Fitness Seller

Moeite met weer beginnen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Lid geworden
22 apr 2015
Berichten
24
Waardering
3
Lengte
1m89
Massa
84kg
hallo allemaal,
Ik zal me even snel voorstellen, ik ben Michael en ik ben 16 jaar oud. Ik heb sinds januari 2015 tot ongeveer november/december 2015 aan fitness gedaan (eigenlijk geen conditie maar alleen maar fanatiek gewichten). Ik was erg fanatiek met trainen, ik trainde zo vaak ik kon en ben toen in ongeveer 11 a 12 maanden van 65 kilo naar 82/83 kilo gegaan. Ik was erg tevreden over mijn lichaam omdat iedereen aan me kon zien en vooral ik zelf hoeveel groter ik was geworden. Ik genoot echt van het trainen. Maar eind 2015 ging t minder goed met me, ik begon flink te blowen, en werd hierdoor lui, ik ben toen gestopt met trainen (langzaam aan steeds minder gaan totdat ik gewoon helemaal niet meer ging). Ik ben nu ongeveer 79 a 80 kilo en merk wel degelijk dat ik een stuk minder tevreden over mezelf ben. Ik ben namelijk ook gaan roken en heb al een half jaar niet meer de sportschool betreden. Ik baal hier erg van maar vindt het erg moeilijk om het weer op te pakken. Mij prioriteiten zijn in ieder geval: beginnen met een fullbody schema, stoppen met roken (!), beter gaan eten en gewoon meer op mijn gezondheid letten. Ik heb wel net een longontsteking achter de rug en mijn conditie is echt 0 op het moment. Heeft iemand tips hoe ik mezelf kan motiveren om weer te gaan trainen, en heeft iemand een goed schema waar me aan kan gaan houden om weer te beginnen?
Ik hoor graag van jullie.
Gr.
Michael
 
Het is voornamelijk de knop omzetten voor jezelf en het gewoon doen.

Makkelijk gezegd natuurlijk, succes iig!
 
Niet zeuren gewoon weer beginnen met trainen! Aangezien je eerst flinke progressie hebt geboekt weet je zelf schijnbaar heel goed wat voor je werkt...
 
Hoezo ben je niet gestopt met roken bij die longontsteking dan ?
De motivatie zal in de eerste plaats toch echt wel van jezelf moeten gaan komen
 
1 ding tegelijk niet alles tegelijk willen.

Begin met sporten, het lijkt me na goede resultaten (zeg ik als niet-roker) toch makkelijk om te stoppen met roken wanneer dit gebeurt.


En wat hier boven ook gezegd is: Gedraag je niet als een wijf, kom van je reet, schrijf je in en pak die dumbells uit het rek. MAKKIE
 
Maak van het zin hebben in roken een cue om te gaan sporten
 
Ik heb na dat ik mijn post had gedaan, woensdag dus, niet meer gerookt. Ik weet niet waarom maar ik vond het erg makkelijk om er direct mee te stoppen nadat ik een beetje zat te denken waarom ik vroeger juist begon met zo fanatiek sporten. Ik heb er al t vertrouwen in dat ik het ook volhoud om gestopt te blijven, ik heb donderdag maar even schouders en armen getraind. Nou wat een spierpijn heb ik ervan ;p, maar t hoort erbij dus wanneer me spieren herstelt zijn ga ik een full bpdy workout doen en kijken hoe dat gaat. Kwa gezondere voeding ben ik daar ook al goed mee bezig. Ik ben van plan om eerst maar even een maand lang 3 keer per week full body te trainen om maar weer te wennen aan t trainen. Verder zit ik te denken om weer supplementen te gebruiken, ik gebruikte namelijk altijd: creatine (niet altijd, met pauzes ertussen), proteine poeder (hiermee maakte ik dan mijn eigen weight gain shakes) en ik gebruikte altijd pre workouts als ik een zware training van plan was (die van muscle pharm), daarnaast nam ik iedere dag multivitamine en visolietabletten. Is het verstandig om hier weer mee te gaan beginnen, ik vind proteine gewoon erg handig om direct na me training een shake te drinken en een banaan te eten, en om de weight gain shakes mee te maken. En creatine heeft mij altijd wel geholpen om net die extra paar kilos of reps te doen. Iemand tips?
 
Ik ben trouwens tijdens mijn longontsteking 3 weken gestopt geweest, maarja ik werk(te) in de horeca en t was dus niet erg moeilijk om weer te beginnen (heb hier wel spijt van).
 
De suplementen die je noemt zijn zeker prima om weer te gaan gebruiken! Niets overbodigs, gewoon de standaard dingen die prima zijn werk doen. Zorg wel dat als je ze aanschaft dan ook gewoon 100% op je training en voeding gaat zitten zodat je niet supps koopt terwijl je een groter verschil kan maken met goede training en voer! Zelf heb ik wel altijd na het aanschaffen van supps dat ik weer net wat extra procent geef (zal tussen de oren zitten)
 
Nou ben inmiddels al weer bijna 4 maanden bezig, ben gestopt roken, ben 4 kilo aangekomen (ben nu 84 kilo). En ik train gewoon weer 4 keer in de week, maar we zijn er nog lang niet, mijn doel is om door te bulken naar 95 kilo (ben 189cm dus mag volgensmij ook wel ;p). En daarna aan een cut te gaan beginnen. Ik hoop dat ik eind 2017 de 95 kilo wel gehaald heb.
Gr
Michael
 
Goedzo, als je niet nog steeds was gestopt na die longontsteking had ik even een hartig woordje met je moeten spreken
 
Back
Naar boven