AndroidHealthClinic

'Mohammed-cartoons waren niet beledigend' (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Radicale islam is niet van alle tijden, kijk alleen al naar Iran dat tot 1979 geregeerd werd door de Shah van Perzie. Ook een ploert, maar het land was modern te noemen. Afghanistan heeft ook veel betere en minder radicale tijden gekend. Tevens hebben de landen die olie-belangen hebben en hadden weinig baat gehad bij een hervorming van die landen. De landen met olie-belangen zijn van oudsher de Westerse geindustrialiseerde landen.

Sinds olie op grote schaal gebruikt wordt was het een betere zaak om zaken te doen met stabiele en onderdrukkende regimes dan met beginnende en instabiele democratieen. Dat heeft inmiddels geleid tot het idee in de moslimwereld dat hervorming verkeerd is en een verdere radicalisering van het denken over de Westerse wereld. Een reden dat bijvoorbeeld Ayatollah Khomeini in 1979 in Iran de macht kon grijpen. Daarmee de poort openzettend voor de echt radicale stromingen en zelf ook support gevend aan een Hezbollah en andere radicale groeperingen.
 
Ik denk dat het gewoon binnen de islamitische cultuur ligt opgesloten dat er minder verdraagzaamheid is tegen mensen die anders denken/andere overtuigingen hebben. En waar blijkt dat uit, wat doen ze dan gewoon in Iran omdat ze tegen de spotprenten zijn, ze openen een tentoonstelling met meer dan 200 spotprenten over de holocaust...

Ah, hoe verklaar je dan dat Joden massaal naar Islamitsche landen trokken tijdens de jodenvervolging door de christenen?

Iran begon de tentoonstelling met als argument: "laten we eens zien hoe sterk de persvrijheid nog zal tellen voor jullie westerlingen als we met de holocaust gaan lachen".
 
Radicale islam is niet van alle tijden, kijk alleen al naar Iran dat tot 1979 geregeerd werd door de Shah van Perzie. Ook een ploert, maar het land was modern te noemen. Afghanistan heeft ook veel betere en minder radicale tijden gekend. Tevens hebben de landen die olie-belangen hebben en hadden weinig baat gehad bij een hervorming van die landen. De landen met olie-belangen zijn van oudsher de Westerse geindustrialiseerde landen.

Sinds olie op grote schaal gebruikt wordt was het een betere zaak om zaken te doen met stabiele en onderdrukkende regimes dan met beginnende en instabiele democratieen. Dat heeft inmiddels geleid tot het idee in de moslimwereld dat hervorming verkeerd is en een verdere radicalisering van het denken over de Westerse wereld. Een reden dat bijvoorbeeld Ayatollah Khomeini in 1979 in Iran de macht kon grijpen. Daarmee de poort openzettend voor de echt radicale stromingen en zelf ook support gevend aan een Hezbollah en andere radicale groeperingen.

en libanon waar christen en moslims vreedzaam samen leven sidns mensenheugenis.
Hoe kunnen jullie dergelijke feiten blijven ontkennen!
 
Met die nuchterheid heb je de kern wel te pakken...Gewoon politiek gelul, niks met godsdienst te maken...De wereld wordt geregeert en geterroriseerd door een stelletje slemiele inferieure etterbakken...Macht en geld...nou daar is je GOD ver te zoeken.
De wereld wordt geregeerd door bush en consorten. Idd een inferieure etterbak. en kijk, hij is een christene. zal ik nu zeggen dat alle christenen inferieure, moordende gekken zijn? ?Neen! dat heet nuancering.
 
Welk christelijk land word op dit moment door Amerika aangevallen? en welk joods land (lees israel) wordt door een wereldmacht aangevallen?
Ik zou zeggen: volg eens de interantionale politiek alvorens me van koker)view te beschuldigen.

Als Israel nou eens zou stoppen met hun bezetting (een bezetting die reeds door tientallen vn -resoluties is afgekeurd!)

Leer eens geschiedenis...En let op mijn uitspraak over fundamentalisme...Besides hoe kan je verdomme nou van bezetting spreken in zo'n kleine mierenneukplek op aarde...Israel is in de dikke minderheid vergeleken jullie...En je hebt weldegelijk een koker-view...wat wil je van ons horen...Aaagh moslims wat zijn jullie toch onderdrukt en vernederd...tjongjonge...zoals ik al zei: Ik ga sporten met mn moslimmatties:P Succes met je collecte...

(En bro ik heb niets persoonlijks tegen je, wel tegen je enge kijk op de wereld...Het zit idd goed fout aan beide kanten maar de funda-moslims gaan echt niet vrijuit)
 
en libanon waar christen en moslims vreedzaam samen leven sidns mensenheugenis.
Hoe kunnen jullie dergelijke feiten blijven ontkennen!

Ik zeg nergens dat het overal waar moslims en christenen samenleven misgaat.. Maar het zou natuurlijk belachelijk zijn als het wel overal mis zou gaan.. Begrijp niet helemaal wat je punt is
 
De wereld wordt geregeerd door bush en consorten. Idd een inferieure etterbak. en kijk, hij is een christene. zal ik nu zeggen dat alle christenen inferieure, moordende gekken zijn? ?Neen! dat heet nuancering.

Ik vind bush ook een eikel. Alleen het probleem is dat ik van hem geen direct last hebt. Als een halve zool onder het mom van fundamentalist een bus opblaast waarin ik en andere mensen inzitten dan wel. Ik ben ook niet vaak met mensen eens maar betekent niet dat ik ze neer moet knallen. Dan ben je net zo triest als elke andere moordenaar. Zo zie ik het.
 
