat ik de filmpjes op youtube ziet, en zie met welk gemak ze de beweging maken.
Zelfs met 1 kilo lukt het me niet zo vloeiend.

Dan heb je ook nog variatie of je de armen geheel gestrekt houdt, of juist met een lichte buiging.

Het lijkt wel of ik niet goed weet wat ik aan moet spannen om de spieren goed te kunnen prikkelen.
Ik "gooi" meer me armen in de lucht zeg maar..
 
Dank je wel..
Het is meer dat ik de filmpjes op youtube ziet, en zie met welk gemak ze de beweging maken.
Zelfs met 1 kilo lukt het me niet zo vloeiend.

Dan heb je ook nog variatie of je de armen geheel gestrekt houdt, of juist met een lichte buiging.

Het lijkt wel of ik niet goed weet wat ik aan moet spannen om de spieren goed te kunnen prikkelen.
Ik "gooi" meer me armen in de lucht zeg maar..


Gezien ook je kwestie: "schouder stabiliteitsoefeningen na een blessure" raad ik je dan nogmaals aan de face pull te gaan doen middels een high pulley o.i.d.
 
Gezien je ook kwestie: "schouder stabiliteitsoefeningen na een blessure" raad ik je dan nogmaals aan de face pull te gaan doen middels een high pulley o.i.d.
Dit inderdaad 100%. Als je thuis ergens een powerband kan bevestigen kan je ze ook daarmee doen, werkt ook uitstekend.
 
Dit inderdaad 100%. Als je thuis ergens een powerband kan bevestigen kan je ze ook daarmee doen, werkt ook uitstekend.

Goede tip!
Heb die inderdaad liggen
 
Back
Naar boven