AndroidHealthClinic

moet ik me zorgen maken?

Bezoekers in dit topic

dries14

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
17 aug 2007
Berichten
2
Waardering
0
hoi ik ben een jongen van 14 jaar 1.79 meter groot en weeg 61.5 kilogram zwaar. Ik maak me een beetje zorgen over mijn eetgewoonten:
ik eet elke dag 3 normale maaltijden en eet ongeveer 1 a 2 stukken fruit per dag met af en toe eens een beschuit maar ik heb de slechte gewoonte van er té veel tussendoortjes bij te kappen zoals koeken etc. ( ik doe mn best om dit te mijden) nu ik doe 2 a 5 keer per week tennis( in de winter verminderd dit tot 1 a 2 keer :s) en ga af en toe lopen(10a 15 km) , doe crunches voor abs doe push ups, trek me op werk met dumbbells en ga om de week 1500 meter zwemmen maar ga niet naar de sportschool omdat ze me te jong vinden pers vind ik van niet en . Nu ik ben redelijk normaal gebouwd en gespierd over het hele lichaam maar met deze slechte eetgewoonte maak ik me zorgen om later mn spieren te verliezen en om meer vet te krijgen sommigen vinden me te jong om me al bezig te houden met zulke dingen, anderen zeggen dat men er niet vroeg genoeg mee kan beginnen :s
Mijn vraag is nu : Moet ik me zorgen maken om later dik te worden want ik niet veel vetten (denk ik) . Aub eerlijk antwoorden en niet iets zeggen om me beter te laten voelen :s:)

Dries
 
hoi ik ben een jongen van 14 jaar 1.79 meter groot en weeg 61.5 kilogram zwaar. Ik maak me een beetje zorgen over mijn eetgewoonten:
ik eet elke dag 3 normale maaltijden en eet ongeveer 1 a 2 stukken fruit per dag met af en toe eens een beschuit maar ik heb de slechte gewoonte van er té veel tussendoortjes bij te kappen zoals koeken etc. ( ik doe mn best om dit te mijden) nu ik doe 2 a 5 keer per week tennis( in de winter verminderd dit tot 1 a 2 keer :s) en ga af en toe lopen(10a 15 km) , doe crunches voor abs doe push ups, trek me op werk met dumbbells en ga om de week 1500 meter zwemmen maar ga niet naar de sportschool omdat ze me te jong vinden pers vind ik van niet en . Nu ik ben redelijk normaal gebouwd en gespierd over het hele lichaam maar met deze slechte eetgewoonte maak ik me zorgen om later mn spieren te verliezen en om meer vet te krijgen sommigen vinden me te jong om me al bezig te houden met zulke dingen, anderen zeggen dat men er niet vroeg genoeg mee kan beginnen :s
Mijn vraag is nu : Moet ik me zorgen maken om later dik te worden want ik niet veel vetten (denk ik) . Aub eerlijk antwoorden en niet iets zeggen om me beter te laten voelen :s:)

Dries

Je maakt je zorgen dat je later dik wordt van het eten dat je op dit ogenblik eet?!? Met later bedoel je 1 dag? :hamer:
Raar verhaal...
 
Je bent 14 jaar, dus nog volop in je groeifase. Ik zou gewoon zorgen om goed voedsel te eten, dus probeer al het vettige te vermijden, zoals frituur, taarten, chips enzo. Kzeg niet dat je dit verboden is é, maar hou het zeker binnen de perken. En met goed eten bedoel ik boterhammen, melk, pindakaas, havermout, veel fruit en groenten, kipfilet of kalkoenfilet op de boterham, rosbief, kip , rijst en aardappelen, water drinken en de frisdranken proberen te vermijden...
 
hoi ik ben een jongen van 14 jaar 1.79 meter groot en weeg 61.5 kilogram zwaar. Ik maak me een beetje zorgen over mijn eetgewoonten:
ik eet elke dag 3 normale maaltijden en eet ongeveer 1 a 2 stukken fruit per dag met af en toe eens een beschuit maar ik heb de slechte gewoonte van er té veel tussendoortjes bij te kappen zoals koeken etc.
[...]
maar met deze slechte eetgewoonte maak ik me zorgen om later mn spieren te verliezen en om meer vet te krijgen sommigen vinden me te jong om me al bezig te houden met zulke dingen, anderen zeggen dat men er niet vroeg genoeg mee kan beginnen :s
Mijn vraag is nu : Moet ik me zorgen maken om later dik te worden want ik niet veel vetten (denk ik) . Aub eerlijk antwoorden en niet iets zeggen om me beter te laten voelen :s:)

Dries

Ik vind eigenlijk dat je je als 14 jarige geen zorgen hoeft te maken om later dik te worden. Je doet veel aan sport. Je eet heel normaal. Je gewicht is normaal. Je bent nog niet uitgegroeid. Die paar koeken, iedere 14 jarige eet toch wel een paar koeken, patat etc. Als je er daarnaast ook nog gezond bij blijft eten en ook blijft sporten dan hoef je je echt nergens druk om te maken.
 
