Fitness Seller

Moeite met voeding

Bezoekers in dit topic

IronDwarf

Cool Novice
Lid geworden
7 jun 2019
Berichten
42
Waardering
7
Lengte
1m70
Dag iedereen
Na tijdje stil te zitten wil ik weer in gang komen, redelijk veel bijgekomen en wil dit eindelijk is veranderen..
Ik train graag maar heb gemerkt na blessures dat mijn motivatie minder is, nu begin het weer te komen maar mijn grootste probleem is mijn voeding. Altijd doe ik evt 2 dagen goe en de rest om zeep (oreos, colas, etc) zoals de gezegde you cant out train a shitty diet hier heb ik genoeg ervaring mee.
Ik bestel via musclemeat het typische. Kip, brocolli, het gewoonlijk wat ja beter is voor je eiwitten te behalen enz maar toch in mijn hoofd zeg ik van fuck it en ga ik naar dingen dat ik niet mag. Ik weet het is mentaal.. ben echt zwaar verzwakt erin maar zouden jullie mij iets kunnen aanraden?
Ik probeer nu 2000kcal te eten, 190+p, 120+k, 70v ongeveer, ik doe een upper/lower met wat cardio na training en evt op rustdag ook. Zelfs weeg ik 91kg, vet% 28 ergens schat ik.. wil echt verandering en me focussen op mijn doelen maar zou graag horen van mensen hoe zij dit hebben aangepakt als ze zo een moment hebben of wat ze kunnen aanraden.
Sorry voor het lange post en het gezaag, maar wil hier graag aan werken en zien wat mijn problemen kunnen zijn of waar ik in misga..

Alvast bedankt voor jullie tijd
 
2000 kcal op 91kg lijkt me te weinig in een gebalanceerd cutschema. Wellicht dat je dit nog eens kan nakijken en verhogen, zo houd je ook minder trek over in ongezonde snacks.
 
of waar ik in misga..

Dat geef je zelf al aan. Twee dagen goed en de rest om zeep gaat je niet verder helpen. Zoals hierboven gezegd, dit soort dingen niet in huis halen, dan kom je ook minder snel in de verleiding!
 
2000 kcal op 91kg lijkt me te weinig in een gebalanceerd cutschema. Wellicht dat je dit nog eens kan nakijken en verhogen, zo houd je ook minder trek over in ongezonde snacks.
Ik kwam hiermee op in sites ze raden zelfs 1950 aan voor op -20 te zitten. Ben ook 28j en 170cm misschien daarom? Hoeveel zou jij denken?
 
Grijp je naar dingen die “ verkeerd “ zijn om je zorgen te vergeten ?
Of omdat je honger hebt ..
 
Als ik je stats invul, kom ik uit tussen de 2200 kcal en 2465 kcal. Als je vier keer in de week sport, eerder zo'n 2465 kcal bijvoorbeeld. Persoonlijk zou ik eens 4 weken 2400 kcal eten met 180 gram eiwit en 90 gram vet en kijken wat het voor je doet!
 
Grijp je naar dingen die “ verkeerd “ zijn om je zorgen te vergeten ?
Of omdat je honger hebt ..
Niet echt honger. Goesting.. cravings.. en ja in mijn hoofd zeg ik dan fuck it dusja dat is echt aan mijn eigen te verwijten. Ga er proberen meer op te letten maar mentaal ben ik echt zwak..
 
Grijp je naar dingen die “ verkeerd “ zijn om je zorgen te vergeten ?
Of omdat je honger hebt ..

En dit uiteraard. Als het is omdat je honger hebt, dan is het makkelijk te fixen. Als het eten is om je zorgen te vergeten, zul je eerst daaraan moeten werken en pas beginnen aan een 'strikt' eetschema als je beter in je vel zit.
 
Niet echt honger. Goesting.. cravings.. en ja in mijn hoofd zeg ik dan fuck it dusja dat is echt aan mijn eigen te verwijten. Ga er proberen meer op te letten maar mentaal ben ik echt zwak..

Dan is het een kwestie van wilskracht en doorzettingsvermogen. En eventueel andere kleine tweaks. Vervang je Cola door Zero als je per se Cola wil. Drink je koffie met een zoetje i.p.v. suiker als je het per se zoet wil enzovoorts. Het went ook heel erg. Na een aantal weken volhouden zal het een gewoonte worden en zodra je resultaten ziet, motiveert het en heb je ook meer de wil om door te zetten.
 
Als ik je stats invul, kom ik uit tussen de 2200 kcal en 2465 kcal. Als je vier keer in de week sport, eerder zo'n 2465 kcal bijvoorbeeld. Persoonlijk zou ik eens 4 weken 2400 kcal eten met 180 gram eiwit en 90 gram vet en kijken wat het voor je doet!
Merci man! Zal dit proberen. Hoe krijg ik het gemakelijkste mijn vetten omhoog? Ik eet bv mayonaisse (eiren) eiren, kaas, beetje pindakaas voor vetten, heeel af en toe zalm en voor de rest niet dat ik weet
 
Niet echt honger. Goesting.. cravings.. en ja in mijn hoofd zeg ik dan fuck it dusja dat is echt aan mijn eigen te verwijten. Ga er proberen meer op te letten maar mentaal ben ik echt zwak..

