XXL Nutrition

Moet ik Cutten of bulken?

Bezoekers in dit topic

annooo

Novice
Lid geworden
4 mei 2023
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
69kg
Vetpercentage
14%
Joo iedereen,
Ik heb een vraag waar ik een tijdje mee zit al!
Ik ben 17 jaar, 184cm en 69,5KG.
Ik heb geen sixpack.
Ik train nu 4/5 maanden vgm,
Ik vraag mij af of ik voor de zomer en voor een sixpack als doel moet Bulken of Cutten?!
Ik heb via cleannutrition een calorie behoefte berekend maar hopelijk weet iemand het antwoord!
Alvast bedankt

Ik heb geen sixpack
Jumbo, Ah, Plus. Neem mij ook eentje mee :D .
Maar ff serieus, je bent wel erg licht voor je lengte. Denk niet dat er veel te cutten valt, dus ga eerst lekker trainen en goed eten (leanbulk).
Abs worden pas zichtbaar op een laag vet%, maar dat heb jij waarschijnlijk al. Caloriebehoefte moet je checken ahv je gemiddelde lichaamsgewicht, je past je kcal inname aan zodat je rond de 0,3kg per week aankomt (leanbulk) of afvalt (cut).
Post eens je trainings- en voedingsschema, eventueel een fysiek foto (geen idee of ik dat mag zeggen gezien je 17 bent:bang:) zou ook kunnen helpen.

Joo iedereen,
Ik heb een vraag waar ik een tijdje mee zit al!
Ik ben 17 jaar, 184cm en 69,5KG.
Ik heb geen sixpack.
Ik train nu 4/5 maanden vgm,
Ik vraag mij af of ik voor de zomer en voor een sixpack als doel moet Bulken of Cutten?!
Ik heb via cleannutrition een calorie behoefte berekend maar hopelijk weet iemand het antwoord!
Alvast bedankt
Eens met bericht hierboven. Neem er ook eentje voor mij mee.
All jokes aside, als je geen sixpack hebt kan het komen dat er een laagje vet overheen zit. Met cutten kan je dat verminderen. Het kan ook zijn dat je abs gewoon niet ontwikkeld genoeg zijn, in dat geval moet je ze gewoon beter trainen. Bulken voor een sixpack zou ik niet doen. Gewoon genoeg eten en voldoende eiwitten eten.

Abs worden pas zichtbaar op een laag vet%, maar dat heb jij waarschijnlijk
Eens met bericht hierboven. Neem er ook eentje voor mij mee.
All jokes aside, als je geen sixpack hebt kan het komen dat er een laagje vet overheen zit. Met cutten kan je dat verminderen. Het kan ook zijn dat je abs gewoon niet ontwikkeld genoeg zijn, in dat geval moet je ze gewoon beter trainen. Bulken voor een sixpack zou ik niet doen. Gewoon genoeg eten en voldoende eiwitten eten.
Was eigenlijk een verkapte manier om netjes te zeggen dat ie waarschijnlijk gewoon nog geen abs heeft. Dan kun je idd cutten tot je een ons weegt

Back
Naar boven