AndroidHealthClinic

Moet ik per se nog koolhydraten eten in dit geval

Bezoekers in dit topic

Gast 171128

Cool Novice
Lid geworden
1 jul 2021
Berichten
30
Waardering
2
Lengte
1m86
Massa
63kg
Vetpercentage
16%
Beste mensen,

Ik zit momenteel in een clean bulk. Ik moet nog 900 calorien eten waarvan

208 koolhydraten
0 eiwitten
11 gram
Moet ik per se die koolhydraten vullen? Of kan ik beter gewoon de calorien opvullen? En maakt het niet uit of ik teveel eiwitten eet?
 
4F3EC68B-DEAC-4D37-9233-BA2676A0F3EC.jpeg
 
Het is voor een keer echt geen ramp als de macro verdeling wat afwijkt.
 
Het is sowieso nooit een ramp als het afwijkt tenzij je in de laatste fase van je voorbereiding voor een wedstrijd zit.
Clean bulk wil gewoon zeggen dat je kcal overschot niet heel groot is, waardoor je relatief lean blijft. Zegt verder niks over wat je moet eten.
Ik kan ook clean bulken op alleen maar junkfood.
Zolang je je eiwitten haalt, en de nodige kcals, maakt het niet uit hoeveel koolhydraten of vetten je binnen krijgt tenzij het extreem laag is bij 1 van de 2.
 
Oh? Dus ik zou in theorie ook gewoon producten mogen eten met veel suikers erin mits ik gewoon calorie doel haal en eiwit doel haal?
Dan zou ik dus ook een zak chips naar binnen mogen werken
dat zou het een stukje makkelijker maken.
 
Oh? Dus ik zou in theorie ook gewoon producten mogen eten met veel suikers erin mits ik gewoon calorie doel haal en eiwit doel haal?
Dan zou ik dus ook een zak chips naar binnen mogen werken
dat zou het een stukje makkelijker maken.

Jep. Maar gezondheid is ook een dingetje natuurlijk.
 
Oh? Dus ik zou in theorie ook gewoon producten mogen eten met veel suikers erin mits ik gewoon calorie doel haal en eiwit doel haal?
Dan zou ik dus ook een zak chips naar binnen mogen werken
dat zou het een stukje makkelijker maken.
Probeer dit alleen toe te passen wanneer het "nodig" is. Op korte termijn maakt het weinig uit maar hoe meer zooi je in je schema verwerkt hoe meer vitamines, mineralen je mist. Ook door eventueel vocht kan het allemaal een behoorlijk vertekent beeld geven. Met andere woorden: niet klagen dat de weegschaal niet hard genoeg omlaag gaat door het vocht wat je tegelijk aankomt. Alles wat je naar binnen werkt heeft invloed op hoe je eruit.

Je kan twee dingen doen:
- Standaard teringzooi in je schema verwerken (niet aangeraden)
- Alleen opvullen met teringzooi als je het die dag ècht niet meer haalt (worst case, kan af en toe wel)
 
Maar als je enkel kijkt naar 2900 calorien aan goeie dingen zoals havermout etc
Of
2900 calorien aan slechte dingen zoals chips koek en snoep etc
In beide gevallen haal je je eiwit behoefte
Zal je evenveel aankomen in spiermassa in beide gevallen?
Vitaminen en mineralen kan je tegenwoordig ook toch halen uit allerlei pillen.
 
Maar als je enkel kijkt naar 2900 calorien aan goeie dingen zoals havermout etc
Of
2900 calorien aan slechte dingen zoals chips koek en snoep etc
In beide gevallen haal je je eiwit behoefte
Zal je evenveel aankomen in spiermassa in beide gevallen?
Vitaminen en mineralen kan je tegenwoordig ook toch halen uit allerlei pillen.
Dan ga je er met 2900 schone kcal beter uitzien, je bent meer verzadigd en je zult je gezonder voelen.
 
Maar als je enkel kijkt naar 2900 calorien aan goeie dingen zoals havermout etc
Of
2900 calorien aan slechte dingen zoals chips koek en snoep etc
In beide gevallen haal je je eiwit behoefte
Zal je evenveel aankomen in spiermassa in beide gevallen?
Vitaminen en mineralen kan je tegenwoordig ook toch halen uit allerlei pillen.
Puuur fysiek ga je dezelfde progressie bereiken. Alleen kan het inderdaad van tijd tot tijd optisch iets verschillen qua look doordat je subcutane vocht opslag meer zal schommelen.
Oh en frituur is misschien een uitzondering op de regel qua wat het fysiek voor je doet. Dus dat hou ik zelf ook op een minimum.
Vitaminen en mineralen zijn natuurlijk ook belangrijk, maar meer is niet beter. Je haalt al vrij snel je dagelijkse behoeften.
Zelf heb ik gewoon 2 verschillende merken multi vit en min, en neem om de dag 1 van de 2.
 
Back
Naar boven