AndroidHealthClinic

Moet Mauro terug naar Angola? (1 bezoeker)

Moet Mauro weg?


  • Totaal stemmers
    204

Bezoekers in dit topic

Er zijn duizenden anderen die niet de media opzoeken, en 100 keer in elke nieuwsuitzending zielig zijn. Maar die ook gewoon terug moeten, dan moet je die mensen ook zo behandelen, dat gaat gewoon niet. Hiervoor zijn regels en die moeten gewoon worden nageleefd, hoe treurig het verhaal ook is. Ouders wisten het en hebben het nagelaten om hem te adopteren, tja..

Nog maar een keer dan. Er zijn in nederland maar 70 vergelijkbare gevallen.

Dat is geen 'duizenden' :rolleyes:
 
Als Mauro een studievisum vraagt is er niks aan de hand volgens de laatste berichten, maar Mauro heeft geen zin in studeren en 'wil aan de slag'. **** that shit. Als hij hier mag blijven via een omweg zal hij moeten investeren.
 
Mauro is een getrainde soldaat van links, it's an inside job! Jaren hebben ze geinvesteerd om een enkele asielzoeker te vinden die de Nederlandse taal spreekt en nog geen bekende is bij de politie. Beetje verdacht dat ze die uberhaupt gevonden hebben. Mediatraining. Voorgestudeerde speeches. En nu gebruiken ze hem. Om zieltjes te winnen. This stinks....

En het is een succesvolle inside job geworden,en weet je waarom?
Omdat in tegenstelling tot de rechtse politiek er wel intelligentie aanwezig bij linkse partijen.
 
En het is een succesvolle inside job geworden,en weet je waarom?
Omdat in tegenstelling tot de rechtse politiek er wel intelligentie aanwezig bij linkse partijen.
In vorige kabinetten toen Mauro aan bod kwam, werd hij ook steeds afgewezen. Niet enkel door VVD/CDA hoor. PVDA heeft hem ook afgewezen. Of noem je het afwijzen door wat jij noemt 'linkse partijen', om vervolgens vanuit de oppositie het beeld willen neerzetten waarbij de schuld bij PVV zou liggen 'intelligent'? Volgens mij is dat politiek misbruikt worden, arme Mauro.
 
Om 23.00 op Ned 2 komt er een documentaire over een ama die terug moest naar Angola. Het laat zien wat Mauro te wachten staat als hij terug moet.
 
Uitgeprocedeerd, volgens mij snappen sommigen niet wat dat betekent. Het is nou ook weer niet zo dat bij de IND een stel koekenbakkers werkt die asielverzoeken maar afwijzen op basis van willekeur.

Ik heb er zelf eigenlijk wel een probleem mee dat er nu op het sentiment ingespeeld wordt, dat is heel makkelijk scoren en voorbij gaan procedures die over het algemeen zorgvuldig worden doorlopen. Dat het lang duurt is niet alleen de schuld van het IND of andere instanties, dat is ook vaak de schuld van de asielzoeker die er alle belang bij heeft om de procedures zo lang mogelijk te rekken.
 
Blijven.

Fout van de overheid dat Mauro nu nog steeds in Nederland verblijft, na 9 jaar alsnog wegsturen slaat uiteraard nergens op. Deze jongen heeft zijn gehele leven hier, in Angola helemaal niks. Vanaf heden strenger beleid hanteren bij dit soort gevallen, wat inhoud sneller handelen --> eerder uit Nederland zetten.
 
Ikzelf vind ook dat hij zou mogen blijven, maar mijn vraag is dan of jij dat ook vindt bij asielzoekers die niet zo sociaal En ingeburgerd zijn als mauro En die de staat En dus de burger enkel maar veel geld kosten?

Elk geval is anders, dus men zou imo gewoon geval per geval moeten bekijken.
 
Nog maar een keer dan. Er zijn in nederland maar 70 vergelijkbare gevallen.

Dat is geen 'duizenden' :rolleyes:
Waar komt dat getal vandaan eigenlijk? Ik heb al verschillende getallen gehoord maar hoor nooit een bron.
 
Blijven.

Fout van de overheid dat Mauro nu nog steeds in Nederland verblijft, na 9 jaar alsnog wegsturen slaat uiteraard nergens op. Deze jongen heeft zijn gehele leven hier, in Angola helemaal niks. Vanaf heden strenger beleid hanteren bij dit soort gevallen, wat inhoud sneller handelen --> eerder uit Nederland zetten.


Waarom heeft Mauro niets in Angola ? Zijn familie zit daar dat is een goed begin.

Dat Mauro hier zo lang zit is te danken aan zijn eigen keus (of zijn medestanders) om telkens in beroep te gaan het is constant uitstellen van het onder ogen komen van de waarheid.

* 18 september 2003
De aanvraag wordt voor het eerst door de toenmalige minister voor Vreemdelingenzaken en Integratie afgewezen.

* 9 oktober 2003
Mauro gaat in beroep tegen de afwijzing

* 2 mei 2006
De minister van Vreemdelingenzaken en Integratie wijst de aanvraag van Mauro alsnog af .

* 29 mei 2006
Namens Mauro wordt beroep ingesteld tegen de afwijzing.

* 21 februari 2007
De rechtbank in Den Haag verklaart het beroep van Mauro ongegrond.

Dan doen ze weer een aanvraag en:

* 19 november 2009
De aanvraag wordt afgewezen.

* 20 november 2009
Mauro en zijn pleegouders tekenen bezwaar aan. Ze schrijven een brief en worden op 12 januari 2010 door een ambtelijke commissie gehoord.

* 28 januari 2010
Het bezwaarschrift van Mauro en zijn pleegouders wordt ongegrond verklaard. Mauro en zijn pleegouders stappen naar de rechter.


Als ik Mauro was zou ik mijn pleegouders hartelijk bedanken en uiteraard de asieladvocaten die flink aan hem verdiend hebben anders was beste Mauro gewoon na 2 jaar weer terug in Angola zonder enig probleem.
 
Laatst bewerkt:
Leuk zo een studie visum voor die jonge die niet bepaald het licht heeft uitgevonden. Een studie haald ie toch niet en moet dan als nog terug. uitstel van executie dus.
 
Waar komt dat getal vandaan eigenlijk? Ik heb al verschillende getallen gehoord maar hoor nooit een bron.
Tuurlijk hoor je geen bron; afhankelijk van het gewenste getal wordt het begrip 'vergelijkbaar' bijgesteld namelijk :rolleyes:
Bij dit getal zal vergelijkbaar zoiets betekenen als a) uit angola, b) zelfde leeftijd, c) even lang in NL, d) geen strafblad
 
ja, máár als dit soort media spektakels vaker zullen voorkomen stel ik voor om gewoon niemand binnen te laten meer. Of alle grenzen open, maar dan ga ik dus zelf wel weg hier.
 
update: Mauro mag blijven!
 
Als hij zijn pleegouders echt niet wil verlaten, en ze zien hem van hun kant even graag, waarom vertrekken ze gewoon met de hele bende te samen niet naar Angola?
 
Was wel te verwachten na zoveel media aandacht.
Nu wachten op de eerste uitgeprocedeerde die zegt Mauro wel en ik niet.
 
Back
Naar boven