MuscleMeat

Moet anabolica gelegaliseerd worden?

Moet anabolica gelegaliseerd worden?

  • Ja

    Stemmen: 13 37,1%
  • Nee

    Stemmen: 22 62,9%

  • Totaal stemmers
    35

Bezoekers in dit topic

Originally posted by Juriaan
Ja op recept en niet onder de 21 jaar vrijgeven.

Voordelen:

Men wordt beter ingelicht door de huisarts
Zal just minder snel naar aas gegrepen worden
Ja kan altijd terecht bij je huisarts voor controle
Illegale handel/smokkel neemt af en het zwarte circuit zal afnemen/verdwijnt
Naar schatting gebruiken zo'n 40.000 nederlanders jaarlijks doping
Alle steroiden kunnen bij apotheken gehaald worden zo pakt de ned economie er ook nog wat op
Cellen die bewoond worden door dealers komen vrij dus wordt er ook wat gedaan aan het cellen tekort

Nadelen waarschijnlijk het rond krijgen in de EU

Ben het hier wel mee eens, waarschijnlijk zullen jongeren juist minder snel gebruiken omdat de zwarte handel zal afnemen, en met een eigen bijdrage die je zal moeten betalen zal je waarschijnlijk voor een kuur minder kwijt zijn dan nu het geval is.
 
Ik denk niet dat het verstandig is om het te legaliseren.

Wat dachten we bijv van sport, als het legaal is dan mag elke sportman het gebruiken.
 
Originally posted by admin

edit:

In deze maatschappij moeten bepaalde mensen tegen zichzelf beschermt worden, velen zullen dit kunnen, maar vele anderen niet. Dus ook het vrijgeven zou zeer streng moeten verlopen, wat uiteindelijk toch resulteerd in eenzelfde situatie. Het recept blijft nodig, alleen zal er een nieuwe trend ontstaan, waar mensen ALLES doen om er beter uit te zien.
Ook mensen die sportief gezien niet actief zijn en dat is een zeer verontrustende evolutie.

Ik denk dat dit nu ook al van toepassing is, als je als sporter wilt gebruiken en je kan het op recept krijgen zullen waarschijnlijk het aantal ongelukken(lichamelijk) minder worden. Je loopt geen risico's meer dat je fake zet en de mensen die niet sporten zullen het ook niet zomaar krijgen.

Nu is het zo dat iedereen die maar ff in de sportschool kijkt bijna al aan de as kan geraken. Wij zijn allemaal braaf op het board en geven advies dat ze beter kunnen wachten. De dealer die wil verdienen zal het evengoed verkopen aan een 16 jarige hoor. Op het moment dat er meer begeleiding zal komen en het op recept verkrijgbaar zou zijn zullen nog steeds de mensen die willen gebruiken opzoek gaan terwijl de gemiddelde sportschoolbezoeker het laat zoals het is. De groep die zoekt kan op een redelijk veilige manier gebruiken.

Is net zoals het gebruik van softdrugs, op het moment dat dat oogluikend werd toegestaan stond ook niet opeens half nederland in de shop om te blowen. De mensen die daar staan die gebruiken evengoed wel. of het nou wordt toegestaan of niet
 
Originally posted by Diver2000
Ik denk dat dit nu ook al van toepassing is, als je als sporter wilt gebruiken en je kan het op recept krijgen zullen waarschijnlijk het aantal ongelukken(lichamelijk) minder worden. Je loopt geen risico's meer dat je fake zet en de mensen die niet sporten zullen het ook niet zomaar krijgen.
Niet alle producten worden legaal geproduceerd.
Producten die al jaren niet meer gemaakt - en officieel verkocht mogen worden, veterinaire producten, firma's zoals IP ed. etc. Die koop je niet in de apo, en die schrijft geen enkele arts voor.
Die worden alsnog gehaald bij de dealer. Ook de niet-sporter zal dit blijven doen.
Welke arts gaat de dosseringen voor bodybuilders voorschrijven? Welke kennis heeft een arts over bodybuilding? (Er bestaat geen opleiding voor) Je kan zo wel een tijdje verder gaan. Het is onuitvoerbaar en het zal echt niets veranderen aan de huidige situatie, integendeel.


