XXL Nutrition

moeite om af te vallen

Bezoekers in dit topic

houragan

Cool Novice
Lid geworden
15 apr 2021
Berichten
38
Waardering
12
Lengte
1m69
Massa
90kg
ik zit even vast , ik ben 48 jaar en heb heel mijn leven getraind , ik heb 10 jaar kompetitie gebokst, een sport waar mijn lichaamsgewicht al heel laag stond , dit kon ik behalen door een heel streng dieet en veel en hard te trainen , ik bokste toen bij de lichtgewigten -60kg , nu 15 jaar later weeg ik meer dan 90 kg , dat ik hard train (4-5x week) en proper eet toch blijft mijn gewicht schommelen op 2 kg maar meer gaat er niet af
mijn dieet : ontbijt :
4 sneetjes volkoren brood met kipfilet
of 150 gr plattekaas , 100 gr havermout (rauw) , 1 stuk fruit
tussendoor : stuk fruit , handvol noten
middag :150 gr volkoren rijst ( gekookt gewogen) , 120 gr kipfilet , groenten ( weeg ik niet maar +- half bord
tussendoor whey
avondmaal : idem middag
af en toe wissel ik rijst af met volkoren pasta ( ook 150 gr gekookt)


mijn training 4-5 x week split gevolgd door 30-40 min cardio waarvan 1-2week HIIT tijdens mijn training 2 scheppen ( totaal ongeveer 20gr BCAA) na mijn training whey +5 gr creatine en 5gr glutamine

wat kan ik veranderen , wat doe ik fout ?
ik ben 1m69 , 90 kg is veel te veel , mijn voornaamste 1ste objectief zou 80 kg halen
 
wat kan ik veranderen , wat doe ik fout ?
Minder eten dan je verbruikt.

Neem de sticky's even door. Dit is o.a. een handige:

 
ik zit even vast , ik ben 48 jaar en heb heel mijn leven getraind , ik heb 10 jaar kompetitie gebokst, een sport waar mijn lichaamsgewicht al heel laag stond , dit kon ik behalen door een heel streng dieet en veel en hard te trainen , ik bokste toen bij de lichtgewigten -60kg , nu 15 jaar later weeg ik meer dan 90 kg , dat ik hard train (4-5x week) en proper eet toch blijft mijn gewicht schommelen op 2 kg maar meer gaat er niet af
mijn dieet : ontbijt :
4 sneetjes volkoren brood met kipfilet
of 150 gr plattekaas , 100 gr havermout (rauw) , 1 stuk fruit
tussendoor : stuk fruit , handvol noten
middag :150 gr volkoren rijst ( gekookt gewogen) , 120 gr kipfilet , groenten ( weeg ik niet maar +- half bord
tussendoor whey
avondmaal : idem middag
af en toe wissel ik rijst af met volkoren pasta ( ook 150 gr gekookt)


mijn training 4-5 x week split gevolgd door 30-40 min cardio waarvan 1-2week HIIT tijdens mijn training 2 scheppen ( totaal ongeveer 20gr BCAA) na mijn training whey +5 gr creatine en 5gr glutamine

wat kan ik veranderen , wat doe ik fout ?
ik ben 1m69 , 90 kg is veel te veel , mijn voornaamste 1ste objectief zou 80 kg halen
Ga echte cardio doen 3x per week. Bijvoorbeeld 2 uur flink doorfietsen of 45 minuten hardlopen. En dan 3x per week fullbody gewichtentraining anders doe je teveel.

VEEL meer variatie in je voeding aanbrengen en wat mij betreft kan je gewoon stoppen met die supplementen.

Ben je in een paar maanden 80kg.
 
Je eet ook wel erg calorierijk voedsel
Noten, kaas, en havermout
 
Maar om even op de vraag in te gaan. Wat ik vaak lees van coaches die er verstand van hebben, is dat mensen bij wie het afvallen niet lukt, ze vaak onderschatten hoeveel ze werkelijk eten en overschatten hoeveel ze zouden verbranden met bewegen. Als ik puur kijk naar wat je hebt genoteerd wat je eet en hoeveel je daarbij traint, zou je in theorie in een straf tempo moeten afvallen, als alles verder normaal is. Eet je werkelijk 7 dagen per week precies wat hier staat, of snack je tussendoor ook nog wel eens wat, of ga je zo nu en dan ook wel eens los op junk food?
 
Volgens mij wordt kwark in Belgenland ook wel 'platte kaas' genoemd.
Goed gezien!