Waarom niet een combinatie maken van een goed eetschema maar daarbij ook wat suikers , alles is uiteraard met mate

Mijn eetschema ( geen wedstrijdambitie ) is 6 dagen per week volgens schema , 1 dag cheat maar wel binnen macros ..
Bij de koffie eet ik een koek ( eierkoek / stroopwafel enz ) 1 koek wel te verstaan ..

Je eigen martelen en algehele onthouding van dingen is niet goed en zal niet stimuleren het vol te houden ..
 
Merci man! Zal dit proberen. Hoe krijg ik het gemakelijkste mijn vetten omhoog? Ik eet bv mayonaisse (eiren) eiren, kaas, beetje pindakaas voor vetten, heeel af en toe zalm en voor de rest niet dat ik weet

- Noten
- Olijfolie
- Vette vis
- Avocado
- Lijnzaad
- Eieren
- Bonen
- Kokosolie

En inderdaad zoals SvP0501 zegt, je kunt het goed combineren als het binnen je macro's past. Het is even uitzoeken, maar het moet je vast lukken met een app als Myfitnesspal om een gebalanceerd schema te maken waarin ook ruimte is voor zoetigheid!
 
Dan is het een kwestie van wilskracht en doorzettingsvermogen. En eventueel andere kleine tweaks. Vervang je Cola door Zero als je per se Cola wil. Drink je koffie met een zoetje i.p.v. suiker als je het per se zoet wil enzovoorts. Het went ook heel erg. Na een aantal weken volhouden zal het een gewoonte worden en zodra je resultaten ziet, motiveert het en heb je ook meer de wil om door te zetten.
Thanks, zal probern dit aan te passen, meer wilskracht opbouwen.. het ga moeilijk worden maar toch proberen en ja zien stap per stap zekers
 
Waarom niet een combinatie maken van een goed eetschema maar daarbij ook wat suikers , alles is uiteraard met mate

Mijn eetschema ( geen wedstrijdambitie ) is 6 dagen per week volgens schema , 1 dag cheat maar wel binnen macros ..
Bij de koffie eet ik een koek ( eierkoek / stroopwafel enz ) 1 koek wel te verstaan ..

Je eigen martelen en algehele onthouding van dingen is niet goed en zal niet stimuleren het vol te houden ..
Klinkt slim aleja logisch ook. Ik zou proberen om bv voor training pot cornflakes +whey mixen want vond dit lekker en ook donkere chocolade maar idd met mate
Vandaag zit ik voor de moment goed qua voeding maar merk wel dat het moeilijk wordt mja thuis komen en bv direct iets gezonder maken ipv koelen ofzo en proberen 1x cheat meal x week zoals je zegt en zoveel mogelijk proberen tellen als ik kan als ik zou cheaten zou een slimmere zet zijn denk ik hoe jij het ook doet
 
Klinkt slim aleja logisch ook. Ik zou proberen om bv voor training pot cornflakes +whey mixen want vond dit lekker en ook donkere chocolade maar idd met mate
Vandaag zit ik voor de moment goed qua voeding maar merk wel dat het moeilijk wordt mja thuis komen en bv direct iets gezonder maken ipv koelen ofzo en proberen 1x cheat meal x week zoals je zegt en zoveel mogelijk proberen tellen als ik kan als ik zou cheaten zou een slimmere zet zijn denk ik hoe jij het ook doet
Probeer 's ochtends alleen een eiwitshake te drinken en vervolgens je eerste echte maaltijd zo lang mogelijk uit te stellen.
 
Probeer 's ochtends alleen een eiwitshake te drinken en vervolgens je eerste echte maaltijd zo lang mogelijk uit te stellen.
Waarom? Bv heb nu deze week de vroege. Ik kom aan rond 5u30 op werk, 5u40 1 wrap met 40g gouda kaas, 100g kip beleg. Daarna om 11u 200gkip me 200g brocolli puree met 10g mayo, daarna is het wachten tot 15u thuis, 17u preworkout meal, 20u postworkout 21u voor slapen naaltijdje (als het me lukt om mijn voeding tr volgen dat is
 
Waarom? Bv heb nu deze week de vroege. Ik kom aan rond 5u30 op werk, 5u40 1 wrap met 40g gouda kaas, 100g kip beleg. Daarna om 11u 200gkip me 200g brocolli puree met 10g mayo, daarna is het wachten tot 15u thuis, 17u preworkout meal, 20u postworkout 21u voor slapen naaltijdje (als het me lukt om mijn voeding tr volgen dat is
Omdat je 's avonds dan veel kan eten en dus niet zult grijpen naar chips oid
 
Als je graag koek enzo wil eten zou ik dit gewoon inplannen in je voedingschema en je ook daaraan houden dan kan je dit langzaam afbouwen en zie je zelf of je het volhoud. Als je het inplant weet je ook waar je aan toe bent en zet alles van te voren klaar zodat het niet fout kan gaan. Dan hoef je het alleen nog maar op te eten:D.
 
Back
Naar boven