XXL Nutrition

Mogelijk alternatief voor eca (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Shadum

Dutch Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
15 nov 2002
Berichten
704
Waardering
0
Na wat zoeken op het net vond ik het volgende product : Refrom Fat Attack . Het bevat zowel een goede dosis yohimbe als guggul. Het zou dus via de alpha receptoren van vet cellen en via de schildklier een vergelijkbare werking moeten hebben als ECA stacks. Wat vinden jullie iets van het proberen waard ? (reageer zelf niet zo goed op ephidrine)
 
Ik ook niet maar Kan je het ook in Nederland bestellen?
en hoei s de prijs / kwaliteit verhouding.
 
De verhoudingen in guggul en yohimbe komen overeen met wat ik inde boeken heb gelezen als zijnde de dosis die je 3 tot 4 keer daags moet nemen (met waarschuwing erbij dat guggul een potente schildklier stimulator is). Ik denk niet dat je dit in nederland zo kunt krijgen. Ik denk ook niet dat de gemiddelde douane beambte weet wat yohimbe en goggul zijn (oooh dat zijn toch gewoon homeopatische kruiden?)
 
Ik ga volgende keer yohimbe bij me eca nemen voor de reden zoals jij het beschrijft. BC is er erg vol over.. mocht je besluiten het te proberen hou me dan ff op de hoogte, ben er wel benieuwd naar.
 
Dat is helemaal geen gek idee ..... de bovengenoemde combinatie van (voor mij dan een lichte) eca met yohimbe en goggul. Dat zou synergistisch moeten werken (voor wie synergistisch niet kent ; elkaar versterkend volgens het idee 1+1=3)
 
Originally posted by Shadum
Dat is helemaal geen gek idee ..... de bovengenoemde combinatie van (voor mij dan een lichte) eca met yohimbe en goggul. Dat zou synergistisch moeten werken (voor wie synergistisch niet kent ; elkaar versterkend volgens het idee 1+1=3)

Waarom neem je geen clen?? werkt vele malen beter.
 
Originally posted by Levrone@


Waarom neem je geen clen?? werkt vele malen beter.

Voornamelijk omdat ik niet de contacten heb op dit moment om er aan te komen !
 
Heb je bewijs dat guggul werkt? Ik heb tot nu toe alleen nog maar onderzoeken gelezen dat het niet werkt. Het verhoogt de afgifte van T4 wel, maar het is juist de omzetting van T4 naar T3(in de lever) wat de beperkende factor is. Ik zie dan niet in hoe een verhoging van T4 voor vetverlies zou zorgen. Wanneer de omzetting van T4 naar T3 wel de beperkende factor is dan zou het wel effectief moeten zijn. Alhoewel T3 niet voor niks daalt tijdens een dieet. Dit gebeurt mede om de spiermassa te beschermen. Hoge T3 waarde tijdens een dieet zorgt voor een verlies van spiermassa.

Yohimbe werkt inderdaad grotendeels via het blokkeren van de alpha 2 receptoren. Hierdoor zal de stofwisseling verhogen en het hardnekkig vet eerder bereikt worden. Maar er zitten ook een aantal kanttekeningen aan yohimbe. Ten eerste is de combinatie ephedrine/ yohimbine een gevaarlijke combinatie. Ik kan aardig wat hebben, maar bij deze combinatie dacht ik dat mijn hart het zou begeven. Niet iedereen ondervind dit, maar een groot deel wel. Daarnaast stilt yohimbe de honger niet. Vaak ervaren mensen juist meer honger.
Het belangrijkste nadeel van yohimbe is misschien wel de invloed op de insuline afgifte. Yohimbe verhoogd de insuline afgifte wanneer het bloedsuiker stijgt. Dit verhinderd de vetverbranding. Dit betekent dat je rondom de inname van yohimbe beter niet kunt eten. Doe je dit toch, zorg er dan voor dat de maaltijd niet uit koolhydraten bestaat en niet te hoog in eiwitten. Op deze manier hou je de insuline afgifte laag.
Yohimbe lijkt me het meest effectief bij cardio op de nuchtere maag, wanneer je van het hardnekkige vet af wilt komen.

De E/C combinatie lijkt me nog altijd de beste combinatie. Het verhoogd de stofwisseling en vetverbranding en het werkt honger stillend.
 
Voor mij persoonlijk:

Ik reageer lichamelijk heel onprettiog op efedrine. Onprettig genoeg om alleen zeer lage doses te nemen er van.

Honger gevoel heb ik wel maar het deert me niet. Ik moet vaak zelfs op passen dat ik niet te veel maaltijden oversla.

Algemeen:

De info over yohimbine haal ik met name van deze site.