Hetgeen de vraag verplaatst naar het vetpercentage van de kwark?

Calorieën en macro's tellen, iets onder onderhoud gaan zitten, observeren en aanpassen.

Mogelijk meer variatie in training, trainingsvormen uit elkaar trekken. Heb ik geen verstand van, maar als je altijd hetzelfde doet en dat werkt niet (meer), dan is het mogelijk tijd voor iets anders.
 
Laatst bewerkt:
Ga echte cardio doen 3x per week. Bijvoorbeeld 2 uur flink doorfietsen of 45 minuten hardlopen. En dan 3x per week fullbody gewichtentraining anders doe je teveel.

VEEL meer variatie in je voeding aanbrengen en wat mij betreft kan je gewoon stoppen met die supplementen.

Ben je in een paar maanden 80kg.
Die 3x week full body had ik van Camelus en dat gaf resultaten die eigenlijk niet kunnen, namelijk grotere spieren en minder vet.
 
ik denk niet dat ik zo hoog ben in calorien ongeveer 400-500 cal voor middag en avondmaal , +- 300 kal voor mijn ochtendeten , whey inname 120 cal + handvol noten en fruit , zit ik denk ik toch onder 2000 kcal
enja plattekaas in belgie is kwark
veel variatie zit er niet in mijn voeding en vind het wel saai , alle dagen praktisch het zelfde te eten ,
ik zoek ook sites waar ik verschillende gerechten kan vinden om mijn maaltijden te kunnen varieren
 
Meten is weten, maak van 'ik denk' eens 'ik weet'.

Soms kan 2 weken precies bijhouden wat je eet al voor veel inzicht zorgen en ook helpen bij wat nu eigenlijk bijvoorbeeld 'een handje noten' is.

Stel je zit er met 3 schattingen gemiddeld 100 kcal naast, dat zijn 2100 kcal in de week.
 
ja dat is ook het probleem , soms vraag ik me af of de waarden wel kloppen , soms zie je het zelfde voedsel in verschillende calorieteller aps met verschillende waarden , + moet je dan uw voedsel rauw wegen of na het koken , bv als je kip rauw weegt gaat er snel een paar 10 tallen grammen af na het koken .
 
ik denk niet dat ik zo hoog ben in calorien ongeveer 400-500 cal voor middag en avondmaal , +- 300 kal voor mijn ochtendeten , whey inname 120 cal + handvol noten en fruit , zit ik denk ik toch onder 2000 kcal
enja plattekaas in belgie is kwark
veel variatie zit er niet in mijn voeding en vind het wel saai , alle dagen praktisch het zelfde te eten ,
ik zoek ook sites waar ik verschillende gerechten kan vinden om mijn maaltijden te kunnen varieren
Ik zou het dan wel echt even goed bijhouden een keer. Met 100gram havermout zit je al op meer dan 300 kcal voor je ontbijt.
 
mischien kan er iemand een goeie gratis app geven om calorieen te tellen
 
ja dat is ook het probleem , soms vraag ik me af of de waarden wel kloppen , soms zie je het zelfde voedsel in verschillende calorieteller aps met verschillende waarden , + moet je dan uw voedsel rauw wegen of na het koken , bv als je kip rauw weegt gaat er snel een paar 10 tallen grammen af na het koken .
Dat is allemaal niet nodig. als je nu niet afvalt is het gewoon nog teveel. Dus gewoon iets minder en ik zou zeggen meer cardio om je stofwisseling te activeren.
 

Klopt, wordt het meest gebruikt maar ook daar moet je goed kijken of de waardes kloppen.
sommige producten zijn door personen zelf ingevuld en gedeeld en kloppen niet kwa waardes.

Meten is weten , en zolang je geen podium ambities hebt moet je niet totaal doorslaan met het aantal grammen vet afwegen, je kip na bakken uitknijpen of elk blaadje sla wegen .
het is geen rocket science, niet afvallen is te veel eten ( meer eten tot je nemen dan je verbruikt ) , tenzij je een medische aandoening hebt , maar dan zou ik een arts raadplegen
 
soms heb ik ook de indruk dat te laag in calorieinname ook het afvallen belemmert
 
Dat is allemaal niet nodig. als je nu niet afvalt is het gewoon nog teveel. Dus gewoon iets minder en ik zou zeggen meer cardio om je stofwisseling te activeren.
Dit kan ook, het klopt voor het totaal aantal kcal, maar gaat minder op voor de macro's.
 
Back
Naar boven