MuscleMeat

Mond tapen tijdens slaap

Bezoekers in dit topic

AlexV

Olympisch gewichtheffer
Elite Member
Challenge
10 jaar lid
Lid geworden
28 jan 2012
Berichten
3.134
Waardering
1.430
Lengte
1m84
Massa
105kg
Vetpercentage
14%
Wellicht een rare stelling zo in de titel, maar hear me out. Ik ben recent wat boeken gaan lezen over de manier waarop we ademen, en wat daarin het optimum is. Long story short, gewoon door je neus ademen ipv mond. Maar dan komt het probleem, als je slaapt kan je natuurlijk niet focussen op door je neus ademen. Dus de oplossing die ze geven is je mond af-tapen. Heb het eerlijk gezegd al een paar keer geprobeerd, maar heb het nooit echt langer dan een paar dagen vol kunnen houden. Nu is mijn vraag, iemand anders hier ervaring mee? Was het succesvol na langere tijd?

Boeken:
- "The oxygen advantage" van Partick McKeown
- "Breath" van James Nestor

Video's:

 
Laatst bewerkt:
Ik word al benauwd bij het idee. Ik kan mij niet voorstellen dat de 'opbrengst' opweegt tegen een kwalitatief goede nachtrust?
 
Ik word al benauwd bij het idee. Ik kan mij niet voorstellen dat de 'opbrengst' opweegt tegen een kwalitatief goede nachtrust?

Lol, je mond aftapen zodat je maar door de neus moet ademen, het moet niet gekker worden.
Het idee ervan is dat je na een tijdje gaat wennen aan het door je neus ademen tijdens slaap en dat na enkele maanden je zonder tape automatisch door je neus ademt. Dit klonk wel interessant.
 
Long story short, gewoon door je neus ademen ipv mond.
Wat zijn dan de negatieve aspecten van door je mond ademen (tijdens je slaap)?
 
:roflol: :roflol: :roflol: Vind mooi hoe het topic gederailed is, classic DBB

Maar niemand ervaring dus, helemaal prima
 
Laatst bewerkt:
Was een tijd een rage bij veel mensen in m’n buurt. Zie het vrijwel niemand meer doen.
 
Geen idee

Was ooit ook eens een een topic over iemamd die ging op de grond slapen. Beter voor zn rug. Benieuwd of hij dat nog steeds doet.
 
Wellicht een rare stelling zo in de titel, maar hear me out. Ik ben recent wat boeken gaan lezen over de manier waarop we ademen, en wat daarin het optimum is. Long story short, gewoon door je neus ademen ipv mond. Maar dan komt het probleem, als je slaapt kan je natuurlijk niet focussen op door je neus ademen. Dus de oplossing die ze geven is je mond af-tapen. Heb het eerlijk gezegd al een paar keer geprobeerd, maar heb het nooit echt langer dan een paar dagen vol kunnen houden. Nu is mijn vraag, iemand anders hier ervaring mee? Was het succesvol na langere tijd?
Schrijf anders even de auteur(s) van het boek aan met deze briljante inzichten en ideeën
 
:roflol: :roflol: :roflol: Vind mooi hoe het topic gederailed is, classic DBB

Maar niemand ervaring dus, helemaal prima
Na een paar maandjes cpap in m'n zware periode en erna ermee gestopt te zijn schijn ik wel door m'n neus te ademen voornamelijk. Cpap is natuurlijk niet hetzelfde als tapen, maar in beide gevallen kun je niet door je mond ademen.
 
Schrijf anders even de auteur(s) van het boek aan met deze briljante inzichten en ideeën
Het begon eigenlijk op internet met wat video's over dit onderwerp. Heb de hoofdzakelijke video's onder bijgevoegd. Verder zijn het de boeken: "The oxygen advantage" van Patrick McKeown, en "Breath" van James Nestor, waar ik al deze theorie vandaan heb gehaald.
Na een paar maandjes cpap in m'n zware periode en erna ermee gestopt te zijn schijn ik wel door m'n neus te ademen voornamelijk. Cpap is natuurlijk niet hetzelfde als tapen, maar in beide gevallen kun je niet door je mond ademen.
Hmmm interessant, Thanks Chris! Merk je dat het verschil maakt qua slaap kwaliteit met door je neus ademen? Wellicht wat lastig vergelijken met cpap tussendoor, maar goed.





Video's:


 
Dat is echt niet beter voor je rug..
Voordeel aan op de grond slapen (dun matje er onder) is dat je altijd op je rug ligt. En heeft volgens mij verder geen nadelen.
 
Laatst bewerkt:
Het begon eigenlijk op internet met wat video's over dit onderwerp. Heb de hoofdzakelijke video's onder bijgevoegd. Verder zijn het de boeken: "The oxygen advantage" van Patrick McKeown, en "Breath" van James Nestor, waar ik al deze theorie vandaan heb gehaald.

Hmmm interessant, Thanks Chris! Merk je dat het verschil maakt qua slaap kwaliteit met door je neus ademen? Wellicht wat lastig vergelijken met cpap tussendoor, maar goed.

Ik denk dat de voornamaste verbetering was dat ik überhaupt normaal kon ademen :')

Dus voor dit topic niet relevant, als behalve dat het kennelijk wel mogelijk is om door je neus te leren ademen in je slaap.
 
Back
Naar boven