AndroidHealthClinic

Moet er een 100% dopingvrije bodybuilding bond komen? (1 bezoeker)

Moet er een 100% dopingvrije bodybuilding bond komen?

  • Ja, dit zou goed zijn voor bb, het kan de sport zelfs doen groeien en echt doen doorbreken

    Stemmen: 194 57,7%
  • Nee, dit zal op niets uitdraaien. Het zal bb niet vooruit helpen.

    Stemmen: 122 36,3%
  • Andere mening/geen idee

    Stemmen: 20 6,0%

  • Totaal stemmers
    336

Bezoekers in dit topic

nogmaals, waarom geen leugendetector tests? Veel goedkoper en betrouwbaarder

Neem je toch zo'n pilletje in waarvan je hartje rustig gaat kloppen? Dan merken ze ook niet dat je liegt.
 
In principe zou die er al moeten zijn, gezien de Naturel classes. Iedereen weet wel hoeveel daarin gesjoemeld word, 100% vrije bond is niet nodig imo. Om nou de grens te bepalen van wat wel en geen doping is, is ook niet te doen.
Er zijn altijd gecheat worden, het liefst zie ik ook grote beesten op het podium.
 
zoals gezegd hier ergens als je hebt gepakt en je kan als naturel opt poduim komen zonder dat iemand het door heeft ben je egt een loozer lol.

ik vind persoonlijk dat de meeste naturel competities op beach contest lijken. die jongens staan mooi droog en hebben wat definitie, maar van massa is er egt geen sprake
 
Hoe wil je dit gaan uitvoeren, iedere sporter elke 2 weken testen?
 
Hoe wil je dit gaan uitvoeren, iedere sporter elke 2 weken testen?

Zoals porterhouse zegt : het lijkt me vrij onmogelijk, er zal altijd wel wat gecheat zijn inderdaad.

Maar aan de andere kant, het zou toch wel wat zijn, ook naar de buitenwereld toe. Dan weten de mensen ook eens wat er te bereiken valt met enkel goeie voeding, training, slaap en 100% toewijding.:)
 
Zou wel goed zijn denk ik ja, heb nu echt totaal geen idee wat naturel maximaal haalbaar is gezien iedereen loopt te liegen dat ze zogenaamd niet gebruiken.
 
Hoe wil je dit gaan uitvoeren, iedere sporter elke 2 weken testen?
Hoeft niet. Onverwachts testen aan huis (wel met voldoende hoge pakkans) en bij positief wordt men geschorst voor bijv. een jaar of 2. Wanneer de bond een bepaalde BB echt verdenkt van gebruik kan men daar beslissen om zeker een test te doen. Het zou wel mooi zijn om zo'n bond te hebben denk ik. Als je wil dat de sport ooit serieus genomen wordt natuurlijk.

Wat kuren in het verleden betreft: ja, daar zit je met een probleem. Maar wat je dan zou kunnen doen is alleen tiener BB toelaten die nog geen verleden hebben gehad bij andere bonden.
 
heeft geen nut in mijn ogen kijk maar eens op het ybf rond ...
 
Van mij part hoeft dat niet.
Wie heeft er nou zin in om naar een natural wedstrijd te kijken :thumbdown:

zelfde als formule 1 auto's afschaffen en met cart's verder gaan :D

Exact,slaat helemaal nergens op naturel bb....iig niet voor wedstijden.
Echt saai om naar te kijken...bb is o.a Jay Kai en Dexter en niet beachproof fysieken. Is wel leuk voor op het strand maar heeft niets met bodybuilding te maken zoals het bedoeld is.

want dan heet het namelijk fitness imo.
 
Of misschien is het naturel BB gewoon zelden of nooit goed toegepast, en zien we daarom slechte fysieken bij de naturel atleten. Ik vind het een beetje jammer dat men er vanuit gaat dat een naturel atleet er altijd skinny zal uitzien. Wanneer je mooie prijzen hebt, en iemand gaat echt zijn leven wijden aan naturel BB, dan zou je verstelt staan van wat er mogelijk is zonder hulp van doping. Vraag dat maar aan 3XL of Mister10...(en anderen).
 
Of misschien is het naturel BB gewoon zelden of nooit goed toegepast, en zien we daarom slechte fysieken bij de naturel atleten. Ik vind het een beetje jammer dat men er vanuit gaat dat een naturel atleet er altijd skinny zal uitzien. Wanneer je mooie prijzen hebt, en iemand gaat echt zijn leven wijden aan naturel BB, dan zou je verstelt staan van wat er mogelijk is zonder hulp van doping. Vraag dat maar aan 3XL of Mister10...(en anderen).

daar kan ik je enkel gelijk in geven.
 