De info of goggul haal ik met name uit "Chemical Muscle Enhancement" Waarin tevens vermeld wordt dat het verstandig is om goggul en forsholkin tegelijk te gebruiken aangezien dat nog betere resultaten zou leveren.

Dit is niet bedoeld als kritiek alleen als antwoord op de vragne gesteld door burn. Ik zit nu ook weer even goed na te lezen over schildklier hormoon. (T4 is overigens wel degelijk zelf al actief zij het veel minder dan T3)
 
Laatst bewerkt:
Originally posted by Shadum
Voor mij persoonlijk:

Ik reageer lichamelijk heel onprettiog op efedrine. Onprettig genoeg om alleen zeer lage doses te nemen er van.

Honger gevoel heb ik wel maar het deert me niet. Ik moet vaak zelfs op passen dat ik niet te veel maaltijden oversla.

Algemeen:

De info over yohimbine haal ik met name van deze site.

De info of goggul haal ik met name uit "Chemical Muscle Enhancement" Waarin tevens vermeld wordt dat het verstandig is om goggul en forsholkin tegelijk te gebruiken aangezien dat nog betere resultaten zou leveren.

Dit is niet bedoeld als kritiek alleen als antwoord op de vragne gesteld door burn.

Het is goed dat je erover leest.
Kun je de werking van Goggul in combinatie met forsholkin uitleggen/ verklaren?
 
Okay update;

Goggul en Forskolin stimuleren via verschillende routes de afgifte van TSH (schildklier stimulerend hormoon). Verhoging van TSH lijdt tot verhoging van T4 (etc. etc.) zonder dat dat de Schildklier cyclus verstoort (sterker hij herstelt de cyclus zo wordt veronderstelt na een kuur met synthetische schildklier hormonen)

Qua onderzoek; Er zijn volgens chemical muscle enhancement 'een paar wetenschappelijke raporten' over beide en 'redelijk wat goede ervaringen van derden en auteur'.

Wederom uit chemical muscle enhancement aangaande schildklier hormoon;

Bij overmatige dosering treden de volgende bijwerkingen op:

Verlies van spier weevsel
Verhoogde harstlag en hatkloppingen
Slapeloosheid
Diaree
Misselijkheid.

tevens wordt vermeld :
Indien minder dan 2 gram eiwit per pound vvm wordt genuttigd tijdens schildklier hormoon behandeling is het resultaat meestal 76% vet verlies en 25% spier weevsel verlies.

T3 is 5 keer zo actief als T4. Convertie gebeurt door 5-deiodinase welke sterk afhankelijk is van zink en selenium.

Men mag aannemen dat forskolin (dit is mijn persoonlijke interpretatie) en goggul gezien het verschillende metabole route synergistisch werken.
 
Weet je zeker dat forskolin tsh verhoogd? Ik ben niet echt op de hoogte meer van dit product, maar wat ik herinner kan het cAMP verhogen. Er zaten ook een aantal nadelen aan vast. Maar ik zal eerst wat meer moeten lezen, voordat ik allerlei veronderstellingen maak.
 
Weer volgens Chemical Muscle Enhancement;

Goggul : Stimuleert aanmaak TSH
Forskolin : Werkt als TSH (mimiker)

Forskolin verhoogd ook de cAMP in de celwanden
 
Originally posted by Shadum


Voornamelijk omdat ik niet de contacten heb op dit moment om er aan te komen !

Clen werkt op de beta 2 receptoren, en we willen juist de alfa 2 receptoren blokkeren.. vandaar yohimbe..
 
Originally posted by soulreaver


Clen werkt op de beta 2 receptoren, en we willen juist de alfa 2 receptoren blokkeren.. vandaar yohimbe..

Daar ben ik van op de hoogte. Daarom vind ik yohimbe ook hhel interresant vooral om in synergie te gebruiken met een beta2 blocker.

Voorlopig zit ik nog in de doordenk fase van mijn plannen, maar ik ga zeker yohimbe eens proberen. Twijfel alleen nog tussen een algemeen preparaat of helios (lokaal werkend preparaat)

edit:

Oops ..... clenbuterol is geen blocker maar een agonist
 
Originally posted by Shadum


Daar ben ik van op de hoogte. Daarom vind ik yohimbe ook hhel interresant vooral om in synergie te gebruiken met een beta2 blocker.

Je bedoelt met een beta stimulant/ agonist.
Laat in iedergeval weten hoe het gaat. Ik vind dat yohimbine teveel nadelen heeft en pas echt effectief is voor het echt hardnekkige vet. Maar we zullen zien. Ik kon de effectieve dosis niet verdragen, dus ben ik er maar mee gestopt.
Bouw het wel rustig op en hou je bloeddruk in de gaten.
 
Back
Naar boven