Laatst bewerkt:
hoi ik ben een jongen van 14 jaar 1.79 meter groot en weeg 61.5 kilogram zwaar. Ik maak me een beetje zorgen over mijn eetgewoonten:
ik eet elke dag 3 normale maaltijden en eet ongeveer 1 a 2 stukken fruit per dag met af en toe eens een beschuit maar ik heb de slechte gewoonte van er té veel tussendoortjes bij te kappen zoals koeken etc. ( ik doe mn best om dit te mijden) nu ik doe 2 a 5 keer per week tennis( in de winter verminderd dit tot 1 a 2 keer :s) en ga af en toe lopen(10a 15 km) , doe crunches voor abs doe push ups, trek me op werk met dumbbells en ga om de week 1500 meter zwemmen maar ga niet naar de sportschool omdat ze me te jong vinden pers vind ik van niet en . Nu ik ben redelijk normaal gebouwd en gespierd over het hele lichaam maar met deze slechte eetgewoonte maak ik me zorgen om later mn spieren te verliezen en om meer vet te krijgen sommigen vinden me te jong om me al bezig te houden met zulke dingen, anderen zeggen dat men er niet vroeg genoeg mee kan beginnen :s
Mijn vraag is nu : Moet ik me zorgen maken om later dik te worden want ik niet veel vetten (denk ik) . Aub eerlijk antwoorden en niet iets zeggen om me beter te laten voelen :s:)

Dries


Maak je zorgen om je spelling, je gebrek aan leestekens, het gat in de ozon-laag, het broeikas effect, geweld op straat, drankmisbruik door jongeren, immigratie van buitenlanders, overheersing door moslims, inperking van vrijheden in een politiestaat, examens, ontslag, werkeloosheid, ziekte, druggebruik door je kinderen, vreemdgaan van je vriendin....

Maar over je gewicht hoef je je geen zorgen te maken.... op dit moment. Later (zeg als je eenmaal een baan hebt en de helft van je dag in de auto zit, thuis moe op de bank hangt en slechts 1 maal per maand coïtus hebt)... dan kun je je zorgen gaan maken over je toenemende vetmassa.

Oh en straks lekker in de sportschool gaan trainen. Zolang je traint en je bewust bent van je lichaam (en je vetmassa) is er geen reden om je zorgen te maken. 3 normale maaltijden en een koek tussendoor is geen probleem (en zeker niet voor een 14-jarige)
 
hoi ik ben een jongen van 14 jaar 1.79 meter groot en weeg 61.5 kilogram zwaar. Ik maak me een beetje zorgen over mijn eetgewoonten:
ik eet elke dag 3 normale maaltijden en eet ongeveer 1 a 2 stukken fruit per dag met af en toe eens een beschuit maar ik heb de slechte gewoonte van er té veel tussendoortjes bij te kappen zoals koeken etc. ( ik doe mn best om dit te mijden) nu ik doe 2 a 5 keer per week tennis( in de winter verminderd dit tot 1 a 2 keer :s) en ga af en toe lopen(10a 15 km) , doe crunches voor abs doe push ups, trek me op werk met dumbbells en ga om de week 1500 meter zwemmen maar ga niet naar de sportschool omdat ze me te jong vinden pers vind ik van niet en . Nu ik ben redelijk normaal gebouwd en gespierd over het hele lichaam maar met deze slechte eetgewoonte maak ik me zorgen om later mn spieren te verliezen en om meer vet te krijgen sommigen vinden me te jong om me al bezig te houden met zulke dingen, anderen zeggen dat men er niet vroeg genoeg mee kan beginnen :s
Mijn vraag is nu : Moet ik me zorgen maken om later dik te worden want ik niet veel vetten (denk ik) . Aub eerlijk antwoorden en niet iets zeggen om me beter te laten voelen :s:)

Dries


Mijn eerste reaktie: geen zorgen, er is niks aan de hand met vet/gewicht/training/kcal-inname.

Mijn tweede reaktie: het enige wat zou kunnen zorgen dat je later dik wordt is dat je minder aktief wordt, maar dat het koeken eten dan zo'n gewoonte is geworden dat je het niet kan laten.

Wat je zou kunnen doen is
1. Het soort koeken dat je eet zo gezond mogelijk te houden. Dus geen gevulde koeken en kano's maar mueslirepen en volkoren-dingen.

2. Erop letten dat je alleen koeken eet als je echt trek hebt, dus niet voor de smaakpapillen maar voor je energie. Als het voor de gezelligheid is kan je net zo goed iets lichts nemen.
 
Back
Naar boven