Gaan we in de bb de tour de france achter na?

pffffffffff, laat die fietsers nou gewoon gebruiken, staan ze allemaal weer op 0..
 
Of misschien is het naturel BB gewoon zelden of nooit goed toegepast, en zien we daarom slechte fysieken bij de naturel atleten. Ik vind het een beetje jammer dat men er vanuit gaat dat een naturel atleet er altijd skinny zal uitzien. Wanneer je mooie prijzen hebt, en iemand gaat echt zijn leven wijden aan naturel BB, dan zou je verstelt staan van wat er mogelijk is zonder hulp van doping. Vraag dat maar aan 3XL of Mister10...(en anderen).

Leuk en aardig, maar die hebben nog nooit onstage gestaan.

Geef mij g-men maar als voorbeeld! Massive and has walked the walk. :D
 
nee naturel bodybuilding is net als de paralympics, leuk idee maar nobody cares. we willen freaks zien :P
 
nee ik wil bruute massa monsters zien, en geen men's-healt beachboy's.
 
Hoeft niet. Onverwachts testen aan huis (wel met voldoende hoge pakkans) en bij positief wordt men geschorst voor bijv. een jaar of 2. Wanneer de bond een bepaalde BB echt verdenkt van gebruik kan men daar beslissen om zeker een test te doen. Het zou wel mooi zijn om zo'n bond te hebben denk ik. Als je wil dat de sport ooit serieus genomen wordt natuurlijk.

Toch lijkt het me een onhaalbare zaak om volledig dopingvrije BB wedstrijden te organizeren. Als je weet dat men zelfs de Tour de France niet dopingvrij kan krijgen, terwijl daar zo gigantisch veel geld in die sport beschikbaar is.

De voordelen van een kuurtje zijn te groot in het BB, de testen zijn te makkelijk te omzeilen (voor een aantal producten bestaan niet eens testen), en er zijn onvoldoende middelen in het BB om deftige controles te organizeren.

Ik denk dat de praktijk voldoende heeft uitgewezen dat het dwijlen is met de kraan open.
 
Zie dit topic nu pas... Maar een dopingvrije bond kan natuurlijk niet...

Ik kan de komende 3 jaar nonstop kuren een jaartje pauze nemen en dan een wedstrijd draaien.

---------- Toegevoegd om 01:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:44 ----------

Puur hypothetisch; het zou natuurlijk heel mooi zijn als het kon :)
 
nooit gehoord van de NCOBB? Of maak ik mij daar illusies van? :)
 
@j3330
idd, in principe zou de ncobb een bond zijn die werkt met onverwachte controles aan huis , enz.
maar ik ken 2 mensen die al wedstrijden bij de ncobb gedaan hebben, ze zeggen dat er ook altijd gebruikers op het podium arriveren.
En daarbij wat is natural?
Het valt me vooral op bij de ncobb dat velen maar beginnen met wedstrijden aan 30,35j zelfs later.
Ik denk dat er grote kans is dat veel van die gasten hun fysiek opgebouwd hebben met AAS, gaan dan tijd natural door tot het niet meer kan gedetecteerd worden, en doen wedstrijd bij de ncobb.
ik vind als je het echt natural wil doen , je moet tevreden zijn met het echt recreatief te houden, gewoon trainen voor je eigen en het meer als vorm van fitnessen beschouwen.
echte BB is met AAS, daar kunnen we nu eenmaal niet onderuit
 
Of misschien is het naturel BB gewoon zelden of nooit goed toegepast, en zien we daarom slechte fysieken bij de naturel atleten. Ik vind het een beetje jammer dat men er vanuit gaat dat een naturel atleet er altijd skinny zal uitzien. Wanneer je mooie prijzen hebt, en iemand gaat echt zijn leven wijden aan naturel BB, dan zou je verstelt staan van wat er mogelijk is zonder hulp van doping. Vraag dat maar aan 3XL of Mister10...(en anderen).

Mister10 ziet er heel goed uit ! en al helemaal voor een naturel....ik mag zelf wensen dat ik zo'n fysiek ooit bereik.

Maar toch, als mister op het podium zal staan,tja.....daar ga je niet voor,dan wil je toch massa monsters zien en niet fysieken zoals dezijne.

Vindt het trouwens jammer dat 3XL niet of nauwelijks foto van zichzelf post.
 
Back
Naar boven