Ik vind bush ook een eikel. Alleen het probleem is dat ik van hem geen direct last hebt. Als een halve zool onder het mom van fundamentalist een bus opblaast waarin ik en andere mensen inzitten dan wel. Ik ben ook niet vaak met mensen eens maar betekent niet dat ik ze neer moet knallen. Dan ben je net zo triest als elke andere moordenaar. Zo zie ik het.

Wederom helder;) ...Het zou zelfs Satanisch zijn als je geloof dit rechtvaardigd...
 
Ik vind bush ook een eikel. Alleen het probleem is dat ik van hem geen direct last hebt. Als een halve zool onder het mom van fundamentalist een bus opblaast waarin ik en andere mensen inzitten dan wel. Ik ben ook niet vaak met mensen eens maar betekent niet dat ik ze neer moet knallen. Dan ben je net zo triest als elke andere moordenaar. Zo zie ik het.
Heb je wel direct last van bussen die worden opgeblazen dan?
Ik denk dat de VS meer leed totstandbrengt in enkele islamitische landen dan die vele moslims bij elkaar de westerse wereld leed bezorgen.
Ik begrijp dat veel mensen zich beter kunnen identificeren met de oorlog die de VS en zelfs Israel voert dan met de 'terreur' die uitgaat van radicale moslims, maar op een netto schaal is daar geen goede grond voor ben ik bang.
 
Ik vind bush ook een eikel. Alleen het probleem is dat ik van hem geen direct last hebt. Als een halve zool onder het mom van fundamentalist een bus opblaast waarin ik en andere mensen inzitten dan wel. Ik ben ook niet vaak met mensen eens maar betekent niet dat ik ze neer moet knallen. Dan ben je net zo triest als elke andere moordenaar. Zo zie ik het.

ah, ok. omdat jij geen last hebt van hem is alles in orde. Maar al de landen die hij aanvalt, die hebben wel last van hem!

De kwestie ging hem daar zelf niet over. het ging over het generaliseren; Bush is christene zus ik zal dan maar de christenen haten. tuurlijk niet.
 
Ik zeg nergens dat het overal waar moslims en christenen samenleven misgaat.. Maar het zou natuurlijk belachelijk zijn als het wel overal mis zou gaan.. Begrijp niet helemaal wat je punt is

Mijn punt is dat het wel degelijk niet de religie of de cultuur is die botst. Want als het aan de religie lag zou het overal dus botsen.
 
Iran begon de tentoonstelling met als argument: "laten we eens zien hoe sterk de persvrijheid nog zal tellen voor jullie westerlingen als we met de holocaust gaan lachen".


Ja walgelijk he :rolleyes: In de holocaust zijn echt vreselijke dingen gebeurt daarmee spotten is wel van een heel ander kaliber dan de spotprents over de profeet.......
 
Ja walgelijk he :rolleyes: In de holocaust zijn echt vreselijke dingen gebeurt daarmee spotten is wel van een heel ander kaliber dan de spotprents over de profeet.......

Inderdaad, maar dat is naast de kwestie. Het westen zei dat men de cartoon s niet kon tegenhouden omdat er persvrijheid heerst.
Iran wou dus aantonen dat er beperkingen zijn aan die vrijheid. En das maar logisch?
En dat het van een ander kaliber is is uw mening.
En nogmaals, de rellen waren een gevolg van de hele westerse politiek tav Midden-Oosten, Irak, Afghanistan, Palestina,... De weigering om de cartoon zaak in de rechtbank te behandelen was de druppel die de emmer deed overlopen.
 
Die rellen waren het gevolg van ophitsing door een aantal radicale demagogen. Grootste gedeelte zijn gewoon gestuurde rellen. En het zal sommige moslims echt worst zijn wat er gebeurt met hun soennitische broeders als ze zelf sjieet zijn en andersom. Ga niet net doen alsof de moslimwereld 1 groot broederschap is dat voor elkaar opkomt want in Irak zien we dagelijks hoe lijnrecht groeperingen tegenover elkaar staan.
 
Die rellen waren het gevolg van ophitsing door een aantal radicale demagogen. Grootste gedeelte zijn gewoon gestuurde rellen. En het zal sommige moslims echt worst zijn wat er gebeurt met hun soennitische broeders als ze zelf sjieet zijn en andersom. Ga niet net doen alsof de moslimwereld 1 groot broederschap is dat voor elkaar opkomt want in Irak zien we dagelijks hoe lijnrecht groeperingen tegenover elkaar staan.

ga ik volledig mee akkoord. Maar zelf al zijn er zo'n grote verschillen binnen de moslimgemeenschap, zoals altijd zal men de rangen sluiten bij een gemeenschappelijke vijand. en het Westen maakt het wel heel makkelijk om hun buitenlandse politiek te haten he.
 
Geloof maar niet dat de rangen gesloten zijn. Zeker niet tussen Sjiiten en Soennieten.
 
Het westen zei dat men de cartoons niet kon tegenhouden omdat er persvrijheid heerst.
Iran wou dus aantonen dat er beperkingen zijn aan die vrijheid. En das maar logisch?

Dit is toch een vergelijking van niets? Beperkingen aan de vrijheid zijn juridisch van aard, en de controle daarop verloopt niet door de staat (wetgever). Alsof je in deze vergelijking zinspeelt op een soort van staatscensuur?

Die cartoons zijn ook niet tegen te houden, men kan achteraf, zoals dus ook is gedaan, via de rechter mogelijke strijdigheid met de wet afdwingen. Dat gebeurt normaliter niet vooraf.
 
Back
Naar boven