Fitness Seller

Mogelijke oorzaken voor deze pijn?

Bezoekers in dit topic

Pleurklaat

Colossal Veteran
Lid geworden
9 dec 2013
Berichten
14.638
Waardering
5.543
Lengte
1m78
Redelijk diepe pijn bij onderkant van de rechterbil, bij de hamstringaanhechting in de buurt (als ik me niet vergis). Pijn is niet te induceren door het gebied aan te raken en ook niet door een fysio die mn been in allerlei bijzondere posities en hoeken beweegt.

Een paar pijnlijke houdingen zijn:
  • Diepere deel van de rom van een squat/het overgaan van excentrische naar concentrische fase
  • Kracht zetten vanaf de grond bij een conventional deadlift
  • Voorovergebogen staan zoals bij een barbell row

Dingen die niet helpen:
  • 3 maanden rust, pijn komt vrij snel weer terug alhoewel 1 training misschien pijnvrij is hierna
  • corticosteroid injectie in het gebied
  • dry needling
  • stretchen
  • foam rollen

Komt dit je (deels) bekend voor of heb je iets anders nuttig toe te voegen, ik waardeer alle reacties.
 
SI blokkade, mobiliteit/functiestoornis L5-S1, wel een triggerpoint (je fysio heeft de juiste niet geprikt?), waarom vraag je me dit niet gewoon via pm? :P
 
Moeilijk, mijn pijn zit iets hoger en daar heb ik al 6 jaar last van.

Mij helpt dryneedling wel, maar echt en alleen als ze de juiste prikt.

De pijn komt bij mij vaak opzetten wanneer ik stress ervaar.

Sinds een aantal maanden nu bezig met het "trainen" van de kleine spiertjes (m'n core) in de onderrug/bekken e.d. door middel van baloefeningen. Reden bij mij zou namelijk kunnen zijn dat mijn grote spieren door de krachttraining beter ontwikkelt zijn tegenover de kleine spieren. Ik kan bijv. niet fatsoenlijk plankvarianten uitoefenen (ook al dacht ik van wel) omdat die spieren niet genoeg ontwikkeld zijn.

Misschien eens een andere fysio proberen?
 
Onderstaande herken ik.

Redelijk diepe pijn bij onderkant van de rechterbil, bij de hamstringaanhechting in de buurt (als ik me niet vergis). Pijn is niet te induceren door het gebied aan te raken en ook niet door een fysio die mn been in allerlei bijzondere posities en hoeken beweegt.

-Diepere deel van de rom van een squat/het overgaan van excentrische naar concentrische fase
(pijn sloeg ook over naar mijn hamstring)
-Voorovergebogen staan zoals bij een barbell row

3 maanden rust, pijn komt vrij snel weer terug alhoewel 1 training misschien pijnvrij is hierna
stretchen
foam rollen

Foam rollen hielp nooit want het zat echt diep. Hamstring stretchen dmv het te strekken en je upperbody er naartoe te bewegen hielp achteraf ook niet. Dit heeft mij geholpen.
http://www.youtube.com/watch?v=IE7nALXgXz0
http://www.youtube.com/watch?v=uZ5g0RFv514
 
SI blokkade, mobiliteit/functiestoornis L5-S1, wel een triggerpoint

Dit.

Ofwel test je fysio lokaal niet de juiste dingen/duwt niet op de specifieke plaats ofwel komt het van hoger (SI of lage rug).
 
Dit soort kwaaltjes zijn ruk en blijven soms echt jaren hangen. Misschien gewoon lichter gaan trainen? :D
 
Vraag of je fysio volgende keer gewoon met en breinaald wil prikken als hij die shit mist.

Dit was mijn bijdrage, succes! ;)
 
Back
Naar boven