Nu is het zo dat iedereen die maar ff in de sportschool kijkt bijna al aan de as kan geraken. Wij zijn allemaal braaf op het board en geven advies dat ze beter kunnen wachten. De dealer die wil verdienen zal het evengoed verkopen aan een 16 jarige hoor.
Als het op recept verkrijgbaar is, dan ga je dus toch verkopen aan die 16 jarige als begeleider? Dat vind ik dan helemaal schandalig eigenlijk.
Of zou je dat dan pas na een bepaalde leeftijd doen? En waar denk je dan dat die 16 jarige zijn anabolen haalt als hij ze niet bij de begeleider krijgt?
Juist bij de dealer! Er veranderd dus helemaal niets. Trouwens mensen onder de 21 mogen niet kuren. (Men zou beter daar wat meer geld in investeren: preventie)

Op het moment dat er meer begeleiding zal komen en het op recept verkrijgbaar zou zijn zullen nog steeds de mensen die willen gebruiken opzoek gaan terwijl de gemiddelde sportschoolbezoeker het laat zoals het is. De groep die zoekt kan op een redelijk veilige manier gebruiken.
Allemaal heel leuk die "begeleiding", maar weet je wel wat een sportarts kost?

1. Niemand die gaat kuren denkt er nog maar aan om die bedragen extra te betalen.
2. De samenleving moet er zeker niet voor opdraaien.
3. Iedereen kan op een veilige manier gebruiken, oa door boards als deze te bezoeken en vooraf genoeg opzoekwerk te verichten.
 
Originally posted by admin

Niet alle producten worden legaal geproduceerd.
Producten die al jaren niet meer gemaakt - en officieel verkocht mogen worden, veterinaire producten, firma's zoals IP ed. etc. Die koop je niet in de apo, en die schrijft geen enkele arts voor.
Die worden alsnog gehaald bij de dealer. Ook de niet-sporter zal dit blijven doen.
Welke arts gaat de dosseringen voor bodybuilders voorschrijven? Welke kennis heeft een arts over bodybuilding? (Er bestaat geen opleiding voor) Je kan zo wel een tijdje verder gaan. Het is onuitvoerbaar en het zal echt niets veranderen aan de huidige situatie, integendeel.



Als het op recept verkrijgbaar is, dan ga je dus toch verkopen aan die 16 jarige als begeleider? Dat vind ik dan helemaal schandalig eigenlijk.
Of zou je dat dan pas na een bepaalde leeftijd doen? En waar denk je dan dat die 16 jarige zijn anabolen haalt als hij ze niet bij de begeleider krijgt?
Juist bij de dealer! Er veranderd dus helemaal niets. Trouwens mensen onder de 21 mogen niet kuren. (Men zou beter daar wat meer geld in investeren: preventie)


Allemaal heel leuk die "begeleiding", maar weet je wel wat een sportarts kost?

1. Niemand die gaat kuren denkt er nog maar aan om die bedragen extra te betalen.
2. De samenleving moet er zeker niet voor opdraaien.
3. Iedereen kan op een veilige manier gebruiken, oa door boards als deze te bezoeken en vooraf genoeg opzoekwerk te verichten.



Dit slaat dus nergens op, het lijkt nu net of we wanneer as via een arts verkrijgbaar wordt heel europa meteen in de rij gaat staan. Er zullen nog steeds een hoop mensen zijn die de risico's groter vinden dan het uiterlijk vertoon en dus niet gaan gebruiken. Denk je nou echt dat er iets zal veranderen. Iedereen die nu as wil zal er ook aan kunnen komen, denk je als het op recept zou komen dat meer mensen zullen gaan gebruiken, ik denk zelf niet. Waarschijnlijk wordt je eerst gekeurd door de arts en als je bv risico's loopt op bepaalde afwijkingen zal je het al niet krijgen, onder de 21 zal een arts het ook niet zomaar voorschrijven.

Waarschijnlijk zal de zwarte markt helemaal instorten omdat niemand het risico wil lopen op fake.

Het moet alleen wel via een keuring worden gegeven en niet zoals in het buitenland open in de apotheek liggen.


ps. als iemand mij een negatief karma geeft omdat ik een mening heb oke, maar zet er dan niet bij dat ik als moderator er niet zo over mag denken. Zet dan je naam erbij en doe het niet schijnheilig.
 
Het persoonlijk gebruik van as is in België en Nederland
volkomen legaal
Je kan ze alleen niet vrij verkrijgen in de apotheek
 
Originally posted by admin

Je hele redenering klopt niet.

Als je het recept verplicht dan veranderd er helemaal niets aan de huidige situatie.

Legaliseren betekend juist verkrijgbaar zonder recept.


Ik vraag me dus af wat nu eigenlijk de bedoeling is?

Neen dat bedoel ik niet, met op recept bedoel ik vrij verkrijgbaar bij je huisarts met de minimum leeftijd van 21 jaar.
 
Back
Naar boven