AndroidHealthClinic

Moet ik cutten of bulken?

Bezoekers in dit topic

robinsw89

Cool Novice
Waardering
3
Lengte
1m77
Massa
86kg
Vetpercentage
20%
Ik twijfel of ik moet cutten en bulken.
Ik heb zo'n meting laten doen maar dat was niet met een huidplooi meter. Ik heb al wat zitten lezen hier en opgemerkt dat de digitale manier van meten nogal inaccuraat is. Als ik kijk naar de plaatjes in de stickies, van voorbeelden van vetpercentages zit ik voor mijn gevoel tussen de 20% en 25%.
Dit is echter gebaseerd op mijn buik. Ik ben verder vrij tenger gebouwd, o.a. weinig massa op schouders, armen, rug, klein zwembandje op mn buik, extra vet op mn heupen en vrij forse bovenbenen. Ik kan het dus niet accuraat inschatten. Mijn stats volgens de weegschaal in de sportschool:

78kg en 18,3% vet.
1.78m lang.

Moet ik mijn huidige eetgewoontes aanhouden en gewoon gaan trainen? Of misschien (clean) bulken? Of zeggen jullie, je vet percentage is zo hoog, ga eerst maar eens cutten. Let me know please!

Ga gewoon lekker trainen en pas op je vetp. ik neem aan dat je net begint met trainen ?

ALs je net begint. Zou ik er gewoon voor kiezen om te bulken als ik jou was. Daarbij niet te ver boven je onderhoud gaan zitten. Zodra je wat massa aanzet (wat in het begin vrij snel gaat) zal alles er wat sowieso wat steviger en strakker uitzien.

Met die massa krik je gelijk je onderhoud omhoog en zal het cutten ook gelijk wat makkelijker gaan, omdat je dan niet zo laag in calorieën hoeft te gaan zitten om af te vallen.

Als je nog geen goed trainingschema hebt zou ik naar stronglifts of starting strength aka rippetoe gaan kijken als ik jou was.

Ik twijfel of ik moet cutten en bulken.

cutten

Moet ik mijn huidige eetgewoontes aanhouden en gewoon gaan trainen? Of misschien (clean) bulken? Of zeggen jullie, je vet percentage is zo hoog, ga eerst maar eens cutten. Let me know please!

Ik zou beginnen met trainen (altijd), zonder je voeding radicaal om te gooien. Kleine verbeteringen zijn uiteraard altijd toegestaan. Neem eens wat vaker vleeswaar op je brood in plaats van jam. Denk sowieso eens iets meer aan proteine. Kijk dan eens wat een paar weken trainen met je lichaam doet. Als beginner gebeuren er 2 dingen teglijkertijd: spiergroei EN vetverlies. Na een poosje is dat effect wel uitgewerkt en wordt het belangrijker om een keuze te maken.. Ik zou dan tijdelijk kiezen voor wat minder eten (aka cutten), maar overdrijf het niet, want als beginner heb je al snel de kans te gaan lijken op Christian Bale in "the machinist", terwijl je waarschijnlijk liever er uit ziet als Christian bale in batman

christian-bale-batman.jpg

Back
Naar boven