Fitness Seller

Moestuintjes

  • Topic starter mat
  • Startdatum
  • Reacties 218
  • Weergaven 12K
  • Volgers 15

Bezoekers in dit topic

mat

Monstrous Giant
15 jaar lid
Lid geworden
28 okt 2005
Berichten
12.176
Waardering
6.587
Liefste vrienden,

Ik vroeg me af of er nog mensen zijn die het wel leuk vinden om wat in de tuin te wroeten. Gezien de omstandigheden heb ik zelf m'n oude hobby weer opgenomen en merk in de supermarkt en op webshops dat er zo wel meer zijn :roflol:

Ben weer wat laat gestart met voorbereiden, maar het plan is om een 15m² moestuin te maken. Niet te ingewikkeld om er weer in te komen, met groentjes die altijd wel van pas komen. M'n courgettes zijn al aan het kiemen achter glas :eyebrow:

Of mensen die gewoon hun tuin eens een goede beurt geven? Een vlinderstruikje neerpoten, een lekker slingerend tuinpad aanleggen of die wilde haag eens een toontje lager laten zingen?

Pics zijn altijd leuk. Naakt mag.

Groetjes mat
 
Ja! :heart:
37602E79-3920-449E-B957-32780964F784.jpeg
87C6E3F5-6B48-4588-8AF0-40200B225BC9.jpeg
3119DCF9-0FB6-4311-957E-50E48FB11729.jpeg
 
Hier enkel kruiden.
Wel nog steeds op zoek naar een betaalbaar stuk grond om wat op te ploeteren.
 
  • Like
Waarderingen: mat
Eerste waar ik aan dacht was AH-actie.. :o

Maar nee...heb tegels en geen kans op een moestuintje...
Heb een paar maanden terug eens wat potjes kruiden geplant in de vensterbank... maar der kwam niets uit op.
En ja.. ze hadden genoeg water gehad en achter glas in het zonnetje :o
 
  • Sad
Waarderingen: mat
Eerste waar ik aan dacht was AH-actie.. :o

Maar nee...heb tegels en geen kans op een moestuintje...
Heb een paar maanden terug eens wat potjes kruiden geplant in de vensterbank... maar der kwam niets uit op.
En ja.. ze hadden genoeg water gehad en achter glas in het zonnetje :o
Sommige kruiden naast elkaar zijn ook nog go.
Heeft te maken met welke Voedingrijke grond nodig hebben etc...

Mijn eerste aanplant ging ook de helft dood.
 
Sommige kruiden naast elkaar zijn ook nog go.
Heeft te maken met welke Voedingrijke grond nodig hebben etc...

Mijn eerste aanplant ging ook de helft dood.
Heb van de week tuinkers en vorige week basilicum gezaaid. Basilicum begint nu te kiemen.
Daarnaast een roos gestekt. Benieuwd of die wortel schiet.
 
Sommige kruiden naast elkaar zijn ook nog go.
Heeft te maken met welke Voedingrijke grond nodig hebben etc...

Mijn eerste aanplant ging ook de helft dood.
Allemaal in aparte potjes met de bijgeleverde soort aarde per potje... :o
 
Heb van de week tuinkers en vorige week basilicum gezaaid. Basilicum begint nu te kiemen.
Daarnaast een roos gestekt. Benieuwd of die wortel schiet.
Ja basilicum zou wel al mogen.
Al hangt er nog wat nachtvorst in de lucht hier.
Hoe is dat bij jou?
Bieslook, munt (baby's) en rozemarijn doen het reeds goed.
 
  • Like
Waarderingen: LM
Ja basilicum zou wel al mogen.
Al hangt er nog wat nachtvorst in de lucht hier.
Hoe is dat bij jou?
Bieslook, munt (baby's) en rozemarijn doen het reeds goed.
De basilicum staat binnen :)
Rozemarijn en munt staan idd buiten in de tuin. Die hebben de winter gewoon overleefd. Peterselie helaas niet.
 
Heb 2 frambozenstruiken en een bramenstruik. Verder goudenregen, blauwe regens en een prunus. Plus aantal vlinderstruiken. Tevens een eucalyptus en een palm als iets bijzonders. Ook nog 12 zakjes met speciale zaden en vlinder- en bijenmengels. Volgende maand maar in de borders strooien. Niet gezelligers dan hommels en vlinders door je tuin zien te vliegen. Ben ook van plan wat van het vlinder- en bijenmengels te guerillastrooien in de buurt.

Tuintje houd ik altijd strak bij. Onkruid meteen weghalen. Nette tuin straalt ook op een mens af.
 
Echt een hekel aan tuinieren. Een moestuintje gaat hem niet worden.

Heb wel ogv 15 meter tuin te huur:p
 
Ondertussen +-10 verschillende pepers in de propagator staan en 5 soorten tomaat+5 paprika's. Courgette e.d. pas over een paar weken. Verder net 2 fruitbomen neergezet(Elstar en conference)
 
De basilicum staat binnen :)
Rozemarijn en munt staan idd buiten in de tuin. Die hebben de winter gewoon overleefd. Peterselie helaas niet.
Peterselie oudere plant misschien? Die zijn tweejarig.
 
Mijn balkon is elk jaar rondt juli een flinke jungle met verschillende soorten tomaten, paprika's, pepers, komkommers en verschillende kruiden op de vensterbank.

Normaal zaai ik eind feb begin maart al de zaadjes (binnen) maar ik moet dit jaar nog beginnen :0. Vandaag maar eens gaan doen.
 
Net rondgespeurd voor weer eens wat andere tomatenrassen dit jaar.

Dit jaar ga ik voor de:
1x Gardeners delight (cherry tomaat)
2x Blush tiger (cherry tomaat)
2x Black from tula (zwarte ronde tomaat)
1x Marmande (vleestomaat)


Deze kwamen op moestuinforum.nl (tomatenkweek topic 2019 en 2020) goed uit de bus. Altijd handig om rassen te kiezen obv de recensies van ervaren tuinierders.
 
  • Like
Waarderingen: mat
Ah, er zijn peper lovers aanwezig :)

M'n Spaanse lange rode (:eyebrow:) is vlot gekiemd, maar lijkt héél traag echte blaadjes aan te maken... Alsof ze een groeistop hebben. Heb daarnaast nog 4 andere pepers (Chinese 5 color, Buena mulata, japones en Thai compact) die onder dezelfde omstandigheden wel vlot groeien.

Is dit een moeilijk ras of zijn er speciale wensen die deze bitch heeft?

Met vriendelijke groenten,
mat.
 
Back
Naar boven